Citat:
Ursprungligen postat av
bitwoman
oväntat. brottsling?
Just när det kommer till Turkiet i dagsläget säger det ingenting om en individs brottslighet om denne skulle gripas. Gott om skenrättegångar i Turkiet för att tysta regeringskritiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Om han betalar alla resurser (om nu detta blir långvarigt osv) ur egen ficka så visst... Men kommer det kosta pengar ur "vår" ficka som vi hade kunnat lagt på miljön istället så tycker du ändå detta är bra agerat ut svensk miljösynpunkt?
Eller är det (om man skall vara konspiratoriskt) någon MP ploj för att skapa lite tycka synd om rubriker?
För egen del så är jag nog inte så lättlurad. Men vissa kanske är det...
Att svenska politiker står upp för demokrati även utomlands tycker jag är hedervärt, än mer om de gör det med risk för sin egen frihet och säkerhet. Självfallet ska en svensk riksdagspolitiker kunna åka till valfritt land i världen för att observera ett val, i synnerhet ett land som gjort anspråk på att i framtiden bli medlem i EU (även om detta ändrats en del senaste åren).
Att Turkiet går i en farlig riktning råder det ingen tvekan om och jag finner det hedervärt att denna politiker vågar åka dit för att observera ett val.
Tillägg: Konspirationsteorier anser jag kräver något mer stöd än rena spekulationer så den frågan är jag inte särskilt intresserad av.