Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 15:42
  #1
Medlem
Rubriken kan te sig lite provokativ, men det är precis den tesen som Elaine Eksvärd (som själv bryr sig mer om andra män än sin partner) för fram.
https://www.expressen.se/sport/fotbo...-i-valdtakter/

Svenska män bryr sig alltså inte om våldtäkterna och vill inte göra något åt dem.
Däremot vill man se på fotboll.
Men är det ens sant?
Det är ju primärt svenska män som uppmärksammat våldtäktsepidemin, påtalat problemen och fått skit för det. Är det inte så att det är personer som Elaine som faktiskt inte brytt sig för fem öre om våldtäkterna, då det gett felaktiga slutsatser och gjort den som motsätter sig våldtäkterna till en ond människa?

Vad fan menar damen, egentligen?
Citera
2018-06-21, 15:58
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Det är ju ett ämne där man går som katten runt het gröt. Vi vet alla vilka som utför gängvåldtäkter men om vi påtalar detta så blir vi kallade rasister och etc. Så njut av fotbollen och låt landet brinna.
Citera
2018-06-21, 16:02
  #3
Medlem
Hon skulle uppskatta Flashback, här uppmärksammar män våldtäkter varje dag Vissa användare gör nästan inget annat.

Om man engagerar sig mot våldtäkter och kommer med förslag hur man kan göra för att minska dem så blir man kallad rasist och Trolljägarna står med kameran utanför huset.
Citera
2018-06-21, 16:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det är ju ett ämne där man går som katten runt het gröt. Vi vet alla vilka som utför gängvåldtäkter men om vi påtalar detta så blir vi kallade rasister och etc. Så njut av fotbollen och låt landet brinna.

Detta är så tragiskt men så sant tyvärr.
Citera
2018-06-21, 16:23
  #5
Medlem
Våldtäktsepidemin är till störst del kvinnornas egna fel som gång på gång röstat på partier som varit direkt öppna med att de vill öka våldtäkterna.
Skyll inte på mig. Jag har inte röstat på dessa partier.
Så håll käften och låt mig se min jävla fotboll! #feministjävlar
Citera
2018-06-21, 16:27
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Det går ju inte att leva ett vanligt liv och samtidigt engagera sig i dessa hemskheter. Se bara på Lamotte som rapporterar om dessa saker och gör allt han kan för att belysa problemen. Vänstern och feminister gör ju allt för att förstöra hans liv. Dom ringer skolor osv för att han skall förlora sina uppdrag. Något dom också lyckades med. Nu föreläser han inte längre på skolor för att stärka tjejerna efter att vänstern har tystat honom.

Men hela hennes konstiga utspel är ju bara tramsigt. Hon kopplar ihop saker så man tror att en uggla är smartare än henne. Borde hon inte propagera för att hela VM skjuts upp eller inte körs då? Alla som skall gå på fest i helgen och skriver det på sin Facebook borde väl ställa in festen och inte tala om midsommarafton. Borde vi inte ställa in allt det och sitta hemma i stillhet och hålla käften? Blir alla problem lösta då?

Men nu har ju den fina mannen Trump satt ner foten och stoppat vänsterns galna barnburar. Är det inte bra då? Borde inte folk uppmärksamma mer att om vänstern slutade att sabba för Trump så skulle inga barn komma in och tvingas till förvar då Trump skulle ges möjlighet att stoppa dom direkt vid gränsen. Dom skulle tvingas vända på tofflorna och gå hem igen och odla något som kan bygga upp landet.
Citera
2018-06-21, 16:38
  #7
Medlem
Europes avatar
Någon som orkar skicka ett mejl till henne och påminna henne om att hon lever i en filterbubbla, samt länka till Flashback forum så hon får ta del av män som diskuterar våldtäkterna? Att folk inte gör det öppet under eget namn är p.g.a. rädslan för de påföljande förföljelserna och för risken att bli åtalad.

Edit: Att jag inte ids göra det själv beror på att jag för tillfället inte har någon aktiv mejladress under något annat namn än mitt eget, samt jag pallar inte skaffa ett bara för att skicka ett kort mejl till henne.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-06-21 kl. 16:41. Anledning: Edit
Citera
2018-06-21, 16:52
  #8
Medlem
Som-Gjutens avatar
Det är inte så svårt att fatta att säkringen gått i den kvinnans huvud....
Citera
2018-06-21, 17:50
  #9
Medlem
Undra varför hon inte tvingar sin man att skriva tweets om det hemska som sker i Venezuela t.ex.

Men när föräldrar med brottmod tar med sej barnen vid sina brott, då djävlar. Även i Sverige fråntar man barn från föräldrar när de senare begår brott och häktas/fängslas. Sen kan man ju tycka att USA kunde ordnat lite bättre fasiliter till barnen. Men det är ju knappast så att dessa far mer illa än i valfritt afrikanskt konflikt område.
Citera
2018-06-21, 17:56
  #10
Medlem
Hade det varit någon annan än denna "retorikexpert" hade man kunnat misstänka någon sorts avancerad satir, men hon är uppenbarligen så här distanslös, på gränsen till rubbad: vad hon kräver för en bättre värld är alltså att människor visar engagemang på sociala medier, själv har hon minsann postat både om fotboll och mexikanska barn.
Citera
2018-06-21, 18:26
  #11
Medlem
Hon verkar vara invandrare och har inte lärt sig att förstå Svenska män och vår kultur.
Vi behöver inte twittra o twattra för att visa att vi bryr oss, vi bryr oss tyst djupt i vårt inre………..medans vi tittar på fotbolls VM.
Citera
2018-06-21, 19:06
  #12
Medlem
Elaine vet egentligen vilka de är som bär skulden för våldtäkterna. Och om inte jag minns fel så var Elaine rätt vettig en gång i tiden. Nu verkar det som om hon har sålt sin själ som såå många andra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback