Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-23, 16:01
  #1
Medlem
Har en Mercedes som nyss va på verkstaden i 1 vecka då baksidan fått skador och betalade då 10 000kr eftersom att försäkringen inte täckte allt. Nu när jag äntligen fått tillbaka bilen och 2 dagar senare går till bilen från jobbet för att åka hem har någon jävel kört in i baksidan jag nyss reparerade och smitit utan att lämna någon lapp. Vad hade ni gjort? Blir surt att betala 10 000kr igen när man nyss förra veckan reparerade samma del.
__________________
Senast redigerad av Xerxes18 2018-06-23 kl. 16:16.
Citera
2018-06-23, 16:22
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxes18
Har en Mercedes som nyss va på verkstaden i 1 vecka då baksidan fått skador och betalade då 10 000kr eftersom att försäkringen inte täckte allt. Nu när jag äntligen fått tillbaka bilen och 2 dagar senare går till bilen från jobbet för att åka hem har någon jävel kört in i baksidan jag nyss reparerade och smitit utan att lämna någon lapp. Vad hade ni gjort? Blir surt att betala 10 000kr igen när man nyss förra veckan reparerade samma del.
Tecknat försäkring på bilen innan jag kör den.
Citera
2018-06-23, 16:24
  #3
Medlem
megacoolmans avatar
Inte mycket att göra tyvärr. Kolla om det finns någon kameraövervakning på parkeringen.

Varför täckte inte försäkringen allt? Eller har du 10000 i självrisk??
Citera
2018-06-23, 16:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Inte mycket att göra tyvärr. Kolla om det finns någon kameraövervakning på parkeringen.

Varför täckte inte försäkringen allt? Eller har du 10000 i självrisk??

10 000 i självrisk
Citera
2018-06-23, 16:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Tecknat försäkring på bilen innan jag kör den.

Har redan försäkring men det är 10 000 självrisk
Citera
2018-06-23, 16:31
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Jag skulle väl betalt den nya självrisken och varit sur över det. Sen hade jag installerat ett litet kamerapaket som spelar in runt bilen när jag inte är vid bilen.
Citera
2018-06-23, 16:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag skulle väl betalt den nya självrisken och varit sur över det. Sen hade jag installerat ett litet kamerapaket som spelar in runt bilen när jag inte är vid bilen.


Funderade också på det. Behöver en kamera som filmar framför bilen och en som filmar bakdelen även när jag kör och när bilen är parkerad. Har du tips på någon bra kamera?
Citera
2018-06-23, 16:39
  #8
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxes18
10 000 i självrisk

Fyfan, det var rätt högt.

Gör en polisanmälan. Har du tur så har någon sett händelsen, men chansen är liten att någon ger sig till känna, tyvärr.
Citera
2018-06-23, 16:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Fyfan, det var rätt högt.

Gör en polisanmälan. Har du tur så har någon sett händelsen, men chansen är liten att någon ger sig till känna, tyvärr.

Får väl göra det. Det svider bara att det nyss var förra veckan jag betalade 10 000kr för att reparera samma del av bilen och nu 10 000 igen för samma del för att någon kört in i den och smitit. ://
Citera
2018-06-23, 16:53
  #10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag skulle väl betalt den nya självrisken och varit sur över det. Sen hade jag installerat ett litet kamerapaket som spelar in runt bilen när jag inte är vid bilen.
Hur funkar det i verkligheten med kameror? Eftersom det är fråga om olovlig kameraövervakning så kan väl knappast bilderna användas i en rättsprocess? Nu är ju kanske inte avsikten att ta detta via rätten utan lite "vid sidan av" så att säga. Men frågan kvarstår, går det använda "olagliga" kamerabilder för försäkringsärenden t.ex.?
Citera
2018-06-23, 17:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur funkar det i verkligheten med kameror? Eftersom det är fråga om olovlig kameraövervakning så kan väl knappast bilderna användas i en rättsprocess? Nu är ju kanske inte avsikten att ta detta via rätten utan lite "vid sidan av" så att säga. Men frågan kvarstår, går det använda "olagliga" kamerabilder för försäkringsärenden t.ex.?

Dashcams är väl inte olagliga?
Citera
2018-06-23, 17:18
  #12
Medlem
Heltutanklasss avatar
Kolla upp med trafikförsäkrkngsföreningen man kan få ersättning om man får en skada såsom du fått utan att veta vem som gjort det.

https://www.tff.se


Seså säg nu "tack pappa du är bäst"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback