Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-05, 16:22
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Om den konservativa ideologin går ut på att sakta men säkert ge efter var och en av sina övertygelser tills man är helt anpassad till moderniteten då är det en helt värdelös ideologi.
Fast ursäkta men det är man vackert tvungen till.
Annars hade som sagt alla konservativa levt i grottor, desperat försökt jaga älg med slangbellor och
ätit allt kött rått.
Citera
2018-07-05, 16:31
  #74
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Hej,
jag undrar hur ni konservativa ser på homopsexuella och liknade läggningar. själv är jag helt fine med att folk har vilken läggning de vill så länge de inte försöker tvinga andra att acceptera dem eller försöker tvinga andra att bli som dem. Jag är också emot kyrkligt homoäktenskap och statligt finansierat könsbyte. jag tycker det är en konservativ viktig fråga men det känns lite att hoppet är ute när det kommer synen på bögar och sånt. vad tycker ni?

Anledningen till jag frågar det här är inte bara att jag är nyfiken. jag är bisexuell men samtidgt smått neoraktionär och jag tänkte att jag skulle vilja ha få vänner i högerkretsar. jag är dock lite tveksam till om det går med tanke på att jag fått höra en del rent rakt av föraktfulla åsikter mot bögar från högermänniskor. vad tror ni om det här?
tack för eventuella svar

Så länge du anser att det finns två kön, du firar midsommar och klär dig vuxet utan rosablått hår, piercing i ansiktet och tatueringar överallt, så bryr sig få konservativa om du föredrar sippa eller snopp eller både och.

Du vet väl vem Milo är?
Citera
2018-07-05, 16:46
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast ursäkta men det är man vackert tvungen till.
Annars hade som sagt alla konservativa levt i grottor, desperat försökt jaga älg med slangbellor och
ätit allt kött rått.

Du verkar inte begripa vad konservatism innebär. Det är inte en önskan att bevara allt som är gammalt utan önskan att bevara det traditionella kristna västerländska samhället vilket står i kontrast till det marxistiska revolutionära samhället.
Citera
2018-07-05, 16:55
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Du verkar inte begripa vad konservatism innebär. Det är inte en önskan att bevara allt som är gammalt utan önskan att bevara det traditionella kristna västerländska samhället vilket står i kontrast till det marxistiska revolutionära samhället.
Jag ser ingen större skillnad i dumheten av att fortsätta bo i grottor när det finns uppvärmda hus, mot att ex. fortsätta betrakta kvinnan som Adams revben....faktiskt kan jag se att där möjligen kan finnas grottfördelar men ingen fördel alls med revbensteorin.

och fakta är att just det riktiga kristna budskapet är fan så mycket mer kompatibelt med Marx än vad det någonsin varit med dagens konservatism...

Citera
2018-07-05, 23:56
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Hej,
jag undrar hur ni konservativa ser på homopsexuella och liknade läggningar. själv är jag helt fine med att folk har vilken läggning de vill så länge de inte försöker tvinga andra att acceptera dem eller försöker tvinga andra att bli som dem. Jag är också emot kyrkligt homoäktenskap och statligt finansierat könsbyte. jag tycker det är en konservativ viktig fråga men det känns lite att hoppet är ute när det kommer synen på bögar och sånt. vad tycker ni?

Anledningen till jag frågar det här är inte bara att jag är nyfiken. jag är bisexuell men samtidgt smått neoraktionär och jag tänkte att jag skulle vilja ha få vänner i högerkretsar. jag är dock lite tveksam till om det går med tanke på att jag fått höra en del rent rakt av föraktfulla åsikter mot bögar från högermänniskor. vad tror ni om det här?
tack för eventuella svar

Jag tror att det bara är ett påhitt från vänstern att man "är" bisexuell eller homosexuell.

I verkligheten kan vi alla tycka att något är attraktivt även med personer av samma kön. Vänstern försöker få det till att verka som att homosexualitet/bisexualitet är "medfött" ungefär som hårfärg.

Däremot har vi alla ett val. Bara för att vi tycker någon av samma kön är attraktiv behöver vi ju inte ha sex med vederbörande.

Bögar borde tillbaka in i garderoben och vi bör endast uppmuntra heterosexuella relationer. Annars kommer fler och fler att tycka att de "är" bisexuella (vilket sker allt mer) varav vissa tror att de är homosexuella, och välja bort den sanna kärleken som endast finns i ett heterosexuellt förhållande. I heterosexuella förhållanden är man mer benägna att ha god moral, medan homosexförhållanden är mer benägna att vara öppna och promiskuösa, ägna sig åt S&M, könssjukdomar, pedofili och till och med mord, vilket hände Kaj Heino nyligen.

Tyvärr så ljugs det så förbaskat mycket i media kring frågan, i syfte att få folk att tro att man "är" homosexuell eller heterosexuell.
Citera
2018-07-06, 00:12
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag betraktar konservatism som personliga värderingar och (delar av) en livsstil som inte har någonting med politik att göra. HBTQ är så extremt självupptagna med sina sexuella perversioner att de inbillar sig att någon annan bryr sig. Jag skiter i hur andra har sex så länge det är ömsesidigt frivilligt. Jag har fullt upp med mina egna perversioner

Jag brukade också tänka så, men jag inser allt mer att vad andra gör påverkar en själv. Fler och fler bevis för det.
Instinktivt vet vi det också: om vi låter vårt barn växa upp i en miljö med kriminalitet är det mer sannolikt vårt barn blir kriminellt.
Om det växer upp i en miljö med många olika etniciteter - samma sak.

En miljö med många homosexuella - samma sak. Det börjar komma in bevis från runt om i världen som visar detta. Bögstaden San Francisco har t.ex. bland de sämsta skolorna i Kalifornien och den högsta nivån av egendomsbrott i hela USA.

Det är liksom alltihop sammankopplat. Man ska vara "tolerant", man skyller allt på någon annan, ska ge pengar mot diskriminering till alla som begär det men kräver aldrig något tillbaka. Folk tycker de har rätt att begå brott.

Hur ambitiösa är liksom homosexuella? För oss vanliga så kämpar vi oss uppåt och tjänar pengar delvis för att imponera på tjejer. För bögar är det ganska vanligt att de säljer sex.
Skulle du vilja ha en bögklubb i din närhet? Gå och kolla någon gång vad det är för folk som deltar där. De flesta bögklubbar lägger ner efter max 25 år eftersom det blir för nergånget. Det blir till en arena för prostitution och narkotika, och ingen bryr sig om att driva samhället.

Det är ju rätt logiskt: En bög kan ha sex när som helst med vem som helst. Han behöver inte anstränga sig. De flesta vuxna bögar har haft hundratals sexpartner. Det är fullt normalt. Skulle du vilja ha sådant i din närhet? Det är bara en myt att homosex handlar om "kärlek". Det handlar om lusta och perversion.

Bryr sig bögar om något annat än bögars rättigheter? Nej.
Att vara bi eller homosexuell har blivit en trend. Ju mer vi uppmuntrar dylika avarter desto mer tränger det in i samhället. Det går t.ex. inte kritisera bögars ofta aggressiva framtoning. Etablissemanget är livrädda för att säga något negativt om bögar.


Det är liksom alltihopa del i spelet: vänsterns önskan att splittra och söndra och bryta sönder alla normer och värderingar.
Citera
2018-07-06, 00:32
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Så länge du anser att det finns två kön, du firar midsommar och klär dig vuxet utan rosablått hår, piercing i ansiktet och tatueringar överallt, så bryr sig få konservativa om du föredrar sippa eller snopp eller både och.

Du vet väl vem Milo är?

Om Milo representerar konservatismen år 2018 så kan vi dödförklara den ideologin.

Du kan inte förespråka moralregler samtidigt som du är stolt över att ha manliga afrikaner som älskare och hävdar att pedofili är en uppbyggande upplevelse för unga tonårspojkar.. Det är bara så dumt att man nästan börjar misstänka att media låter honom framträda så ofta endast för att sabotera högern.
Citera
2018-07-06, 00:43
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Är konservativ och känner många andra som är det också. Varken jag själv eller någon jag pratat med har något emot homosexuella alls. Däremot har man ju hört ett och annat bögskämt ibland, men det är ju på skoj och inget som betyder något egentligen.

Förstår egentligen inte var uppfattningen att konservativa/SD skulle vara emot homosexuella kommer ifrån. Det är ju verkligen ingen som bryr sig om det så det måste ju vara en myt som odlas av vänsterrörelsen?

Tyvärr måste du välja sida.
Antingen tycker du att homopropaganda är bra eller så är du homofob.
Vill du inte se bögpar på TV så kommer du ses som homofob. Och vill du se homopar på TV, varför inte lika gärna visa bögporrfilm hela dagen?

Jag har inget emot folk som är homosexuella på "sin fritid" och som trots försök inte kan sluta vara bögar. Men frågan är om vi ska acceptera detta som en alternativ livsstil.

Det där med bögskämt är ett exempel. Pga vår nuvarande vänsterideologi skäms vi över bögskämt, trots att i princip alla kulturer ser det som negativt att vara bög. Hur kan man på allvar tycka det är helt okej för en man att ta den i prutten?
För det är ju faktiskt det som det handlar om. Känns det verkligen okej för dig när du ser två män kyssa varandra? Var ärlig nu. Antingen så är du för bögpropaganda eller så ses du som homofob. Det är de två alternativ som finns.

Att en man kan tycka om kramar osv från andra män förstår vi ju. Men homosex handlar om sex. Det är vänstern som luras genom att få oss att tro att man som tycker en annan man är attraktiv "är" bög. Frågan är inte huruvida en man kan tycka en annan man är attraktiv, utan huruvida vi accepterar den homosexuella livsstilen som en "alternativ" livsstil.

Och lesbianism handlar i hög utsträckning om kvinnor som hatar män.

Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Du är liberal men vet inte om det. Om man är konservativ så är man naturligtvis emot relationer utanför det traditionella äktenskapet mellan en man och en kvinna. Ordet konservativ har förstås urholkats totalt idag till den grad att det är meningslöst att identifiera sig som det, vilket du är ett levande exempel på.

Exakt.

Det är märkligt att konservatism idag har urholkat tron på att kärleken finns i ett heterosexuellt förhållande. Även republikaner i USA blir mer bögvänliga.

Kanske beror det på att homohatet varit så starkt och så överdrivet att det blivit omöjligt med en "moderat" homokritik. På samma vis som att den som påpekar att det kan finnas IQ-skillnader mellan etniciteter klumpas ihop med KKK.
Citera
2018-07-08, 17:14
  #81
Medlem
snabelts avatar
Kunde inte bry mig mindre om vad folk har för sig i sovrummet eller vem dom gifter sig med. Bögar är som de flesta andra människor så länge dom inte är identitetsbögar. Identitetsbögarna kan du hitta bland vänstern, enormt störande människor.


Transmänniskor som vill hugga av sig kuken eller sy igen sitt hål har dock någon mentalstörning. Men att villa klä sig i klänningar som man har jag inget emot så länge det inte går ut över andra människor.
Citera
2018-09-12, 23:42
  #82
Medlem
Jag bryr mig inte om vad andra människor är. För mig är det en självklarhet att alla människor får välja själva vem de vill leva med (sålänge det är inom lagens ramar). Jag vill att bögar och lesbiska inte ska vara något speciellt, får man reda på att någon är homosexuell ska det mer vara liksom "okej" än "vaaa?".

Dock tycker jag inte prideparaden är särskilt bra eller borde representera homosexuella, det är lätt att man då kan få uppfattningen att homosexuella är sådana som spökar ut sig på det sättet som de gör i pride. Min vilda gissning är att majoriteten av homosexuella är precis som andra människor, inte så konstiga som många i pridtågen verkar vara.
Citera
2018-09-15, 17:39
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Även fast jag själv inte är kristen eller ens medlem i svenska kyrkan, så tycker jag att kristendomen är något som är värt att bevara. Det är den vita rasens religion och det är en viktig del av den vita rasens identitet. Dessutom när kristendomen bleknar blir det lättare för andra religoner, som vi inte vill ha, att ta sig in i samhället istället. Den statliga kyrkan har dock betett så förkasligt på senaste tiden att jag var tvungen att gå ur den.

Ska du hålla på och snacka om vita rasen kommer mainstream-konservativa få enorm beröringsskräck och inte vilja ha med dig att göra. Ska du snacka ras får du nog gå till yttersta extremhögern, typ som NMR. Och de ogillar garanterat både bögar och bisexuella.

Själv är jag bisexuell och socialkonservativ.
Citera
2018-09-15, 17:54
  #84
Medlem
Är inte konservativa (Jag tänker M och KD-konservativa, inte SD) ganska ofta överklasshomofiler? Av typen som vill leva i en stabil kärnfamilj med fru, barn, villa etc. och ha måntaliga besök på bastuklubben/bögcruising som hemlig hobby vid sidan av? Tänk garderobsbögar men väldigt bekväma med att vara i garderoben.

Som i radiodokumentären som Håkan Florå spelade in om Butlern James och Greven. Två konservativa herrar som utåt sett var heterosexuella men bögade i hemlighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback