Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 18:37
  #1
Medlem
Hej jag har för första gången gjort acetonhasch på mitt trim en del torkat och en del ny trimmat.
Sedan när jag filtrerat det ut på en tallrik som jag ställer i solen i väntan på färdig produkt ser jag en röd vätska har använt gripen aceton kemisk ren utan olja.
Allt annat hade torkat till sig på fatet utom den här röda vätskan som inte verkade ha lösande egenskaper alls.
Jag har hällt av den men ser lite av acetonhaschet kvar i den.
Vätskan är helt luktfri också.
Har odlat en ak47 viking som jag skördade idag.
Citera
2018-06-24, 18:44
  #2
Medlem
Om du inte gjort dig av med vätskan skulle du kanske kunna knäppa en bild och ladda upp?
Citera
2018-06-24, 20:38
  #3
Medlem
9
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Om du inte gjort dig av med vätskan skulle du kanske kunna knäppa en bild och ladda upp?

Här http://www.bilddump.se/bilder/201806...24.173.109.jpg
Ser konstigt ut.
Citera
2018-06-24, 21:24
  #4
Medlem
Kan det vara växtnäring ifrån dom färska bladen.
Har bara använt aceton och blad och inte använt några plastredskap eller nått sånt.
Kan det kanske vara något från acetonet eller överblivet fukt från bladen?
Konstig färg ifall det kommer från acetonet.
Citera
2018-06-25, 02:16
  #5
Medlem
Vad vätskan består av vet jag inte men har sett röd'ish vätska komma fram när jag pressat naturligt odlat cb tillsammans med fett/kokos.
Borde inte vara något att oroa sig för

*Om du känner dig orolig så kasta det.
Tycker personligen aceton är obehagligt att använda även om den är kemiskt ren utan olja.

Vill tillägga att när jag själv provat använda aceton så blev det ingen röd vätska som separerats från resten.

Det var många år sen sedan jag lekt med cb så ta det jag skriver med en nypa salt
__________________
Senast redigerad av _Challe_ 2018-06-25 kl. 02:28.
Citera
2018-06-25, 13:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Vad vätskan består av vet jag inte men har sett röd'ish vätska komma fram när jag pressat naturligt odlat cb tillsammans med fett/kokos.
Borde inte vara något att oroa sig för

*Om du känner dig orolig så kasta det.
Tycker personligen aceton är obehagligt att använda även om den är kemiskt ren utan olja.

Vill tillägga att när jag själv provat använda aceton så blev det ingen röd vätska som separerats från resten.

Det var många år sen sedan jag lekt med cb så ta det jag skriver med en nypa salt


Ok tack för svar.
Vätskan torkade tillslut och det blev än kladdigare än det haschet som först kom.
Det kanske är vätska från bladen då, jag hade ju hälften torkat och hälften färskt.
Får köra på enbart torkat nästa odling när det nu blir.
Sedan så blandade jag ut hela biten med lite växtmatrial så den blir hanterbar.
Synd att man tagit en paus från rökandet för ett tag sedan och lämnar tyvärr prover också.
Hoppas på att dom lägger ner proverna så jag kan röka, då jag inte vågar chansa och alla prover skickad på analys med.
__________________
Senast redigerad av j89ohan 2018-06-25 kl. 13:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback