Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 11:48
  #1
Medlem
Någon som vet något om vart och vem?

”Polisen misstänker att prostitutionen ska ha pågått i en fastighet i Trollhättan och vid tillslaget fanns, utöver de båda männen, två kvinnor i lokalerna.”

https://www.expressen.se/gt/polisen-...-man-anhallen/
Citera
2018-06-21, 21:02
  #2
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av not4you
Någon som vet något om vart och vem?

”Polisen misstänker att prostitutionen ska ha pågått i en fastighet i Trollhättan och vid tillslaget fanns, utöver de båda männen, två kvinnor i lokalerna.”

https://www.expressen.se/gt/polisen-...-man-anhallen/
f.d. Tjädern på Staafsgatan
Citera
2018-06-22, 01:23
  #3
Medlem
Trixtons avatar
Finns det verkligen marknad för en bordell i Trollhättan? Skulle det inte vara lite pinsamt att ha bilen parkerad i närheten, eller - ännu värre - bli sedd när man går in eller ut genom dörren? För att inte tala om den pinsamma tystnaden som uppstår när man stöter på grannen där inne.

Nu är förstås inte Trollhättan världens minsta stad, men tillräckligt liten för att det bör vara svårt att anonymt gå på bordell väl? Och ur ett annat perspektiv tillräckligt liten för att polisen skall få kännedom om bordellen typ samma dag som den öppnar?
Citera
2018-06-22, 10:01
  #4
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Finns det verkligen marknad för en bordell i Trollhättan? Skulle det inte vara lite pinsamt att ha bilen parkerad i närheten, eller - ännu värre - bli sedd när man går in eller ut genom dörren? För att inte tala om den pinsamma tystnaden som uppstår när man stöter på grannen där inne.

Nu är förstås inte Trollhättan världens minsta stad, men tillräckligt liten för att det bör vara svårt att anonymt gå på bordell väl? Och ur ett annat perspektiv tillräckligt liten för att polisen skall få kännedom om bordellen typ samma dag som den öppnar?
Marknad finns nog.
Parkera kan man göra på ICA Jätten och gå 100 meter.

Men visst, världen är ju generellt för liten för att vara anonym och det blir ju tydligare desto mindre orten är. Stöter man på grannen där inne, så gör väl "terrorbalansen" att man håller tyst, men pinsamt blir det ju.

I detta fallet hade jag inte en aning om vad som försiggick på detta stället och jag bor max en kilometer bort. (f-n att man missade det! :-) )
Citera
2018-06-24, 00:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
f.d. Tjädern på Staafsgatan

Polisen (enligt ttela): "Vi har valt att inte gå ut med exakt plats, men jag kan säga att det är väldigt centralt."

Om BlueSwede har rätt behöver polisen en lektion i Trollhättans geografi. Staafsgatan ligger inte "väldigt centralt".
Citera
2018-06-24, 06:54
  #6
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lullerstedt
Polisen (enligt ttela): "Vi har valt att inte gå ut med exakt plats, men jag kan säga att det är väldigt centralt."

Om BlueSwede har rätt behöver polisen en lektion i Trollhättans geografi. Staafsgatan ligger inte "väldigt centralt".
Nej, så kände jag också. Det är väldigt mer centralt än Börsle iofs. :-)
Bilderna som visats i massmedia är tagna där, så stämmer dom, så stämmer platsen.
Citera
2018-06-24, 07:48
  #7
Medlem
DouglasKenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Finns det verkligen marknad för en bordell i Trollhättan? Skulle det inte vara lite pinsamt att ha bilen parkerad i närheten, eller - ännu värre - bli sedd när man går in eller ut genom dörren? För att inte tala om den pinsamma tystnaden som uppstår när man stöter på grannen där inne.

Nu är förstås inte Trollhättan världens minsta stad, men tillräckligt liten för att det bör vara svårt att anonymt gå på bordell väl? Och ur ett annat perspektiv tillräckligt liten för att polisen skall få kännedom om bordellen typ samma dag som den öppnar?
Känner så jag också, stod någonstans att de först hållit till i Skövde för att sedan röra sig mot Trollhättan. Märkliga orter att ha bordell på kan jag tycka.
Citera
2018-06-25, 22:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lullerstedt
Polisen (enligt ttela): "Vi har valt att inte gå ut med exakt plats, men jag kan säga att det är väldigt centralt."

Om BlueSwede har rätt behöver polisen en lektion i Trollhättans geografi. Staafsgatan ligger inte "väldigt centralt".

Eller hur! Jag tänkte direkt att det inte kunde vara så mycket annat än Tingvalla eller Hjortmossen, men det har onekligen varit mindre aktivitet runt Tjädern den här veckan så det kan säkert stämma. Känns halvfräscht att ha haft ungarna lekande i lekplatsen bakom! Får hoppas att det görs något med huset och tomten nu, det ser så nedgånget ut att det drar ner hela kvarteret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback