Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-06-24, 15:54
  #85
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
TV4 är TVs motsvarighet till Metro. Propaganda att hånskratta åt.
2018-06-24, 16:36
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Svenskar överlag respekterar nya kulturer och jag har inget emot idén med mångkultur. Men där det skär sig för mig är när nya kulturer inte respekterar den sed vi har i Sverige. För att mångkultur ska fungera gäller det att alla respekterar alla och där är vi ljusår ifrån. Det funkar inte att vi "snälla och toleranta" svenskar välkomnar nya kulturer medan dessa nya kulturer pissar på oss.
De som jobbar med att upplysa och förändra (politik, media, reklam) vet att en generation går inte att förändra i så många steg/saker/ämnen. De flesta i en befolkning har inte så mycket mer strävan än att toppa det föräldrarna uppnått med lite mer resor, finare skinnsoffa, lyxigare bil - sedan är de klara med sitt livsverk. IQn är inte så hög så intellektuellt resonemang är inte förväntat. Kreativitet hittar du kanske hos 5 procent. Det som krävs av folket i fråga om tålamod är inte genomförbart, däremot är det lätt att tysta med skuld 😀. Du är dålig när du säger det där fungerar jättebra.
På skolavslutningen talade rektor och lärare om att stå upp för de som angrips, de som förföljs, vikten av att vara snäll och ha tålamod med de som inte förstår det nya landet. Barn är ju väldigt påverkbara och jag blir därför lite extra varm om hjärtat när jag ute på gården får berättat att den riktlinjen ligger i skolplanen, tänk, när ett par generationer fått till sig goda värderingar så har vi faktiskt förändrat Sverige i grunden, det gamla är glömt och den nya gränslösa kärleken ligger framför oss.
2018-06-24, 16:41
  #87
Medlem
jay.simpsons avatar
Inget att bry sig om. Det lustiga är att Bonniers aldrig skulle få för sig att ta med något typsikt svenskt eller nordiskt när man uppmärksammar en muslimskt tradition. Varför inte typisk fläskfilé när man presenterar mattraditionerna kring eid al-fitr
2018-06-24, 16:44
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Svenskar vill inte se en muslimsk blatte i burka på midsommardagen, fattar du verkligen inte det?

Har själv kastat min egna tv eftersom jag inte vill se deras propaganda längre.
Sitta o titta på djuren, nej tack.
Jag har inte hört en enda svensk klaga på någon i burka. Om du betraktar burka som ett av alla klädesplagg så blir det lättare för dig.
2018-06-24, 18:04
  #89
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Precis och vore inte då det bästa ifall ni kulturberikare åkte hem till era egna hemländer då?
Jag menar då slipper vi ju ha problem med varandra, varför hatar ni berikade era egna hemländer så mycket för?

Ditt svar har ingen relevans till vad jag kommenterat. Jag påpekar ett psykiskt beteende och felande i Sverige och du hoppar direkt in på ras. Jag ser få utläningar som hycklar som svenskar när det gäller att låtsas bry sig. Hur många batikhäxor och politiker är egentligen utlänningar?

Så den enda som hatar är du. Du är precis det du hatar hos de andra pga dina misslyckanden i livet med ADHD, böliga utlägg på Fb, svårt att få ligga, tigger pengar av dina föräldrar vid 40+ bast och lever på socialen. Är det inte så, "Kalles Kaviar"?
2018-06-24, 18:06
  #90
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Alltså seriös kebab är bland det äckligaste någonsin. Kom igen va fan! Finns tusen andra godare rätter man kan laga ihop än svarvat kött på lite sallad och billig dressing.

Det blir vad man gör det till. Med din limiterade resonnemangsförmåga ser du bara ordet "arab", "smutsigt kebab hak", "kartong kött". Gör din egen så får du en mycket välkomponerad och hälsosam rätt att njuta till.
2018-06-25, 14:05
  #91
Medlem
Breifists avatar
Blir du ens förvånad? Dom försöker ju inte ens dölja sin agenda längre.
Afrikansk mongo-dans på Sveriges nationaldag, Midsommarfirande med kebab och slöja..

Vågar man ens i sin vildaste fantasi fundera på vilken programvärd som SVT kommer att välja inför kommande julafton.
Özz Nûjen, Arif Moradi ?
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback