Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-07-25, 06:57
  #61
Medlem
Cheeswisss avatar
Alla hobby politiker som försämrar allt i detta land för att partiet kommer i första hand, och Sverige långt ner på listan..
Barnarbetaren Gustav som alltid blir vald sist i den årliga fotbollsmatchen,
Eller Ardalan som alltid är klädd som en kypare,
Eller ylva johansson som är sminkad så man inte vet om hon börjat eller slutat sitt skift vid Brunkebergstorg
Citera
2018-07-25, 07:07
  #62
Avstängd
53280s avatar
Annie Lööf, Fäbojäntan, kvinnan som har gett det sinnesslöa kvinnorna ett ansikte i Svensk politik.

Hon passar bättre som roll innehavare i fäböjäntan 2 än som toppolitiker eller minister. Men bondeförbundaren bruka inte vara särskild begåvade människor, Thorbjörn Fälldin, var mannen som gav den Svenska fegheten ett ansikte när han vägrade att spränga U137 i luften.
Citera
2018-08-18, 23:49
  #63
Medlem
ProtonSwitzers avatar
Annie Rööf-Röödhål (C)
Stefan Käbbel-Röfven (S)
Fredrik Scheisse-Bajsfeldt (M)
Gustav Frigolitdildo (MP)
Ebba Bushfitta-Tror (KD)
Gustav Kasslerstrand (AfS)
Jan Björksperma (L)
Ulf Klistersson-Runkman (M)
Gudrun Sphyman-Rimjob (FI)
Isaballe Lövin-Cumshot (MP)
Jimmie Patriotsson (SD)
Jonas Slöstedt-Efterbliven (V)
Simon Führer-Lindberg (NMR)
Morgoth Wallström-Hästknullare (S)
__________________
Senast redigerad av ProtonSwitzer 2018-08-18 kl. 23:54.
Citera
2018-08-19, 02:11
  #64
Moderator
Fear2bes avatar
Ot raderat/Mod
Citera
2018-08-19, 02:22
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ett öknamn behöver träffa en persons svaga sida på ett så slående sätt att alla nickar igenkännande när de hör det. Donald Trumps öknamn på sina rivaler i kampanjrörelsen var inte så avancerade, men när de lanserades visste alla vad de syftade på p.g.a. aktuella nyheter om fel de begått. Och de sitter sedan dess. Det får gärna allitterera eller rimma men allt fyndigt är möjligt. Som Trumps "Low Energey Jeb".

Tuffe Uffe Kristersson lanserades så vitt jag vet av Gustav Kasselstrand, för att ironisera över Moderaternas påstått tuffa nya migrationspolitik. Det träffar för han har en allt annat än tuff attityd som person. Tuffe Trump skulle däremot inte funka eftersom han ÄR tuff.

Jag föreslår "Stackars Stefan" för vår statsminister. Förhoppningsvis behövs ingen närmare förklaring, om det är ett passande öknamn.

Vad tusan ska man hitta på för Annie Lööf?

Annie "Storgumpamor" Lööf
Citera
2018-08-19, 17:54
  #66
Medlem
Min brors kusins avatar
På utländska forum har jag sett tRump
Citera
2018-08-19, 19:01
  #67
Medlem
EliasAlucards avatar
Är det här med "Tuffe Uffe" menat att vara ironiskt eller? Uppfattas han verkligen som en moderat hardliner bland mainstreamtänkare?

För övrigt stavas det Crooked...
Citera
2018-08-20, 00:57
  #68
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Är det här med "Tuffe Uffe" menat att vara ironiskt eller?
Mest troligen. Jag kan inte se honom som någon tuffing, eller någon som skulle kunna bygga upp Sverige efter sossarnas förödelse.

Jan Skurklund är ju förövrigt ett bra namn på liberanalen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback