Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-25, 17:44
  #73
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Psykiskt?

Inga konkreta exempel?
Citera
2018-06-25, 17:55
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har lägenhet och studerar. Mina problem kom på riktigt när jag lämnade friheten hos föräldrarna på landet för den instängda känslan av att bo i en liten lägenhet i den stressande staden. Miljön påverkar mig och när man lever på 10k i månaden ser jag inte hur det skulle finnas mycket möjligheter att göra saker.

Att unga spelar dator, super och slåss är väl helt enkelt för att det inte finns så mycket mer att göra inne i städerna? Jag håller med om vad alla andra säger att livsstilen utan ansvar är skön men det blir väldigt uttråkande. Män behöver ansvar för att hitta mening i livet


Fast det är totalt motsägelsefullt att drömma om friheten hos dina föräldrar och att sen hävda att män behöver ansvar för att hitta mening i livet.

Ditt ansvar är alldeles framför dig. Ingen kan fly från sitt ansvar att fylla sitt liv med mening. Vad mer för slags ansvar anser du dig behöva?
Citera
2018-06-25, 18:00
  #75
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Fast det är totalt motsägelsefullt att drömma om friheten hos dina föräldrar och att sen hävda att män behöver ansvar för att hitta mening i livet.

Ditt ansvar är alldeles framför dig. Ingen kan fly från sitt ansvar att fylla sitt liv med mening. Vad mer för slags ansvar anser du dig behöva?

Med friheten menar jag friheten på landsbygden och alla möjligheter det finns där för riktiga aktiviteter. Jag betalade räkningar och hjälpte till på tomten, målade om huset osv. Mycket mer givande än att bo fattig i lägenhet.

Skulle gärna ha en villa, trädgård, garage, bil, husdjur, flickvän och fler intressen. Saker man måste ta hand om och som håller en sysselsatt.
Citera
2018-06-25, 18:09
  #76
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har lägenhet och studerar. Mina problem kom på riktigt när jag lämnade friheten hos föräldrarna på landet för den instängda känslan av att bo i en liten lägenhet i den stressande staden. Miljön påverkar mig och när man lever på 10k i månaden ser jag inte hur det skulle finnas mycket möjligheter att göra saker.

Att unga spelar dator, super och slåss är väl helt enkelt för att det inte finns så mycket mer att göra inne i städerna? Jag håller med om vad alla andra säger att livsstilen utan ansvar är skön men det blir väldigt uttråkande. Män behöver ansvar för att hitta mening i livet
Han har en poäng med att inte grubbla och bekräfta dina tankar med det du läser här. Det blir lite som filmen taxidriver allt han såg var misären av staden men samtidigt så var det han själv som undermedvetet drog sig till misären. Vet inte vilken stad du bor i med det finns massa saker att göra i städer som regel, i Stockholm så kan du börja paddla kajak eller segla och gå med i någon klubb t.ex. Annars så kanske skytte vore nått eller fiska finns hur mycket som helst att spendera fritiden på. Paddlade själv mycket förra året och det var skit nice gick med i en klubb och det var folk som paddlade varje helg typ och gjorde utflykter. Du låter deppig försök att rycka upp dig!
Citera
2018-06-25, 19:51
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Inga konkreta exempel?

Vad som gäller i Sverige: Följa normer, jobba, köpa saker, gräla med frugan/vara orolig reapeat. Allting är enformigt... Visst det ser väll mer eller mindre likadant ut i ett annat modernt samhället men mentaliteten här i Sverige gör att det är speciellt och därav tar priset.
Citera
2018-06-26, 11:50
  #78
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Vad som gäller i Sverige: Följa normer, jobba, köpa saker, gräla med frugan/vara orolig reapeat. Allting är enformigt... Visst det ser väll mer eller mindre likadant ut i ett annat modernt samhället men mentaliteten här i Sverige gör att det är speciellt och därav tar priset.
Vad vill du göra istället och vad eller vem hindrar dig?
Citera
2018-06-27, 13:28
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Vad vill du göra istället och vad eller vem hindrar dig?

Vara på toppen av triangeln.
Citera
2018-06-27, 16:55
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad pratar du ens om?
Den absoluta majoriteten av mina vänner under 25 har egna boenden. Antingen förstahands-kontrakt för hyresrätter eller så har de arbetat ett par år, tagit lån, och köpt lägenhet. Visst är det bostadsbrist men att man tvingas bo i folks kök tillfälligt hör knappast till normalfallet.

Bor i en medelstor svensk stad.

Tillägg: Personligen skaffade jag mitt första förstahandskontrakt när jag var 22. Inga problem där, man får se till att ställa sig i bostadskö i tid bara.
Jag utgår bara från egna erfarenheter. Här är det 8års bostadskö för att få tag i förstahandskontrakt om man inte har lite tur och fixar ett från privatperson. Att plugga är ett annat alternativ. Priser på bostadsrätt skiljer markant beroende på stad.
En etta någorlunda nära centrum får man minst punga 1.5 mille. En mindre stad 45 min från här ligger priserna på 800 000.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback