Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 20:49
  #193
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
Om nu Jesus hade funnits idag, så tror jag att han mest av allt skulle vilja att vi var lyckliga, att vi alla fick känna och ge kärlek i alla dess möjliga som omöjliga former. Kärlek mellan två människor är det finaste som kan drabba en människa? Varför störa sig på om två kvinnor eller två män älskar varandra? Den som ogillar att män stoppar penisar i varandras munnar och stjärtar behöver ju tack och lov inte bevittna det i verkligheten, och att mota eventuella bilder i sitt eget huvud (hur dem nu kan ha uppstått) kan ju inte vara vidare svårt?


”I alla dess möjliga och omöjliga former”? Inga gränser alltså? Djur? Barn? Syskon? Du sätter fingret på ett av problemen med att öppna Pandoras box. Man vet inte riktigt vad som hoppar ut. Och att stoppa tillbaka det sen...
Citera
2018-10-19, 20:57
  #194
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
”I alla dess möjliga och omöjliga former”? Inga gränser alltså? Djur? Barn? Syskon? Du sätter fingret på ett av problemen med att öppna Pandoras box. Man vet inte riktigt vad som hoppar ut. Och att stoppa tillbaka det sen...

En mening som givetvis är fritt öppen för tolkningar. Dock skall kärleken aldrig överträda lagens gränser.
Citera
2018-10-19, 21:00
  #195
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Komiskt nog verkar de här vara de enda som dessa bakåtsträvande människor tänker på och de verkar inte kunna mota bort bilderna. De lägger ned onödig tid och energi på sådant som inte angår dem. Jag tror de hade mått bättre och fått ett innehållsrikare liv genom att fokusera på sitt eget liv och låta andra göra det de vill.

Håller med. Helt sanslöst att folk orkar lägga energi på andra människors sex och kärleksliv, men det vittnar säkerligen om ett väldigt fattigt sådant själv, får man anta.
Citera
2018-10-19, 21:03
  #196
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
En mening som givetvis är fritt öppen för tolkningar. Dock skall kärleken aldrig överträda lagens gränser.


Ja, nog är den formuleringen öppen för tolkningar alltid. Vidöppen. Och saken är ju den att lagens gränser kan flyttas. De har flyttats. Man har också tidigare försökt flytta dem exempelvis i riktning mot legalisering av pedofili. See the problem?
Citera
2018-10-19, 21:14
  #197
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Ja, nog är den formuleringen öppen för tolkningar alltid. Vidöppen. Och saken är ju den att lagens gränser kan flyttas. De har flyttats. Man har också tidigare försökt flytta dem exempelvis i riktning mot legalisering av pedofili. See the problem?

Till att börja med är jag enbart för ömsesidig kärlek inom lagens gränser. Att det skulle bli lagligt (igen) för vänner av djursex och barnsex kommer aldrig ske under vår livsperiod.
Citera
2018-10-19, 21:38
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Som jag skrivit tidigare finns det inget som tyder på att homosexuella blivit lyckligare av den ”normaliseringsagenda” som pågått i decennier. Snarare tvärtom. Psykisk ohälsa är mycket vanligare bland homosexuella än folket som helhet. Förljugenhet har den egenheten. För innerst inne vet homosexuella att de inte är normala. I garderoben kanske homosexuella mår bäst ändå.

Ne men det är väl klart att de inte mår bra och vet om att de är annorlunda? Men anledningen till att de mår dåligt är för att de ständigt måste stå ut med folk som dig. De hade nog mått jävligt mycket bättre om folk bara skippade att lägga sig i vilket kön man väljer att vara tillsammans med.
Citera
2018-10-19, 21:55
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Som jag skrivit tidigare finns det inget som tyder på att homosexuella blivit lyckligare av den ”normaliseringsagenda” som pågått i decennier. Snarare tvärtom. Psykisk ohälsa är mycket vanligare bland homosexuella än folket som helhet. Förljugenhet har den egenheten. För innerst inne vet homosexuella att de inte är normala. I garderoben kanske homosexuella mår bäst ändå.

Det hade nog sett ännu värre ut om homo och bisexuella var tvungen att gömma sig i vardagen för självmordsstatistiken i denna grupp. Klart dom vet att det inte är normalt eller det vanligaste alternativet. Men heterokillar borde snarare vara glad att det finns mer kvinnor över att välja på.
Citera
2018-10-19, 23:04
  #200
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Du får gärna förklara hur vi 'överdriver' vår sexuella läggning. Det är en Prideparad en dag per år i Stockholm. Är det verkligen att 'shove it in your face'? Folk verkar bli galna av att se två killar kyssas i en film och tycker att 'det har gått för långt'. Det speglar ju verkligheten även om HBTQ-personer är en liten del av befolkningen.

Att vissa homosexuella män är stereotypt 'bögiga' beror sannolikt på att man vill känna samhörighet då man känt sig exkluderad tidigare. Är det verkligen ett sånt stort problem? Hur drabbas du av de? Ingen bög kommer stöta på dig eller ha sex i din trädgård. Du kan välja att inte komma till Stockholm den dagen de är Pride så är problemet löst.

Det är ju det jag säger. Du missförstod nog.

Normalt är det inget problem. På de flesta människor isyns eller märks det inte vilken typ av sex man föredrar. Sedan finns det alltid några som verkligen beter sig bögigt eller flatigt för att, som det verkar, signalera vad de gillar att stoppa i sina hål.

Verkligen tydligt är det i mediakretsar där man uppenbarligen kan få jobb enbart med den meriten och kvalitén att man är just homo.

Jag bryr mig inte, som jag skrev. Man kan alltid välja bort precis som man väljer bort andra knepiga personer eller som de som säkert väljer bort mig av någon anledning. Man är inte kompatibel med alla och man har ingen skyldighet att vara det.

Är det ansträngande, som tex jag tycker, att lyssna på p3´s puckoungdomsradio och deras identitetsindoktrinering så är det bara att inte lyssna på den kanalen.
Citera
2018-10-20, 11:18
  #201
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
Till att börja med är jag enbart för ömsesidig kärlek inom lagens gränser. Att det skulle bli lagligt (igen) för vänner av djursex och barnsex kommer aldrig ske under vår livsperiod.


Inte ett påstående du har fog för. Brasklappen om lagen som du lade till klingar ihåligt givet historia. Det pågår intensiv lobbying för att legalisera pedofili och andra sjuka parafilier. As we speak.
Citera
2018-10-20, 11:45
  #202
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det hade nog sett ännu värre ut om homo och bisexuella var tvungen att gömma sig i vardagen för självmordsstatistiken i denna grupp. Klart dom vet att det inte är normalt eller det vanligaste alternativet. Men heterokillar borde snarare vara glad att det finns mer kvinnor över att välja på.


Verkligen? Jag tror du får svårt att hitta stöd i statistiken för det. Problemet kan ligga i det översexualiserade samhälle vi har. Ur jungianskt perspektiv exponeras de sexuellt avvikande mer då.
Citera
2018-10-20, 15:11
  #203
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Inte ett påstående du har fog för. Brasklappen om lagen som du lade till klingar ihåligt givet historia. Det pågår intensiv lobbying för att legalisera pedofili och andra sjuka parafilier. As we speak.

Sluta snacka skit - forumet stinker dynga pga ditt inlägg.
Citera
2018-10-20, 16:59
  #204
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
Sluta snacka skit - forumet stinker dynga pga ditt inlägg.


Detta är inte det liberala forumet. Och det förefaller mer som att jag tryckt på en del ömma nerver. Vill du att jag ska redogöra för den pedofila lobbyismen såväl historiskt som i nutid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback