Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 13:45
  #1
Medlem
PurpleHaze-Ganjabreeders avatar
Någon som känner till vem som rent praktiskt är importör till de 9 delstater i USA som har legaliserat Cannabis samt de 21 stater som har legaliserat för medicinskt bruk?

Följdfrågan blir... hur går denna import till? Förutsatt att inte samtliga stater som legaliserat har inhemska odlingar dvs att all Cannabis odlas i resp delstat?

Frågan gäller i viss mån även länder som Holland och all Cannabis som säljs i alla coffeeshops? Det måste ju vara tonvis som säljs/röks varje månad.
Citera
2018-06-21, 13:59
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Någon som känner till vem som rent praktiskt är importör till de 9 delstater i USA som har legaliserat Cannabis samt de 21 stater som har legaliserat för medicinskt bruk?

Följdfrågan blir... hur går denna import till? Förutsatt att inte samtliga stater som legaliserat har inhemska odlingar dvs att all Cannabis odlas i resp delstat?

Frågan gäller i viss mån även länder som Holland och all Cannabis som säljs i alla coffeeshops? Det måste ju vara tonvis som säljs/röks varje månad.

Utan att vara helt insatt så tror jag import/export är förbjudet då Cannabis endast är tillåtet på delstatsnivå. Federalt är det fortfarande narkotikaklassat/olagligt.

Så då återstår ju lokalt odlat.
Citera
2018-06-21, 14:02
  #3
Medlem
odlas inrikes, nu när danmark ska göra medicinsk cannabis lagligt får folk ansöka om att bli cannabis odlare.

När det händer i sverige är jag först på bollen.
Citera
2018-06-21, 14:06
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
När det händer i sverige är jag först på bollen.

When pig's fly som dom brukar säga.. hela västvärlden kommer ha legaliserat innan Sverige ens börjar funderar på detta. Din j*vla dödsknarkare!
Citera
2018-06-21, 14:25
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror inte att TS förstår hur stort USA är och hur lätt det är att odla cannabis. Till och med lilla Sverige skulle kunna bli självförsörjande på cannabis.
Citera
2018-06-21, 18:37
  #6
Medlem
I Holland har dom väl kört inomhusodling och växtförädling på hög nivå.

Sen är det inte olagligt att importera frön, vanligtvis.
Citera
2018-06-21, 22:09
  #7
Medlem
swed...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
odlas inrikes, nu när danmark ska göra medicinsk cannabis lagligt får folk ansöka om att bli cannabis odlare.

När det händer i sverige är jag först på bollen.

Danmark bygger ett växthus på 93 000 m2 bara för medicinsk cannabis,
så jag är osäker på om privatpersoner kommer få odla på egen hand som i USA..
Citera
2018-06-21, 22:12
  #8
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Någon som känner till vem som rent praktiskt är importör till de 9 delstater i USA som har legaliserat Cannabis samt de 21 stater som har legaliserat för medicinskt bruk?

Följdfrågan blir... hur går denna import till? Förutsatt att inte samtliga stater som legaliserat har inhemska odlingar dvs att all Cannabis odlas i resp delstat?

Frågan gäller i viss mån även länder som Holland och all Cannabis som säljs i alla coffeeshops? Det måste ju vara tonvis som säljs/röks varje månad.

Det fetstilta är precis så det går till, både i delstaterna som har legaliserat helt och delstaterna som bara har medicinsk cannabis. Eftersom cannabis fortfarande är olagligt på federal nivå så får inte cannabis transporteras från en delstat till en annan - då räknas det som ett federalt brott. Butikerna som säljer cannabis måste därför köpa sina varor från odlare som ligger inuti delstatens gränser. Cannabis får inte heller lov att transporteras över delstatsgränserna av privatpersoner, även om cannabis är lagligt i bägge delstaterna. Till exempel är cannabis lagligt i både Washington och Oregon, som gränsar till varandra. Men du får inte lov att köpa en femma i Oregon och transportera den till Oregon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback