Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-23, 14:57
  #1
Medlem
Att Trump har förklarat att de nyheter som visar verkligheten för fake har fått en hel del människor att tro att muren redan finns. Samtidigt som de ser att det kommer alldeles för många invandrare över gränsen. Dessa kärnväljare och Trumpstöttare kan inte ens se logiken i att muren är byggd och hindrar det som nu påstås hända.

Samtidigt så säger Trumpfansen att det var en lag som tvingar myndigheter att ta barn från föräldrar och sätta dem i burar och tält i stora tomma lokaler. När det egentligen är en policy som Trump införde. Och nu säger sig ha avslutat.

Dessa fans fattar inte heller att det kostar att se till att folk blir permanenta i landet om man trycker in dem i stora lokaler. Det sägs, enligt bland annat Sessions vara för att avskräcka andra att komma med Nielsen sa att det var förolämpande att få en fråga om det var för att avskräcka.

Trump och hans adminstration, fansen och FOX (inte alla med en hel del) verkar leva i samma tunna universum där en massa tyckande studsar emellan dem. Helt utan att ha kunskap om något eller att kunna se verkligheten.

När kan man förvänta sig att verkligheten, fakta och realiteten når fram till dessa fans?

Vad är deras problem? Idioter på riktigt? Alkholskadade pundare som lever i gyttja?

Vad är det som gör att en viss del av befolkningen inte kan ta in verkligheten utan väljer att leva i symbios med den sinnessjuke Trump som lurar dem som fan? De får behålla sina opioider för Trump tror jag. Det är därför de fortsätter att gilla honom för att de är hjärnskadade av droger.

Eller finns det någon annan förklaring?

Dessa dör ju allt fortfarare nu så gruppen minskar ju drastiskt. Kommer ens någon att överleva till nästa år?

Och pratar Hannity med Trump varje kväll i telefon medan de äter hamburgare? Kommer inte Hannity att få sparken från FOX snart? För även om idioterna inte vill leva så vill nog FOX överleva så de måste ju släppa Hannity snart?


Det finns inte något bra som Trump har lyckats med. Alla hans vallöften är bortspolade i gyttjan som de klafsar i de små grisarna. Skål! Varför skulle muren vara byggd nu för om de slinker in miljoner för?
Citera
2018-06-23, 15:08
  #2
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Att Trump har förklarat att de nyheter som visar verkligheten för fake har fått en hel del människor att tro att muren redan finns. Samtidigt som de ser att det kommer alldeles för många invandrare över gränsen. Dessa kärnväljare och Trumpstöttare kan inte ens se logiken i att muren är byggd och hindrar det som nu påstås hända.

Samtidigt så säger Trumpfansen att det var en lag som tvingar myndigheter att ta barn från föräldrar och sätta dem i burar och tält i stora tomma lokaler. När det egentligen är en policy som Trump införde. Och nu säger sig ha avslutat.

Dessa fans fattar inte heller att det kostar att se till att folk blir permanenta i landet om man trycker in dem i stora lokaler. Det sägs, enligt bland annat Sessions vara för att avskräcka andra att komma med Nielsen sa att det var förolämpande att få en fråga om det var för att avskräcka.

Trump och hans adminstration, fansen och FOX (inte alla med en hel del) verkar leva i samma tunna universum där en massa tyckande studsar emellan dem. Helt utan att ha kunskap om något eller att kunna se verkligheten.

När kan man förvänta sig att verkligheten, fakta och realiteten når fram till dessa fans?

Vad är deras problem? Idioter på riktigt? Alkholskadade pundare som lever i gyttja?

Vad är det som gör att en viss del av befolkningen inte kan ta in verkligheten utan väljer att leva i symbios med den sinnessjuke Trump som lurar dem som fan? De får behålla sina opioider för Trump tror jag. Det är därför de fortsätter att gilla honom för att de är hjärnskadade av droger.

Eller finns det någon annan förklaring?

Dessa dör ju allt fortfarare nu så gruppen minskar ju drastiskt. Kommer ens någon att överleva till nästa år?

Och pratar Hannity med Trump varje kväll i telefon medan de äter hamburgare? Kommer inte Hannity att få sparken från FOX snart? För även om idioterna inte vill leva så vill nog FOX överleva så de måste ju släppa Hannity snart?


Det finns inte något bra som Trump har lyckats med. Alla hans vallöften är bortspolade i gyttjan som de klafsar i de små grisarna. Skål! Varför skulle muren vara byggd nu för om de slinker in miljoner för?

Kan du förklara för oss vad "riktiga nyheter är för något" enligt din definition ?

Det är nog svårt att svara dig utan att känna dina kriterium om detta.
Citera
2018-06-23, 15:10
  #3
Medlem
ReiseReises avatar
Tja, samma kan ju sägas om Sverige. När ska SD och dess följare inse sina misstag och följa riktig media?

Eller när ska politiker och journalister och hela vänstern inse sitt?
Ingen kommer att backa ur, ibland blir folk till och med ännu mera aggressivt defensiva när deras värld konfronteras och deras åsikter motbevisas. Det är en förekommande trend.


Muren kommer för övrigt inte att byggas. När ska folk förstå att Trump inte är någon diktator, har ni aldrig avslutat Samhällskunskap A eller vad är det frågan om?

Muren uppskattas kosta miljarder och det finns inget stöd i kongressen för att finansiera detta, Trump använder endast muren som ett valfläsk och villospår.
Citera
2018-06-23, 15:14
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Samtidigt så säger Trumpfansen att det var en lag som tvingar myndigheter att ta barn från föräldrar och sätta dem i burar och tält i stora tomma lokaler. När det egentligen är en policy som Trump införde. Och nu säger sig ha avslutat.

Synd bara att vänstermedia som askyr Trump kör med så mycket fake news - såsom den oerhört uppmärksammade bilden på Donald Trump och en gråtande liten flyktingflicka från Honduras - som jag antar att du har i åtanke.

Citat:
The widely shared photo of the little girl crying as a U.S. Border Patrol agent patted down her mother became a symbol of the families pulled apart by the Trump administration’s “zero tolerance” policy at the border, even landing on the new cover of Time magazine.

But the girl’s father told The Washington Post on Thursday night that his child and her mother were not separated, and a U.S. Customs and Border Protection spokesman confirmed that the family was not separated while in the agency’s custody. In an interview with CBS News, Border Patrol agent Carlos Ruiz, who was among the first to encounter the mother and her daughter at the border in Texas, said the image had been used to symbolize a policy but “that was not the case in this picture.”
https://www.washingtonpost.com/news/...=.af28957426f6

Citat:
Denis Javier Varela Hernandez told the Post he recognized his daughter on the cover of Time magazine looking up at President Donald Trump and feared she was separated from his wife. The photographer who took the picture, Pulitzer Prize-winning photographer John Moore, reported that after he took the photo, the child's mother picked her up and they got into a van.

Moore, along with many on social media, believed they would soon be separated and the child would join the 2,500 other immigrant children placed in detention centers while their parents faced prosecution.

But the mother and child are not separated, U.S. Customs and Border Protection spokesman confirmed. This news sparked outrage from the White House and conservative media such as Breitbart calling the photo of the little girl an example of fake news.
https://eu.usatoday.com/story/news/n...ays/725499002/

Propaganda, propagarnda, fake news, och än mer propaganda. Allt för de lättlurade fåren som du.

Förresten så anar jag en hel del hat i din text - och du verkar vilja förminska och reducera de som inte tycker som dig till icke-människor? Kanske att man skulle kasta feltyckarna i fångläger och helt enkelt ta bort dem? Tycker jag hört det resonemanget tidigare, nämligen...
__________________
Senast redigerad av frange 2018-06-23 kl. 15:17.
Citera
2018-06-23, 15:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Kan du förklara för oss vad "riktiga nyheter är för något" enligt din definition ?

Det är nog svårt att svara dig utan att känna dina kriterium om detta.

Men man behöver inte svara mig personligen utan var och en kan ju förstå vad som avses om man har verklighetsförankring. Som att man skriver att Trump har byggt en mur men att det samtidigt väller in folk fast muren just förhindrar sådant. Och att man menar att det finns en lag som säger att man måste internera barn i små burar för att någon tidigare president har skapat en sådan lag. Och man saknar verklighetsförankring om man inte hör vad Session, Trump och Nielsen själva sagt om att internera barn. Jag menar var är problemen? Varför kan man inte tänka logiskt för? Det måste vara droger va?

Dessa som stöttar Trump kommer ju med dessa alternativa fakta hela tiden?

Varför gör de det? Är det socialbidragstagare som drogar sig igenom fritiden? Då dör de väl snart?

Trump har ju inte genomfört något och nu skriker han om att USAs gränser ska sättas i rymden. Varför förstår inte alla att han bara tramsar för?
Citera
2018-06-23, 15:20
  #6
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Men man behöver inte svara mig personligen utan var och en kan ju förstå vad som avses om man har verklighetsförankring. Som att man skriver att Trump har byggt en mur men att det samtidigt väller in folk fast muren just förhindrar sådant. Och att man menar att det finns en lag som säger att man måste internera barn i små burar för att någon tidigare president har skapat en sådan lag. Och man saknar verklighetsförankring om man inte hör vad Session, Trump och Nielsen själva sagt om att internera barn. Jag menar var är problemen? Varför kan man inte tänka logiskt för? Det måste vara droger va?

Dessa som stöttar Trump kommer ju med dessa alternativa fakta hela tiden?

Varför gör de det? Är det socialbidragstagare som drogar sig igenom fritiden? Då dör de väl snart?

Trump har ju inte genomfört något och nu skriker han om att USAs gränser ska sättas i rymden. Varför förstår inte alla att han bara tramsar för?

Vem borde då leda USA istället, om problemet endast är Trump ?
Citera
2018-06-23, 15:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Synd bara att vänstermedia som askyr Trump kör med så mycket fake news - såsom den oerhört uppmärksammade bilden på Donald Trump och en gråtande liten flyktingflicka från Honduras - som jag antar att du har i åtanke.


https://www.washingtonpost.com/news/...=.af28957426f6

Propaganda, propagarnda, fake news, och än mer propaganda. Allt för de lättlurade fåren som du.

Förresten så anar jag en hel del hat i din text - och du verkar vilja förminska och reducera de som inte tycker som dig till icke-människor? Kanske att man skulle kasta feltyckarna i fångläger och helt enkelt ta bort dem? Tycker jag hört det resonemanget tidigare, nämligen...

En bild på en flyktingflicka? Var hon inte från Honduras eller vad?

Anara du hat? Jaha du är en sån där som ser hat i sådant som du inte gillar och omedelbart kan hålla med om. Jaha men det är ju rätt ointressant.

Frågan är vad får folk att tro att Trump vill genomföra något han pratar om? Det är det jag vill diskutera. Folk måste inte alls hålla med mig. Om man menar att dessa har rätt som säger att Trump har byggt en mur och att det samtidigt ramlar och väller in folk över den södra gränsen får gärna förklara det för mig. För jag fattar inte hur det kan vara så.
Citera
2018-06-23, 15:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Vem borde då leda USA istället, om problemet endast är Trump ?

Sessions och Nielsen är ju ett stort problem kring kaoset kring den påhittade lagen att man måste internera barn i burar i stora läger.

Men det är ju inte det enda som är märkligt i USA just nu. Det här med att Trump pratar om att USAs gränser numera ska finnas i rymden också betyder det att han ska skicka dit en flicka från Honduras därför att hon finns på en bild och egentligen kommer från Guatemala och att hon skrattar för att hon gråter när hennes ny förälder kommer att hittas snart?

Trump leder ju arbetet och många verkar uppriktigt sagt förvirrade. Sessions sa att det avskiljandet från föräldrarna skulle vara avskräckande med Nielsen inte vet var barnen är och att det är förolämpande när riktiga media ställer frågan om det är för att det ska vara avskräckande.
Citera
2018-06-23, 16:23
  #9
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Att Trump har förklarat att de nyheter som visar verkligheten för fake har fått en hel del människor att tro att muren redan finns. Samtidigt som de ser att det kommer alldeles för många invandrare över gränsen. Dessa kärnväljare och Trumpstöttare kan inte ens se logiken i att muren är byggd och hindrar det som nu påstås hända.

Samtidigt så säger Trumpfansen att det var en lag som tvingar myndigheter att ta barn från föräldrar och sätta dem i burar och tält i stora tomma lokaler. När det egentligen är en policy som Trump införde. Och nu säger sig ha avslutat.

Dessa fans fattar inte heller att det kostar att se till att folk blir permanenta i landet om man trycker in dem i stora lokaler. Det sägs, enligt bland annat Sessions vara för att avskräcka andra att komma med Nielsen sa att det var förolämpande att få en fråga om det var för att avskräcka.

Trump och hans adminstration, fansen och FOX (inte alla med en hel del) verkar leva i samma tunna universum där en massa tyckande studsar emellan dem. Helt utan att ha kunskap om något eller att kunna se verkligheten.

När kan man förvänta sig att verkligheten, fakta och realiteten når fram till dessa fans?

Vad är deras problem? Idioter på riktigt? Alkholskadade pundare som lever i gyttja?

Vad är det som gör att en viss del av befolkningen inte kan ta in verkligheten utan väljer att leva i symbios med den sinnessjuke Trump som lurar dem som fan? De får behålla sina opioider för Trump tror jag. Det är därför de fortsätter att gilla honom för att de är hjärnskadade av droger.

Eller finns det någon annan förklaring?

Dessa dör ju allt fortfarare nu så gruppen minskar ju drastiskt. Kommer ens någon att överleva till nästa år?

Och pratar Hannity med Trump varje kväll i telefon medan de äter hamburgare? Kommer inte Hannity att få sparken från FOX snart? För även om idioterna inte vill leva så vill nog FOX överleva så de måste ju släppa Hannity snart?


Det finns inte något bra som Trump har lyckats med. Alla hans vallöften är bortspolade i gyttjan som de klafsar i de små grisarna. Skål! Varför skulle muren vara byggd nu för om de slinker in miljoner för?

Intressant att en uttalad antitrumpet och vänsteraktivist sitter och klankar ner på trumpfans, medans han själv inte har koll på läget. Blir man sondmatad av CNN och DN så finns det väl inte så många fungerande hjärnceller gissningsvis.

Springer man runt och hittar på konspirationsteorier om att folk tror att muren finns, att Trump har stiftat en lag som traumatiserar inspärrade barn och att CNN inte sysslar med Fake News, är det snudd på tvångsomhändertagning som gäller.

Fast vi har ju gott om svenskar som på allvar tror 30-åriga Jamal med full skäggväxt bara är lite tidig in i puberteten, så man kanske inte ska bli förvånad?
Citera
2018-06-23, 16:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
En bild på en flyktingflicka? Var hon inte från Honduras eller vad?

Anara du hat? Jaha du är en sån där som ser hat i sådant som du inte gillar och omedelbart kan hålla med om. Jaha men det är ju rätt ointressant.

Frågan är vad får folk att tro att Trump vill genomföra något han pratar om? Det är det jag vill diskutera. Folk måste inte alls hålla med mig. Om man menar att dessa har rätt som säger att Trump har byggt en mur och att det samtidigt ramlar och väller in folk över den södra gränsen får gärna förklara det för mig. För jag fattar inte hur det kan vara så.

Det visade sig att flickan var med sin mamma hela tiden.

Det visde sig att mamman tagit med sig ungen till USA utan pappans vetskap.

Det visade sig att mamman redan utvisats 2013.

FAKE NEWS.
Citera
2018-06-23, 18:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Det visade sig att flickan var med sin mamma hela tiden.

Det visde sig att mamman tagit med sig ungen till USA utan pappans vetskap.

Det visade sig att mamman redan utvisats 2013.

FAKE NEWS.


Och vad har detta med detta att göra? https://www.youtube.com/watch?v=t-Ydoh_5EjU

Fansen till Trump kommer antingen att dö eller vakna upp. De tror att Trump sysslar med något vettigt. Han gillar att få applåder men någon mur jobbar han inte för. Och var tog hans travelban vägen? Hur gick det med muslimerna som inte skulle få komma in?

Jag menar om man gillar Trump så gör man men man borde ju se att det är väldigt lite verkstad.
Citera
2018-06-23, 23:25
  #12
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=NvtbEPUs5qI


Här är tydligt vad FOX sysslar med. Och då förstår man att en del är så totalt bakom flötet.

Och hur är logiken att behålla barn i landet så att det ska kosta riktigt mycket? Vad är det för fel på FOX och dess tittare?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback