Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 21:04
  #1
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Spelade nyss en session tennis där pengar dras kontinuerligt beroende på speltiden och summan överskred saldot till minus. Kommer det bli någon påföljd om jag struntar i att sätta in mer pengar på kontot? Rör sig om under 50 lappen och är inte medlem i klubben.
Citera
2018-06-21, 21:32
  #2
Medlem
Antingen bryr de sig inte för att det är en så liten summa eller så skickar de hem en faktura till dig. Men varför inte bara göra rätt för dig när det handlar om så lite pengar?
Citera
2018-06-21, 21:37
  #3
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alotraz
Antingen bryr de sig inte för att det är en så liten summa eller så skickar de hem en faktura till dig. Men varför inte bara göra rätt för dig när det handlar om så lite pengar?

Därför att minsta insättning är 200kr och spelar inte ofta där.
Citera
2018-06-21, 21:37
  #4
Medlem
shapeuporslipouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Spelade nyss en session tennis där pengar dras kontinuerligt beroende på speltiden och summan överskred saldot till minus. Kommer det bli någon påföljd om jag struntar i att sätta in mer pengar på kontot? Rör sig om under 50 lappen och är inte medlem i klubben.

Börja med att läsa avtalsvillkoren om du fått sådana. Har du inte fått avtalsvillkor och det inte finns några att tillgå så kan det vara tal om ett s.k. realavtal. Realavtal uppstår t.ex. vid bussfärd eller parkering, dvs att du ingår ett avtal genom att kliva på bussen respektive parkerar på en parkeringsplats som är avgiftsbelagd.

Oavsett vilket fall det än är så vill jag nog påstå att du är skyldig pengar, dvs ska betala för den tid du utnyttjat deras tjänst.
Citera
2018-06-21, 21:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Därför att minsta insättning är 200kr och spelar inte ofta där.

I så fall betalar du innan du vill spela nästa gång. Det värsta som kan hända är att de skickar en faktura på det negativa saldot + fakturaavgift.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback