Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 15:13
  #1
Medlem
ascHacks avatar
Mannen är ju ohotad 1:a när det kommer till allt som har med sport och tillhörande analyser att göra, men inlevelsen är han tämligen ensam om. Fantastiskt duktig på sitt jobb, som om han vore född för det.

Jag kan absolut inte se någon som för detta engagemang vidare. Har jag eventuellt missat någon? Vilka personligheter har vi att se fram emot i framtiden?

Nu tackar jag gudarna för att man kan vara kommentator under lång tid. Han har väl i alla fall 15-20 år kvar.
Citera
2018-06-21, 15:38
  #2
Medlem
Nä jag tror fan inte det är möjligt att hamna i samma nivå. Killen andas, lever och skiter sport han kommenterar.
Citera
2018-06-21, 19:06
  #3
Medlem
Jag tillhör skaran som verkligen hatar LG. Jag streamar matcher från utlandet med tvivelaktig kvalitè bara för att slippa höra han fotbollsrunka.

Alexa eller Siri hade varit bra efterträdare. Samma jobb, mindre hnnnnngvrål.
Citera
2018-06-21, 19:09
  #4
Medlem
welcometorealitys avatar
Det finns ingen efterträdare, han är ju en levande legend, helt outstandning.Ingen i landet har så många klassiska referat som just Kung Lasse.Men det bästa med allt är ju att han är med fortfarande i leken..
Citera
2018-06-22, 20:56
  #5
Medlem
Paradocss avatar
Ser Patrik Westberg som lite av en kronprins. Dock är Patrik inte öika intelligent som Granqvist.
Citera
2018-06-23, 14:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Nä jag tror fan inte det är möjligt att hamna i samma nivå. Killen andas, lever och skiter sport han kommenterar.

Sant, andra som gör det framstår som sportnördar eller patetiska.

Men LG lyckas vara totalt initierad och närvarande i allt men samtidigt med någon slags distans(på positivt sätt) som skänker sådan lugn, respekt och integritet till honom.

Jävla geni helt enkelt.

Vad hände med en annan Lasse, Lasse Kinch? 😂
Citera
2018-06-24, 13:21
  #7
Medlem
NickLidstroms avatar
Lasse är utmärkt på radio när man inte har en bild att tillgå, då är det bra att han pratar så mycket som han gör för att hålla matchen vid liv. Men när man redan har bilder så är det lite less is more. Man behöver inte beskriva varje minsta detalj och brusa upp sig vid varje minsta halvchans. Det lurar ingen.

Ersättaren var dock väldigt svår, ska tänka vidare.
Citera
2018-06-25, 02:54
  #8
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hans bäste vän Tommy Åström måste väl nämnas, både i rollen som kommentator och som programledare. Att Åström försvunnit till Eurosport kanske inte stärkt hans aktier för tillfället.

I programledarrollen vill jag nämna Björn Oldeen som visserligen är Lasses raka motsats, dvs lugn, verserad, trygg och låter gästerna komma till tals. Det är nog min favorit.
Citera
2018-06-25, 18:24
  #9
Medlem
Mikojans avatar
Vi som sen länge tröttnat på Granqvist hoppas på mer plats för duon Oldeen och Westberg i Canal Digital-produktioner. Och färre identitetspolitiska flickkommentatorer
Citera
2018-06-25, 19:11
  #10
Medlem
Svammels avatar
Patrik Westberg gjorde det bra i VM, synd att han bara var med i första omgångarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback