Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 14:35
  #1
Medlem
https://www.gsmarena.com/oppo_find_x-pictures-7885.php

Den här telefonen måsteväl ändå vara den sjukaste telefonen ni sett i design väg. Rena Sci-fi telefonen rakt av. Ingen Bezel "ram alls runt luren, ni vet ingen flärp" plus kolla baksidan WOW WOW. Iphone X ser ju gammal ut i jämförelse.Sen har jag hört att den ska köra med Touch id i självaste skärmen. Sen har den 8gb ram plus den snabbaste cpu och gpu. Men nu till den stora frågan. Det är en kinesisk mobil telefon. Är dessa bra överhuvud taget. Den stora frågan...

Vågar man köpa en ? Vad tycker ni andra om Oppo Find X
Citera
2018-06-24, 14:59
  #2
Medlem
Oppo är ett bra kinesiskt märke, men förstagenerations-produkter suger alltid. Motorn som driver kameraslidern kommer förmodligen att gå sönder.
Citera
2018-06-24, 16:02
  #3
Medlem
Kinesisk elektronik håller utmärkt kvalitet idag så det finns ingen anledning att rädas den, framförallt inte BBK Electronics produkter (OnePlus, Oppo, Vivo).

Rent generellt har den kinesiska industrin utvecklats oerhört under de senaste 20 åren och erbjuder idag ypperliga produkter på många områden.

Däremot finns det mycket propaganda från västerländskt håll mot kinesiska produkter och där ingår flera antilogiska teser (t.ex att en västprodukt tillverkad i Kina är bättre än en kinesisk produkt tillverkad i Kina) eller att en komponent är "föråldrad" när den är installerad i en kinesisk produkt samtidigt som omdömet inte gäller samma komponent i en västerländsk dito etc).

Denna FUD kan man lugnt ignorera och förpassa till en plats där varken sol eller måne lyser.

Oppo är en pålitlig leverantör, inte minst av mobila enheter men även BD-spelare. De sistnämnda är så bra att diverse västerländska märken har kört "Oppo Inside" vilket är väldigt ironiskt med tanke på det gamla vanliga trams-FUDandet mot landets produkter. Man öppnar den "fina västerländska BD-spelaren" och där... sitter det en Oppo. Man får betala 10 ggr mer för besväret dock. Viktigt med ett västmärke...
Citera
2018-06-24, 16:32
  #4
Medlem
kubisztals avatar
Oppo är ett mycket pålitligt märke som nämnts tidigare.
Oppo, Vivo och OnePlus står alla under samma ägare. (https://en.wikipedia.org/wiki/BBK_Electronics)

Vad gäller telefonen så kommer den dock ej ha touch id som du nämner i skärmen, däremot face unlock. Går väl endast att spekulera i om hur bra mekanismen håller. Oppo säger dock själva att den ska klara sig i 5 år.

Personligen så skulle jag föredra Vivo Nex S, den är inte lika snygg men där är det endast selfie kameran som är motoriserad, vilken jag ändå aldrig använder. Den har touch id i skärmen.
Jag tror båda har samma specs förövrigt.

Fördelen är nog att Oppo Find X kommer säljas i europa, medans Vivo Nex S på den kinesiska marknaden bara.
Citera
2018-06-24, 17:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubisztal
Oppo är ett mycket pålitligt märke som nämnts tidigare.
Oppo, Vivo och OnePlus står alla under samma ägare. (https://en.wikipedia.org/wiki/BBK_Electronics)

Vad gäller telefonen så kommer den dock ej ha touch id som du nämner i skärmen, däremot face unlock. Går väl endast att spekulera i om hur bra mekanismen håller. Oppo säger dock själva att den ska klara sig i 5 år.

Personligen så skulle jag föredra Vivo Nex S, den är inte lika snygg men där är det endast selfie kameran som är motoriserad, vilken jag ändå aldrig använder. Den har touch id i skärmen.
Jag tror båda har samma specs förövrigt.

Fördelen är nog att Oppo Find X kommer säljas i europa, medans Vivo Nex S på den kinesiska marknaden bara.

Det är sant råka blanda ihop den här Oppo find X med Vivo Nex som kommer ha touch id. Tycker ändå Face-id är snäppet bättre än touch id fast att den nu är i skärmen istället för på knappen. Men gillar Oppon lite mer i design tack vare edge på båda sidorna då skärmen går exakt över hela mobil telefonen. Snyggt som fan då design andas framtid då det är så här en mobil telefon ska se ut 2018/19. Båda dessa kines lurar får Iphone X att se billig och gammal på samma gång fast för halva pris hehe.

Tror Oppo X blir min nästa mobil när den släpps i höst då det blir första gången jag köper ett kines märke. Apple och Samsung betalar endast för märket då de är ganska så över prisade tack vare västvärlden blåst upp båda så de blir inte värda sina pris. Har oså hört att Oppo, Vivo, One Plus säljer mycket bättre i hemlandet än samsung och apple då kineser hellre stöder sina egna märken det förstår man nu i.o.m hur snygga deras lurar har blivit

https://www.gsmarena.com/vivo_nex_s-pictures-9227.php
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback