Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 00:33
  #1
Medlem
Mitt ex och jag gjorde slut för över 2 år sedan pga distans. Vi försökte igen förra året och det sket sig, sedan sågs vi i november och jag skulle åka iväg igen och det sista han säger är "om 3 veckor är du hemma igen, när du kommer tillbaks så ska vi ses och hitta på massa kul!"

En vecka senare skriver han till mig att vi inte borde ses eller höras mer, vilket jag då bara svarar okej på och accepterade läget. Orkade inte mer med allt velande så kände bara att det var dags att gå vidare.

För en vecka sen nu skrev han till mig. Vi har inte sagt ett ord till varandra på 6 månader mer än ett hej och hejdå när vi stötte på varandra på krogen i början av april.

Han frågar då i meddelandet om jag vill ses i sommar när ja är åter hemma och att han ville kolla hur jag mår osv. Vad jag då inte förstår är, varför ens höra av sig nu när han inte ville ha kontakt mer.

En gemensamvän har berättat om hur han alltid pratar om mig och alltid säger något om mig och alltid varje gång de ses nämner han mitt namn.

Jag sa till honom i alla fall att vi inte borde ses för att han var den som inte ville ses eller höras mer. Han blev chockad och ledsen när jag nekade honom, för jag var alltid en trygg punkt i hans liv. Nu har jag börjat tänka jättemycket på detta och funderar på om jag kanske borde träffa honom i sommar? är det någon bra ide? vad är hans syfte med att ses ens?
Citera
2018-06-22, 00:36
  #2
Medlem
franges avatar
Han vill ligga.
Citera
2018-06-22, 00:44
  #3
Medlem
Chics avatar
Det låter som att han tog dig för givet tidigare och nu börjar han inse det i efterhand. Lätt att vara efterklok.
Citera
2018-06-22, 00:49
  #4
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tellthemillbehere
Mitt ex och jag gjorde slut för över 2 år sedan pga distans. Vi försökte igen förra året och det sket sig, sedan sågs vi i november och jag skulle åka iväg igen och det sista han säger är "om 3 veckor är du hemma igen, när du kommer tillbaks så ska vi ses och hitta på massa kul!"

En vecka senare skriver han till mig att vi inte borde ses eller höras mer, vilket jag då bara svarar okej på och accepterade läget. Orkade inte mer med allt velande så kände bara att det var dags att gå vidare.

För en vecka sen nu skrev han till mig. Vi har inte sagt ett ord till varandra på 6 månader mer än ett hej och hejdå när vi stötte på varandra på krogen i början av april.

Han frågar då i meddelandet om jag vill ses i sommar när ja är åter hemma och att han ville kolla hur jag mår osv. Vad jag då inte förstår är, varför ens höra av sig nu när han inte ville ha kontakt mer.

En gemensamvän har berättat om hur han alltid pratar om mig och alltid säger något om mig och alltid varje gång de ses nämner han mitt namn.

Jag sa till honom i alla fall att vi inte borde ses för att han var den som inte ville ses eller höras mer. Han blev chockad och ledsen när jag nekade honom, för jag var alltid en trygg punkt i hans liv. Nu har jag börjat tänka jättemycket på detta och funderar på om jag kanske borde träffa honom i sommar? är det någon bra ide? vad är hans syfte med att ses ens?
Svårt att veta exakt vad han vill, bättre då att ta reda på vad du själv vill och agera utifrån det. Karlar ska man inte lite på
Citera
2018-06-22, 00:50
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Han vill ligga.
Min tanke också.
Citera
2018-06-22, 00:54
  #6
Medlem
Funka de inte första gången kommer de inte funka 2 gången. Väx up å gå vidare. du är värd bättre.
Citera
2018-06-22, 01:13
  #7
Medlem
Riddarhusets avatar
Träffa honom och fråga varför själv.
Klargör vad du vill själv först så du vet var du står.
Eller vill du helt enkelt ha honom om han vill ha dig?
Var är din egen vilja och egna krav?
Berätta sedan, om du vill gå vidare, storyn om hur han har betett sig och låt honom kommentara den.
Nöj dig inte med ett kort svar utan undersök lite mer.
Vad vill han? Nöj dig inte med:
- jag tänkte vi kunde testa lite igen
Testa vadå? Om vi skall skaffa barn? Bo ihop? Pippa? Vad är målet med testet??
Tala om vad du har för förväntningar.
Kan detta enkla och självklara tips vara för svårt?
Citera
2018-06-22, 03:34
  #8
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Om en man är kär i en kvinna så släpper han henne aldrig oavsett distans eller annat.

Om en man vill spela spel och testa sin dragningskraft och kanske få ett ligg på köpet så hör han av sej när han känner sej ensam.

Du kommer att få en härlig sommar utan att strula med ett ex för tredje gången och riva upp det gamla för att sedan bli dissad igen.

Ta hand om dej och ha en bra sommar.
Citera
2018-06-22, 03:43
  #9
Medlem
9rxs avatar
Jag tror han är kär i dig, annars skulle han inte prata så mycket om dig för eran gemensamma vän.
Tycker du borde ge det en chans till, Han har säkert svårt att uttrycka sig lr nåt. Han kanske var upprörd över något han inte kunde hantera och sa därför att det inte gick. Jag vet inte. Men det känns som att ni borde göra ett nytt försök.
Citera
2018-06-22, 03:54
  #10
Medlem
213374Us avatar
Jag kan bara hålla med flertalet av de tidigare kommentarerna. Han vill ligga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback