Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-22, 13:53
  #13
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Vi håller på att flytta till en annan lägenhet. Vi skulle flytta denna helg, men vi fick veta igår att de inte vara klara med lägenheten. Vi hade sagt upp elnätsavtalet för vår nuvarande läganhet under veckan som går ut imorgon. Vi vill förlänga avtalet tills vi flyttar ut. Detta är ju rätt akut situation och vattenfalls kundservice är inte öppen. Jag har pratat med växeln men de hänvisar mig till personer som inte är tillgängliga på grund av midsommarhelgen. Vad ska jag göra?

Det är sjukt att vattenfall inte har personal som hanterar sådana här akuta situationer under helgdagar.

Du behöver inte oroa dig, dom stänger inte av.
Behöver nog skippa att betala räkningen 4-5 månader innan det blir tal om avstängning.
Citera
2018-06-22, 13:55
  #14
Medlem
morkfromorks avatar
brukar finnas uttag i trappen, dra en skarvsladd in.
Citera
2018-06-22, 14:17
  #15
Medlem
tigerrakets avatar
Vad som händer när du avsäger dig ditt avtal är att man inte längre betalar det priset som man avtalat. Istället går du på ett anvisat pris, som är lite dyrare. Elen stängs aldrig av i hushåll, för det får man inte göra bara sådär enligt lag.

Där är alltid ström till lägenheten, det är bara vem som får betalt som ändras. Du får ju inte någon speciell "vattenfalls"-ström i just dina uttag när grannen får "fortum"-ström.
Citera
2018-06-22, 21:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Vad som händer när du avsäger dig ditt avtal är att man inte längre betalar det priset som man avtalat. Istället går du på ett anvisat pris, som är lite dyrare. Elen stängs aldrig av i hushåll, för det får man inte göra bara sådär enligt lag.

Där är alltid ström till lägenheten, det är bara vem som får betalt som ändras. Du får ju inte någon speciell "vattenfalls"-ström i just dina uttag när grannen får "fortum"-ström.

Tråden handlar om elnätsavtal och inte elförsäljningsavtal.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback