Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 14:15
  #289
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är svårt för att tilliten försvunnit i och med att vi lever alltmer i olika Världar, kvinnor har makten över offentliga samtalet (vilket ingen vill erkänna) medan män har armarna i kors och är moraliskt fängslade att behöva betala ett feminint styrt ideologisk projekt (feminism, invandring, osv.). Detta gör att män söker sidor som flashback där de behöver ventilera ett enormt missnöje, egentligen känns det som om allt som vi och våra förfäder jobbade så hårt för att bygga upp raserar i rasande takt, och allt detta samtidigt som vi dagligen hör om hur "vita heterosexuella män", alltså just gruppen som betalar mest för projektet även är orsaken till alla möjliga typer av problem (inklusive den eskalerande våldtäktsepidemin i landet).

Det går inte att finna gemensam grund, åtminstone inte i Sverige, för att landet är för traumatiserad över den snabba förvandling som skett och könen har för annorlunda världsbild och problemanalys.

Jag skyller personligen inte bara på kvinnor att förvandlingen skett utan mer på män som har varit för reserverade och för veka för att våga ge en manlig röst åt landet, men folk i övrigt har svårt att ta personlig ansvar och vill hitta någon syndabock, speciellt när de känner att det inte finns någon lösning på de problem de har framför dem.



Jag brukade vara ute en del, numera tycker jag inte längre det är värt det. En natts drickande för att möjligen få sex mot slutet, diskussioner som graviterar mot ren idioti mot slutet av natten (kanske första timmens drickande ger upphov till lite mer kreativa konversationer) och må skit dagen efter och så har man slössat 2 dagar för ingenting (ok, ibland sex). För att inte tala om all outhärdlig skitmusik som finns precis överallt.

Nej, jag tycker att det är värdelöst livsstil. Bättre spenderat helg vore att försvinna ut ensam i vildmarken och tälta, skriva ner saker, fiska, och känna sig stark och självständig och samtidigt vara evigt förknippad med hur ens förfäder levde. När man är en gammal man så minns man nog sådana moment som mer speciella än alla triviala erövringar man hade i unga år.

Jakt efter kvinnor ger givetvis en rejäl dos av självförtroende, men tillslut så mår man illa av hela dramat omkring kvinnojakt och själva dekadenta livsstilen som kommer med det. Jag har nu inte haft sex på nästan ett halvår och mår ganska så bra utav det.

Här har vi en tydlig skillnad direkt gällande syftet med varför vi gick ut. Jag går knappt heller ut längre för att jag helt enkelt tröttnat på det. Hur som, mitt syfte var aldrig att "få sex". Tvärtom, är ytterst få gånger jag gått hem med någon efter krogen, kan lätt räkna dem gångerna på en hand. Fanns aldrig i mina tankar när jag var ute, jag var ute för att dansa och ha kul med mina vänner, flirta lite på sin höjd. Hände att vi gick på gayklubb ibland, där var det alltid ös!
Men när jag tänker tillbaka på det så kan jag nog anta att många män var ute just ur det syftet du beskriver.

"Nej, jag tycker att det är värdelöst livsstil. Bättre spenderat helg vore att försvinna ut ensam i vildmarken och tälta, skriva ner saker, fiska, och känna sig stark och självständig och samtidigt vara evigt förknippad med hur ens förfäder levde. När man är en gammal man så minns man nog sådana moment som mer speciella än alla triviala erövringar man hade i unga år. "

Det låter ungefär som att du vigt ditt liv åt att leva med dig själv? Och inget fel med det, om det är så du vill ha det. Men frågan är hur stark, självständig (och glad?) man känner sig i slutändan om man är ute i vildmarken ensam? Om vi nu pratar biologi, så är ju i vart fall människan ett flockdjur och inte menad att leva ensam. Inte nödvändigtvis i monogama förhållande heller, men iallafall i något sammanhang tillsammans med andra "flockdjur".
Citera
2018-06-27, 14:16
  #290
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gällande detta med sexdockorna, menar jag alltså att lösvaginor och dildosar är för mig relativt problemfritt. Även om man skulle ha någon form av docka i garderoben hemma kan det väl gå an. Men att ha ett företag som tillhandahåller autentiska dockor för en timpeng, det tycker jag snarare är demoraliserande och snudd på sjukt. Vad fan är det som händer med världen? Är män slavar under sin sexualitet så till den milda grad att man går till "bordeller" med dockor för att få sina behov tillfredsställda? Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tackla det. Man upphör aldrig att förvånas.
Och missförstå mig inte nu, om det funnits "bordeller" med autentiska män som kvinnor kan gå och besöka för ett knull, då hade jag tyckt att det var lika illa.

Kan du utveckla vart du vill komma med bilderna i tunnelbanan? Jag har lite svårt att hänga med i dina resonemang.
Som sagt; kvinnor kan inte se från annat perspektiv. Dessutom är det skamtaktiker blandat med concern-trollande i dina inlägg. Detta forum har redan fullt av trådförstörande troll.
Citera
2018-06-27, 14:27
  #291
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Som sagt; kvinnor kan inte se från annat perspektiv. Dessutom är det skamtaktiker blandat med concern-trollande i dina inlägg. Detta forum har redan fullt av trådförstörande troll.

Inget concern-trollande från min sida. Man kan ha olika synpunkter gällande olika frågor, även om man som helhet står på ett ben mer än det andra. Förstår du det?

Valet är fritt att både läsa och kommentera. Du kan bara bortse från alltihop så är saken utagerad för din del.
__________________
Senast redigerad av Moment22x22 2018-06-27 kl. 14:30.
Citera
2018-06-27, 14:45
  #292
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Här har vi en tydlig skillnad direkt gällande syftet med varför vi gick ut. Jag går knappt heller ut längre för att jag helt enkelt tröttnat på det. Hur som, mitt syfte var aldrig att "få sex". Tvärtom, är ytterst få gånger jag gått hem med någon efter krogen, kan lätt räkna dem gångerna på en hand. Fanns aldrig i mina tankar när jag var ute, jag var ute för att dansa och ha kul med mina vänner, flirta lite på sin höjd. Hände att vi gick på gayklubb ibland, där var det alltid ös!
Men när jag tänker tillbaka på det så kan jag nog anta att många män var ute just ur det syftet du beskriver.

Ja, men det är ju uppenbart att man inte är ute för musikens skull eller för att dansa för den delen. Jag talade ju om några vänner jag hade som kunde hålla någorlunda intressanta konversationer mellan 3e och 6e ölglas, sedan går allt åt helvete ändå. Självklart kunde vi ibland också gå ut till någon trevligare jazzklubb där ingen var ute efter att ragga eller bli störtfulla, men av någon anledning graviterar alltid män att söka till högljudda skitdansställen där lätta kvinnor och sex utlovas och intressantare kommunikationer vänner emellan är bannlysta.

Citat:
"Nej, jag tycker att det är värdelöst livsstil. Bättre spenderat helg vore att försvinna ut ensam i vildmarken och tälta, skriva ner saker, fiska, och känna sig stark och självständig och samtidigt vara evigt förknippad med hur ens förfäder levde. När man är en gammal man så minns man nog sådana moment som mer speciella än alla triviala erövringar man hade i unga år. "

Det låter ungefär som att du vigt ditt liv åt att leva med dig själv? Och inget fel med det, om det är så du vill ha det. Men frågan är hur stark, självständig (och glad?) man känner sig i slutändan om man är ute i vildmarken ensam? Om vi nu pratar biologi, så är ju i vart fall människan ett flockdjur och inte menad att leva ensam. Inte nödvändigtvis i monogama förhållande heller, men iallafall i något sammanhang tillsammans med andra "flockdjur".

Jag har dock varit inne i betydelsen att förstå ens biologi för att sedan kunna gå emot ens biologiskt inprogrammerade impulser (för andra försöker manipulera dig därigenom). Marknadens misstag är att de inte ger några ideal utöver att utnyttja våra mest basala instinkter, ideologers misstag är att de inte ens tillkännager individens biologiska rötter. Hela civilisationen är annars byggt ur mannens storhetsvansinne att vilja resa sig ovan naturen, emot naturens lagar för att finna högre ideal att leva efter. Något som gäller speciellt de stora genier som lagt grunden till så många underverk, något de lyckats utföra genom enorm driv att ensamma söka ut i det stora okända och finna något unikt som bara är deras. Det har aldrig varit flocken som drivit på utvecklingen, utan stora individer utanför flocken. Jag kan nu inte säga att jag har sådan avsaknad av verklighetsförankring att jag tror mig kunna jämföra med stora män från det förflutna, men vill jag upptäcka ens en ynka milimeter unik mark som jag sedan kan påstå " detta tillhör mig, och enbart mig själv" så är det ändå värt all möda som det innebär.

Lever man inom en flock så måste man ofta sänka sig till flockens gemensamma nämnare, det är svårt att bli en självständig tänkare när man ska förhandla tillvaron med massa andra människor - som i just de grabbnätter jag talade om, som alltid graviterade mot fylleri och jakt efter tjejer. När det gäller relationer, speciellt moderna jämlika relationer, så gäller samma sak förutom att det inte tar slut när man vaknat från fyllan. Ska inte ens tala om massrörelser och ideologi, där förlorar du helt din egen röst för att istället rapa ut ideologisk trams inte så olikt en pappegoja som nyss fått Karl Marx uppläst åt honom (eller liknande ideologiska bibel).
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-06-27 kl. 14:50.
Citera
2018-06-27, 15:20
  #293
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gällande detta med sexdockorna, menar jag alltså att lösvaginor och dildosar är för mig relativt problemfritt. Även om man skulle ha någon form av docka i garderoben hemma kan det väl gå an. Men att ha ett företag som tillhandahåller autentiska dockor för en timpeng, det tycker jag snarare är demoraliserande och snudd på sjukt. Vad fan är det som händer med världen? Är män slavar under sin sexualitet så till den milda grad att man går till "bordeller" med dockor för att få sina behov tillfredsställda? Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska tackla det. Man upphör aldrig att förvånas.
Och missförstå mig inte nu, om det funnits "bordeller" med autentiska män som kvinnor kan gå och besöka för ett knull, då hade jag tyckt att det var lika illa.

Kan du utveckla vart du vill komma med bilderna i tunnelbanan? Jag har lite svårt att hänga med i dina resonemang.
Jag säger kort och gott att vårt samhälle är gynocentriskt och misandriskt. Dvs fokuserar enbart på hur samhället behandlar kvinnor och kvinnors rättigheter.
I det tar feminister fart och ser det som öppen säsong på allt män gillar, vill ha eller skulle behöva enligt Maslows behovspyramid.
Man dras med i systerskapet och ivrar för förbud om allt män kan tycka om, men som generellt inte intresserar kvinnor.
Eller så gör man en direkt jämförelse och kräver lika mycket till kvinnor, bara pga vagina.
Mensblod som ett radikalt uttryck är en typisk radikalfeministisk "in your face"-demonstration som troligen ingen alls egentligen blir särskilt glad över.

Snygga är de inte heller och döm om min förvåning att konstnärerna även här är kvinnor.
Sån här konst ska inte ha bidrag. Konst ska inte ha bidrag. Den ska klara sig själv eller ha excentriska miljardärer som betalar för den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback