Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 18:23
  #1
Medlem
Första gången jag råkar ut för detta. Har bara gratis-appar installerade men nu vill den helt plötsligt att jag ska verifiera min betalningsinformation. Dock händer ingenting när jag gör det. Hamnar bara i en oändlig loop om att verifiera informationen hela tiden tills jag trycker avbryt. Andra forum säger att man ska sätta betalningsmetod till "Ingen" men det hjälper inte alls. Nu vet jag inte vad jag ska göra och hittar ingen bra hjälp.

Nån som varit med om detta?
Citera
2018-06-22, 06:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Första gången jag råkar ut för detta. Har bara gratis-appar installerade men nu vill den helt plötsligt att jag ska verifiera min betalningsinformation. Dock händer ingenting när jag gör det. Hamnar bara i en oändlig loop om att verifiera informationen hela tiden tills jag trycker avbryt. Andra forum säger att man ska sätta betalningsmetod till "Ingen" men det hjälper inte alls. Nu vet jag inte vad jag ska göra och hittar ingen bra hjälp.

Nån som varit med om detta?

Har du testat att logga ut och in igen på Apple Store?
Citera
2018-06-22, 10:04
  #3
Medlem
Jag känner inte till något problem med någon evighetsloop, men om det är så att betalningsinformationen behöver ses över, kolla då noga att kortets expiration date är korrekt. Om det inte går att göra på din iPad i App Store så kan du prova att logga in på webben för att göra detta: https://appleid.apple.com/
Citera
2018-06-22, 21:45
  #4
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Första gången jag råkar ut för detta. Har bara gratis-appar installerade men nu vill den helt plötsligt att jag ska verifiera min betalningsinformation. Dock händer ingenting när jag gör det. Hamnar bara i en oändlig loop om att verifiera informationen hela tiden tills jag trycker avbryt. Andra forum säger att man ska sätta betalningsmetod till "Ingen" men det hjälper inte alls. Nu vet jag inte vad jag ska göra och hittar ingen bra hjälp.

Nån som varit med om detta?
jag har så på iphone på ett applekonto där jag vet att jag har en eller flera obetalda in-game purchases i ett spel jag sen länge lagt ner, (vilket är beror på att apple gillar att låta bli att dra pengar direkt för att sedan dra ett gäng i en klump, och så har jag bytt kort mitt upp i det en gång). lättast att installera program med annat konto, då jag inte orkat kolla hur mycket jag är skyldig.
Citera
2018-06-23, 15:19
  #5
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
Första gången jag råkar ut för detta. Har bara gratis-appar installerade men nu vill den helt plötsligt att jag ska verifiera min betalningsinformation. Dock händer ingenting när jag gör det. Hamnar bara i en oändlig loop om att verifiera informationen hela tiden tills jag trycker avbryt. Andra forum säger att man ska sätta betalningsmetod till "Ingen" men det hjälper inte alls. Nu vet jag inte vad jag ska göra och hittar ingen bra hjälp.

Nån som varit med om detta?

Ledtråd: Du har en eller flera f.d gratis-appar.
Citera
2018-06-27, 19:22
  #6
Medlem
Om ditt betalkort är inlagt och du vill verifiera det tror jag att du först måste gå till din internetbank och öppna för "Alla internetköp".
Citera
2018-07-12, 15:32
  #7
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvilcrack
nu vill den helt plötsligt att jag ska verifiera min betalningsinformation. Dock händer ingenting när jag gör det. Hamnar bara i en oändlig loop

Hände en bekant och enda sättet komma runt var att knappa in ett nytt kreditkort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback