Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-24, 14:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det är säkert en skillnad på att prata med en 20-årig pöjk och den egna frun, henne säger få emot.
Jag tror att du nu inte riktigt förstod TS.

Du får nog läsa om TS en gång till.
Citera
2018-06-24, 16:42
  #14
Medlem
Skulle vilja påstå att det växer fram i samband med att du uppfostrar dina barn. Om det finns något tillfälle i ditt liv som du måste vara bestämd och principfast så är det när din treåring står på randen till psykbryt för att kvällens middag inte utgörs av lösgodis och glass
Citera
2018-06-24, 23:56
  #15
Medlem
JagSerUfos avatar
Kan ju även ha att göra med att gamla gubbar fått en helt annan uppfostran än dagens curlade generation och att dom var vana vid ett annat samhälle. Gjorde dom något fel/dumt så kunde det smälla och dom fick ta ansvar mycket tidigare än idag då 25 åringar går under termen ungdomar . Min morfar började jobba när han var 14 år gammal och enligt han så kunde man får sig en hurring på jobbet om man gjorde ett misstag typ.
Citera
2018-06-25, 09:18
  #16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag tror att du nu inte riktigt förstod TS.

Du får nog läsa om TS en gång till.

Nej. Det var du som inte förstod mitt inlägg.

Självförtroende etc. i alla relationer är inte generella utan unikt för varje relation. Du kanske upplever att vi äldre män inte riktigt har tålamod med din dumhet, andra kanske är snällare för att de tycker synd om dig på grund av densamma.
Citera
2018-06-25, 09:57
  #17
Medlem
spajjes avatar
Nej dom är bara bittra surgubbar som vet att dom snart måste sättas in på ett hem för deras kärring inte orkar ta hand om asen längre.
Det finns gamla gubbar som är goa, givmilda och trevliga. Fast dom har iofs inga kärringar.
Citera
2018-06-25, 10:10
  #18
Medlem
TS, som säger sig vara 24 år gammal, är en gammal sur bitterbuk i ögonen på varje 16-åring. Att bli äldre innebär också att graden av mänsklig mognad och ansvarstagande ökar. Så klart att omogna 16-åringar uppfattar varje tillrättavisning från en äldre och (ibland) klokare människa som ett uttryck för bitterhet, och allt vad det nu var.
Citera
2018-06-25, 11:16
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det är säkert en skillnad på att prata med en 20-årig pöjk och den egna frun, henne säger få emot.
Här berättar du att äldre män har en annan syn på en tjugoårig pojke. Medan detsamma man skulle vara kanske mer ödmjukare mot sin egna fru. Eller åtminstone ha en annan attityd.

Mitt inlägg handlar inte om att äldre män har en annan syn på enskild unik person. jag pratar inte om att en äldre karl som pratar och bedrar en ung man.

Utan rent allmänt en karl som är bestämd helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nej. Det var du som inte förstod mitt inlägg.

Självförtroende etc. i alla relationer är inte generella utan unikt för varje relation. Du kanske upplever att vi äldre män inte riktigt har tålamod med din dumhet, andra kanske är snällare för att de tycker synd om dig på grund av densamma.
Jag förstod ditt inlägg och det är inte vad detta som jag syftande på. Jag pratar inte ifrån min egna erfarenhet där jag upplever en äldre man som är sträng emot mig och snäll emot någon annan.

Jag pratar om rent allmänhet. Ett exempel sceneri är ett gruppmöte: Det blir en vis orättvist bedömning och ingen säger något förutom den äldre karl som vågar hojta till och fråga: ''Vad är det för konstiga saker ni har fått för er nu?!'' - Och liknade. Där de helt enkelt våga säga ifrån och säga vad de tycker och tänker.

Jag pratar inte om en händelse där en tjugoårig person inte vågar/har större tålamod emot mig och en äldre man som inte har det, det är knappast det som jag syftar på.

Därav min inställning att du inte riktigt begrep min TS, men du påstår att jag inte förstår dig.
Citera
2018-06-25, 11:39
  #20
Medlem
Denoms avatar
För att de som inte är det dött i ung ålder, krävs lite av en människa för att fortsätta leva och bli en gammal surgubbe.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback