Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-09, 10:25
  #241
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag upplever ofta att de som är noga med att fika är det med en baktanke. De kan t.ex. vara socialt offensiva och börja ställa frågor om folks privatliv. I värsta fall är de psykopater och vill använda fikat till att skvallra och även mobba folk eller luska ut på information som de senare kan använda emot dig.

Även om det inte är så illa, brukar det alltid finnas en eller ett par som tar över showen, som alltid ska prata mest och skämta hela tiden. Dvs man tvingas bli publik till en slags komediföreställning, när man egentligen hade längtat efter lite avkoppling och paus från arbetet.
Citerar ett gammalt inlägg men tycker det där var väldigt spot on.
Jag upplever det exakt så på min arbetsplats.
Vi är ett skönt gäng och jag vill gärna sitta med om det inte vore för en vrålande, ständigt skämtande apa till kollega (kvinna) som tar över showen direkt, har inga filter, ställer dom mest privata frågorna utan att tänka, full jävla gas nonstop.
Går man in fikarummet för att varva ner så kan man glömma det.
Det är väldigt synd då jag faktiskt vill vara med dom övriga, sansade kollegorna.
__________________
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-10-09 kl. 10:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback