Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-22, 21:00
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja känns väl passande att skapa den officiella life is strange 2 tråden här på flashback idag då vi alldeles nyligen fick reda på när den första episoden släpps. 27 september i år. Kul överraskning. Var inte beredd att det skulle släppas redan i år, men så blir det. Å andra sidan kanske det inte spelar så stor roll för mig då jag hoppas på en limited edition likt första spelet. Om man nu orkar vänta så länge.

Laddade för mer life is strange? Vad hoppas ni på i säsong 2?

Kan också tipsa om specialepisoden, "the awesome adventures of captain spirit", som släpps den 26 juni, helt gratis. Detta ska fungera som en "bro" mellan säsong ett och två, om jag förstått det rätt.
Citera
2018-06-22, 23:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja känns väl passande att skapa den officiella life is strange 2 tråden här på flashback idag då vi alldeles nyligen fick reda på när den första episoden släpps. 27 september i år. Kul överraskning. Var inte beredd att det skulle släppas redan i år, men så blir det. Å andra sidan kanske det inte spelar så stor roll för mig då jag hoppas på en limited edition likt första spelet. Om man nu orkar vänta så länge.

Laddade för mer life is strange? Vad hoppas ni på i säsong 2?

Kan också tipsa om specialepisoden, "the awesome adventures of captain spirit", som släpps den 26 juni, helt gratis. Detta ska fungera som en "bro" mellan säsong ett och två, om jag förstått det rätt.

Minns det som igår när jag lirade Life is Strange! Fantastiskt spel kan jag säga - på alla sätt och vis! Dock så var jag inte mest fascinerad av karaktärerna eller miljöerna i spelet, trots att dessa var riktigt bra. Det jag var mest fascinerad över var musiken till spelet. Den var på något sätt förtrollande och gjorde att man kände sig så delaktig i handlingen!

https://www.youtube.com/watch?v=8Rst3w6W6zw

https://www.youtube.com/watch?v=0gzU8dGFG9s

Fantastiskt bra spel! Atmosfäriskt spel! Många valmöjligheter. Musiken är helt oslagbar! Givande utforskning, bra presentation och tydlighet i handlingen mm...

Ser så fram emot Life is Strange - Before the Storm som jag tänker köpa snart!
Citera
2018-06-22, 23:38
  #3
Medlem
Ser fram emot det. Älskade första spelet. Before the Storm var också bra, men jag gillade karaktären Max i första spelet bättre än Chloe i Before the Storm.
2:an ska tydligen ha helt nya karaktärer.
Citera
2018-06-23, 08:59
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Minns det som igår när jag lirade Life is Strange! Fantastiskt spel kan jag säga - på alla sätt och vis! Dock så var jag inte mest fascinerad av karaktärerna eller miljöerna i spelet, trots att dessa var riktigt bra. Det jag var mest fascinerad över var musiken till spelet. Den var på något sätt förtrollande och gjorde att man kände sig så delaktig i handlingen!

https://www.youtube.com/watch?v=8Rst3w6W6zw

https://www.youtube.com/watch?v=0gzU8dGFG9s

Fantastiskt bra spel! Atmosfäriskt spel! Många valmöjligheter. Musiken är helt oslagbar! Givande utforskning, bra presentation och tydlighet i handlingen mm...

Ser så fram emot Life is Strange - Before the Storm som jag tänker köpa snart!
Skriver under på allting gällande det första spelet. Helt klart en av mina bästa spelupplevelser. Är sjukt taggad också på tvåan. Blev alldeles nyligen klar med before the storm. Inte lika bra kanske men var väntat. En side story skapat av en annan utvecklare. Absolut inte dåligt utan ett hel gott spel som jag kan rekommendera alla som gillade första spelet. Kan glädja dig med att en sak dem lyckats, kanske inte å överträffa men ändå nå upp till samma standard i before the storm är soundtracket. Gudomligt bra, precis som det första, såväl det licenserade som det originella.
Citera
2018-06-24, 21:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Skriver under på allting gällande det första spelet. Helt klart en av mina bästa spelupplevelser. Är sjukt taggad också på tvåan. Blev alldeles nyligen klar med before the storm. Inte lika bra kanske men var väntat. En side story skapat av en annan utvecklare. Absolut inte dåligt utan ett hel gott spel som jag kan rekommendera alla som gillade första spelet. Kan glädja dig med att en sak dem lyckats, kanske inte å överträffa men ändå nå upp till samma standard i before the storm är soundtracket. Gudomligt bra, precis som det första, såväl det licenserade som det originella.

Wow! Då antar jag att jag ska skaffa Before The Storm och lira det!

Känns ofta som det, dvs att originalet alltid blir bäst. Upplevde samma sak med ”Atlantis - det försvunna riket” som kom ut 1997. Fantastiskt spel men uppföljarna ”Atlantis 2” och ”Atlantis 3” nådde inte alls upp till samma nivå tycker jag!
Citera
2018-06-25, 22:31
  #6
Medlem
Kassmachins avatar
Underbara nyheter. Life is Strange var fullständigt briljant!
Citera
2018-06-26, 13:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Underbara nyheter. Life is Strange var fullständigt briljant!

Håller med! Skulle vilja spela om den men får vänta några år då man har glömt lite, känns också lite tråkigt att veta vem skurken är..
Citera
2018-07-08, 22:57
  #8
Medlem
ResKille91s avatar
Ser ram emot detta
Älskade det första
Citera
2018-09-18, 18:36
  #9
Medlem
Frewibs avatar
Jag har spelat både LiS och LiS Before the storm, och båda spelen var mycket bra. De hade en jävla pricksäkerhet när det kom till musiken.
Jag ska försöka att inte ha så stora förväntningar på LiS 2 eftersom att det då finns en risk till besvikelse. Om man inte går in med några förväntningar utan bara tar det som det kommer brukar man bli positivt överraskad.
Citera
2018-09-26, 19:47
  #10
Medlem
Kassmachins avatar
Ute!

Jag gillade första episoden.
Citera
2018-10-23, 11:19
  #11
Medlem
MilkXos avatar
Åhh, tänkte verkligen att det skulle vara exakt en månad till episod 2, men icke! Kan inte vänta
Citera
2018-10-23, 11:40
  #12
Medlem
LuluBrooksies avatar
LIS 2 är väl släppt för en månad sen.

Är det någon som har spelat? För jag har börjat och jag orkar ärligt talat inte med den här ungen Captain Autismo.
Det måste till något mer för att jag ska behålla intresset. Snälla säg att det finns något mer?

LIS 1 var fantastisk, som en spelfilm där man gick omkring själv och gjorde saker. Tempot var ok, scenerna kanon, berättandet både bra och intressant. Berörande! Och soundtracket var väldigt trevligt.

Prequel'n LIS Before the storm var okej, men lite grann en besvikelse. Tempot var sååååå säääävligt och trögt, och de tre kapitlens samlade händelser kunde ha avhandlats på max 30 minuter. Mycket dötid.

Och så nu LIS 2 som inte ens handlar om någon av de tidigare personerna! FAIL! Kunde det åtminstone inte handla om Max' lillasyster som kommer till samma skola? Nehe. En deprimerande, fattig unge med en alkoholist som far. Such creativity, much wow.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback