Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 23:51
  #1
Medlem
Datorn funkar som den ska men knappen blinkar hela dagen, vad beror det på?
Citera
2018-06-22, 23:55
  #2
Medlem
Laptop? Gissar på att det betyder att datorn är i viloläge.
Citera
2018-06-22, 23:56
  #3
Medlem
Stationär, jag har bytat energi inställningar. Blinkar fortfarande
Citera
2018-06-22, 23:57
  #4
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict
Datorn funkar som den ska men knappen blinkar hela dagen, vad beror det på?
Det är inte så att den är felkopplad kanske, d.v.s. att den är kopplad till hårddisk aktiviten istället för power led?

Eller så kanske det går på samma led beroende chassi.
Citera
2018-06-22, 23:59
  #5
Medlem
Oj så kan de nog vara.. är så okunnig.... gör det något att den blinkar? Är det farligt för komponenterna
Citera
2018-06-23, 00:13
  #6
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Om du har ändrat i energiinställningar så har du väl gjort så den går in i viloläge efter 10minuter. Då står den ju o blinkar när den är "avstängd", det gör min med.
Citera
2018-06-23, 00:15
  #7
Medlem
Jag har stängt av alla energispar-inställningar. Den blinkar när den är på.
Citera
2018-06-23, 01:13
  #8
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caffeineaddict
Oj så kan de nog vara.. är så okunnig.... gör det något att den blinkar? Är det farligt för komponenterna
Inget farligt eller nåt att oroa sig över, det är snarare en indikation på att systemet funkar.
Btw blinkar lampan i typ en loop intervall med regelbunda blink, eller är mer slupmässiga blink?
Citera
2018-06-23, 01:16
  #9
Medlem
Den blinkar 1 blink, 1 blink sedan 2 blink och fortsätter så.
Citera
2018-06-23, 02:01
  #10
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Det är för att visa att datorn är igång när den är i viloläge, även för att visa att hårddisken fungerar. Jag valde att inte koppla in den lysdioden som sitter där när jag byggde min dator, för att undvika att den ska blinka hela tiden. Om du har kunskap så kan du öppna upp datorn och dra loss lysdioden, eller dra ut rätt kabel som går mellan startknappen och moderkortet.
Citera
2018-06-23, 12:09
  #11
Medlem
Öppna burken och leta på 2(ibland 3) små kablar där det står "Power LED" och "HDD LED" och ryck ur dom från moderkortet så slipper du den där irriterande led lampan. Dom brukar sitta på utkanten av moderkortet, ofta nertill.
https://rog.asus.com/forum/attachmen...846227&thumb=1
Hdd_led och pled är det på den bilden som ska ut, resten låter du vara för det är till start/reset knappen på chassit samt högtalaren som brukar kunna pipa ifall nått skiter sig.

Det är inte farligt för komponenterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback