Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-06-21, 22:12
  #1
Medlem
Fris avatar
Vi kan ju alla hacka oss in i regeringshögkvarteret hur vi vill eftersom de utsett en pojkvän till något statsråds flickvän till säkerhetschef. Till och med det där säkra rummet som Ynkeman inte lyckades hitta har en live webbcam. Problemet är att det finns så mycket material att gå igenom, big data! Så därför borde vi alla ägna lite tid åt att medborgerligt här redogöra för vad vi funnit.

Det dagliga rutinmässiga krismötet:

PR-konsulten:
- Herr Löfvén. Ert partis opinionssiffror är de lägsta sedan mer än hundra år. Minst populär är du bland dina egna metallfacksmedlemmar.
- Ska inte ha fönstren öppna, har jag sagt. Öppna fönstren! Dra den gardinerna. Ned under bordet med dem. Stäng fönstren öppna!

Riksdagsgruppledaren:
- Herr statsminister. Er koalitionspartner kommer att åka ur Riksdagen. Vi kommer att förlora 30 riksdagsledamöter, minst. Ert parlamentariska regeringsunderlag är hotat. Era egna ledamöter är oroliga och vägrar lagstifta din politik.
- Ja. Honung med grädde. Och en varmkorv till. Vad var det som kom efter 'ole dole...'?

Valberedningens ordförande:
- Herr partiordförande. Viktiga delar av partiet har vänt sig mot er. Er ställning som ordförande är hotad.
- Myrorna! Myrorna kryper. De är fler än elefanterna. De'ru Brassan!

Revisorn:
-Herr Löfvén. Vårt överklagande om att få slippa redovisa X-affären har avslagits. Kronofogden bryter upp arkivskåpen i detta nu. Det här kan bli sex år, Stefan, sex år! Och jag menar inte i Rosenbad precis
- Fem, eller elva menar jag. Det blir ju tretton. Har ni inte öppnat fönstren ännu? öppna dem så det inte blåser in.

- Hur har vi det här då. Har vi tagit vårt haldol som vi hade lovat?
- Ja tack snälla doktorn, tack snälla. Doktorn är så söt.
Citera
2018-06-21, 23:40
  #2
Medlem
Haha humor, stackars svetsare 😂
Citera
2018-06-27, 17:18
  #3
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Egna texter: noveller och lyrik
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback