Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 19:09
  #1
Medlem
Hej, behöver lite tips om vad Inom IT som är värt att läsa på högskolan? Är inte direkt intresserad av någon super avancerat program och har tänkt mig att studera 2-3 år. Vad är lättast att få jobb inom efter avslutad utbildning ? Vad för utbildningar är bra på högskolan gärna någon på distans då jag inte just nu är så sugen på att flytta.

Det jag har sökt in till är.
Utveckling av eTjänster 120 högskolepoäng, Högskolan Dalarna.
Informatik med inriktning systemutveckling 180 högskolepoäng, Mittuniversitetet.
Webbutveckling 120 högskolepoäng, Mittuniversitetet.
Nätverksdrift 120 högskolepoäng, Mittuniversitetet,
IT, projektledning och affärssystem 180 högskolepoäng, Karlstads universitet,

Någon som läst någon av dem? Tror ni någon av dem leder till jobb efter med det man lär sig?

Hoppas någon kan hjälpa mig att få mer kött på benen
Citera
2018-06-24, 19:55
  #2
Avstängd
mazedazes avatar
Du har missat den du borde sökt.
systemvetenskap på luleå tekniska universitet.
Citera
2018-06-25, 10:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Du har missat den du borde sökt.
systemvetenskap på luleå tekniska universitet.
Har bara matte 2b tyvärr.
Citera
2018-06-25, 17:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerner
Har bara matte 2b tyvärr.
Vet inte hur det är i Lule, men systemvetenskap i göteborg behövde bara matte b, därför jag sökte den.
Fick jobb som systemutvecklare efter en helg när jag var klar.
Citera
2018-06-25, 17:27
  #5
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Skämtar du? välj det DU tycker är roligast och brinner för, inte vilken utbildning du tjänar mest och får jobb på. Då lär du ha hoppat av innan December.
Citera
2018-06-25, 17:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottisborgen
Vet inte hur det är i Lule, men systemvetenskap i göteborg behövde bara matte b, därför jag sökte den.
Fick jobb som systemutvecklare efter en helg när jag var klar.
Låter nice finns det på distans? hittar inget om det. Är inte så insatt får prova mig runt och se mer vad jag tycker är bäst för mig.
Citera
2018-06-25, 21:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerner
Är inte direkt intresserad av någon super avancerat program och har tänkt mig att studera 2-3 år. Vad är lättast att få jobb inom efter avslutad utbildning ? Vad för utbildningar är bra på högskolan gärna någon på distans då jag inte just nu är så sugen på att flytta.

Funderat på att söka någon yrkesutbildning?
Citera
2018-06-25, 21:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Funderat på att söka någon yrkesutbildning?
Funderat på det men är inte en från högskolan bättre? Finns bara 2st i min stad yh utbildningar inom it.
Rätt sugen på att läsa på distans med mer frihet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback