Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 21:29
  #1
Medlem
SOS Alarm fick nyss in ett larm om en person som trillat ur en luftballong i Skövde. Hur ramlar man ur en sådan??? Är det lätt? För jag trodde ballongfärd ofta omgärdades med tunga säkerhetsföreskrifter och saker som att man typ aldrig ska sitta och dingla med benen över räcket (om det nu var det som hänt?)

https://www.expressen.se/gt/larmet-p...ur-luftballong

EDIT:

Artikeln har nu uppdaterats, det framgick ej tidigare att det var fallskämshoppare. Har uppdaterat rubriken nu från "Någon som trillat ur en luftballong i Skövde"

Ok, då är min fråga, behövs inte tillstånd för detta? Riskerar man böter för att ha orsakat detta pådrag?
__________________
Senast redigerad av scrollock 2018-06-23 kl. 21:41.
Citera
2018-06-23, 21:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
SOS Alarm fick nyss in ett larm om en person som trillat ur en luftballong i Skövde. Hur ramlar man ur en sådan??? Är det lätt? För jag trodde ballongfärd ofta omgärdades med tunga säkerhetsföreskrifter och saker som att man typ aldrig ska sitta och dingla med benen över räcket (om det nu var det som hänt?)

https://www.expressen.se/gt/larmet-p...ur-luftballong
Fallskärmshoppare var det 😎
Citera
2018-06-23, 21:33
  #3
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
SOS Alarm fick nyss in ett larm om en person som trillat ur en luftballong i Skövde. Hur ramlar man ur en sådan??? Är det lätt? För jag trodde ballongfärd ofta omgärdades med tunga säkerhetsföreskrifter och saker som att man typ aldrig ska sitta och dingla med benen över räcket (om det nu var det som hänt?)

https://www.expressen.se/gt/larmet-p...ur-luftballong


Du kanske kan börja med att läsa och citera artikeln så se du att det handlar om en fallskärmshoppare som medvetet hoppat från ballongen och vittnen som trott att han trillat ut ballongen.
Citera
2018-06-23, 21:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Du kanske kan börja med att läsa och citera artikeln så se du att det handlar om en fallskärmshoppare som medvetet hoppat från ballongen och vittnen som trott att han trillat ut ballongen.
Ok, de har uppdaterat artikeln nu. Jag har nu ändrat ursprungsinlägget samt rubriken för att återspegla detta.
Citera
2018-06-24, 09:20
  #5
Medlem
Sculleys avatar
Är det inte väldigt varmt inne i en luftballong?

Hur är det ens möjligt att tro att någon trillat ur ballongkorgen när det strax efteråt hänger än fallskärm ovanför personen?
Citera
2018-06-24, 09:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur är det ens möjligt att tro att någon trillat ur ballongkorgen när det strax efteråt hänger än fallskärm ovanför personen?
Det finns många som tror/tycker att alla som flyger borde ha fallskärm på sig (och katapultstol...)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback