Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-22, 08:26
  #13
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Du behöver ett fysiskt arbete och ett hus på landet. Testa norrut.
Åk till norrland på semestern och kolla läget
Fysiskt arbete har jag, och vill inte bo ensam i skogen. Nå men tack för tipset.
Citera
2018-06-22, 09:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Fysiskt arbete har jag, och vill inte bo ensam i skogen. Nå men tack för tipset.
Testa en semestervecka i nån liten by nånstans. Det är troligtvis storstäder och bristen på natur som är stressframkallande.
Citera
2018-06-22, 11:39
  #15
Medlem
Hephaestuss avatar
Leta i Dalsland, företrädesvis norra delarna, där finns små tynande samhällen som nog kan motsvara det du söker.
Citera
2018-06-22, 11:41
  #16
Medlem
Höjas avatar
Gift in dig i en renskötarfamilj hos samerna så har du din lösning.
Citera
2018-06-22, 17:33
  #17
Medlem
Jag har läst av folk som har besökt Slab City att det egentligen är värsta hipsterstället. Nästan alla veteraner är döda, och numera är det en inre krets med självgoda "konstnärer" som bestämmer hur alla ska bete sig där.
Citera
2018-06-23, 00:39
  #18
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, inte vet jag, tyckte bara det var lite roligt, men nej, vill inte bo i en öken! Och jag röker inte på alls. Hmm? Kanske en semester därute i skogen, så långt man kan komma från Malmö? Et tält, en dunk vatten, lite snus, och så bara testa? Tja, låter inte så dumt faktiskt, tack för alla tipps!🍓��
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2018-06-23 kl. 00:41.
Citera
2018-07-04, 23:36
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, du har nog rätt! Jag kan ju sitta här och komma med förslag till mina tröga grannar, och sen kan jag ju bara sätta ut bord och grilltunnan? Men jag gjorde det faktiskt för 2 år sedan, och grannarna ville inte ha dem där, de sa" Det är väl ingen park här?" Och det var då jag gav upp.
(Grilltunnan var ett cemetrör med ett galler), Men det var ju för fult, och bla bla.

Skall faktiskt åka till K i DK, och kolla läget, kanske prata med lite folk där, jag kan ju danska. För Tvi fan, som jag är trött på det har, vill ha ett levande boende, där folk hjälper varandra och inte sitter fram för tv'n och glor på fotboll.

Klart att det säkert finns mysiga boenden i både lund och Malmö, med små innergårdar, men jag har inget kapital att inhysa mig i något sådant. Annars kan jag tänka mig mig att det hade varit ett mysigt alternativ för boende? Kanske kan man klura in sig i något kollektiv?

Låter som en bra idé. Du borde verkligen inte behöva ta dig från Skåne för att hitta ett kollektiv.
Citera
2018-07-07, 07:22
  #20
Medlem
Kolla in http://www.alternativ.nu/ , där borde det gå att hitta likasinnade.

Essän "How to drop out" av Ran Prieur är också mycket läsvärd :

http://www.ranprieur.com/essays/dropout.html
Citera
2018-07-08, 05:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, inte vet jag, tyckte bara det var lite roligt, men nej, vill inte bo i en öken! Och jag röker inte på alls. Hmm? Kanske en semester därute i skogen, så långt man kan komma från Malmö? Et tält, en dunk vatten, lite snus, och så bara testa? Tja, låter inte så dumt faktiskt, tack för alla tipps!🍓��

Kanske skulle flytta från Malmö, helt enkelt? Svenska samhället är ett avlopp, men min dagliga ilska minskade efter att jag flyttade från Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback