Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 00:35
  #1
Medlem
tjo,
mönstrade i veckan.. fick 9 på styrka, 9 på kondition och 9 på i-provet..
Men!! jag har sjukt lite pollenallergi, typ 1-2 veckor per år kanske jag känner något... skulle aldrig ha sagt det om jag visste om detta...

Men då fick jag tjänstbarhet B och kan tydligen inte bli jägare..
Vill fortfarande göra lumpen.. Har ni några bra tips på andra befattningar som kan vara intressant och utmanande??
Citera
2018-06-24, 01:11
  #2
Medlem
Osäker på hur kraven ser ut. Men jag skulle föreslå att du kikar på antingen spaning på I19 i boden. Eller något av bassäk förbanden (flygbassäk alt sjöbassäk).
Citera
2018-06-24, 01:14
  #3
Medlem
Eller så söker du jägarförstärkning i Arvidsjaur. Det är nog definitivt det bästa i din situation, grymt bra utbildning som inte ligger så långt från jägartjänsten trots lägre intagningsprov.
Citera
2018-06-24, 10:42
  #4
Medlem
moderndators avatar
Spaning vid I19 i Boden och Amfibiesoldat är två utmanande utbildningar som har lägre intagningskrav än jägare.
Skulle dock rekommendera att ta denna frågan i redan befintlig tråd gällande värnplikt.
Lycka till!
Citera
2018-06-24, 11:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderndator
Spaning vid I19 i Boden och Amfibiesoldat är två utmanande utbildningar som har lägre intagningskrav än jägare.
Skulle dock rekommendera att ta denna frågan i redan befintlig tråd gällande värnplikt.
Lycka till!

Ok! Tack för tipsen och jag ställer frågan i den tråden iställer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback