Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-24, 07:49
  #61
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Varför är det så jävla viktigt vad man kallar sig? Man gör väl det man känner för?

Själv är jag 100% homo i vad jag tänder på. Dock skulle väl inte hela min värld rasa om jag skulle råka tända på en kvinna.

Varför är detta ämne så laddat för många "straighta"? Sköt dig själv och skit i andra! Ibland knullar folk med killar och ibland med tjejer. Vissa håller sig till bara det ena och vissa blandar. Vissa ändrar preferens med tiden. Hur kan det vara ett problem i ett vettigt samhälle?

Jag tror många blandar ihop den politiserade (av vänstern kapade-) svenska HBTQXZÅÄÖ-rörelsen med sexuell läggning. Gör inte det.
Citera
2018-06-24, 08:19
  #62
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Varför är det så jävla viktigt vad man kallar sig? Man gör väl det man känner för?

Själv är jag 100% homo i vad jag tänder på. Dock skulle väl inte hela min värld rasa om jag skulle råka tända på en kvinna.

Varför är detta ämne så laddat för många "straighta"? Sköt dig själv och skit i andra! Ibland knullar folk med killar och ibland med tjejer. Vissa håller sig till bara det ena och vissa blandar. Vissa ändrar preferens med tiden. Hur kan det vara ett problem i ett vettigt samhälle?

Jag tror många blandar ihop den politiserade (av vänstern kapade-) svenska HBTQXZÅÄÖ-rörelsen med sexuell läggning. Gör inte det.
För att det är ännu ett led i agendan från den svenska eliten. Man baxnar helt enkelt.

De vill få fler att bli feminiserade för då brukar valrösterna hamna "rätt".

Btw håller med dig bara det här rubrikerna man e trött på
Citera
2018-06-27, 21:27
  #63
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Varför är det så jävla viktigt vad man kallar sig? Man gör väl det man känner för?

Själv är jag 100% homo i vad jag tänder på. Dock skulle väl inte hela min värld rasa om jag skulle råka tända på en kvinna.

Varför är detta ämne så laddat för många "straighta"? Sköt dig själv och skit i andra! Ibland knullar folk med killar och ibland med tjejer. Vissa håller sig till bara det ena och vissa blandar. Vissa ändrar preferens med tiden. Hur kan det vara ett problem i ett vettigt samhälle?

Jag tror många blandar ihop den politiserade (av vänstern kapade-) svenska HBTQXZÅÄÖ-rörelsen med sexuell läggning. Gör inte det.
Men det är ju en så förbannat korkad artikel. Har visserligen bara läst rubriken, men: själva betydelsen av att vara en homosexuell man är att man attraheras sexuellt av andra män. En sådan man är alltså homosexuell. En man som dras till andra män är inte heterosexuell. Gör det inte krångligare än så.
Citera
2018-06-30, 18:40
  #64
Medlem
Tycker det blir vanligare att folk definierar sin sexualitet strikt efter vem de kan inleda relation med. Exempelvis en kille som ligger med båda könen men relationer exklusivt med kvinnor kan då kalla sig heterosexuell. Nu avlidne George Michael kallade sig homosexuell eftersom han hade relationer exklusivt med män, även om han hade sex med både män och kvinnor.

Vet inte varifrån det kommer. För sexuella läggningar borde ju, om namnet är något att gå efter, syfta på just sex snarare än relationer kan man tycka.
Citera
2018-06-30, 18:42
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Det finns inga heterosexuella män som ligger med män!

Precis. Detta är typisk judisk propaganda och hjärntvätt av massa med massa nonsens. Judiska Aftonbladet och Expressen skapar artiklar som följer den judiska agendan att degenerera vita människor till att bli cuckbögar som rasblandar och packar bajs.
Citera
2019-11-24, 14:52
  #66
Medlem
Nu skriver expressen om samma sak:

”Utåt sett lever de ett heterosexuellt liv med kvinnor och barn – i hemlighet har de sex med andra män.
”Det förbjudna lockar, utforska vidare, njuta av något styvt”, skriver en 46-årig gift man i Stockholm som söker sexuella förbindelser på nätet.
– Känslan av otrohet är mindre om man träffar en man, säger Anders som har blivit tryggare i sin roll som heterosexuell under de 20 år han har haft samkönat sex. ”

”Anders om dubbellivet: Är penisen jag tänder på.”

Blir bara löjligt tycker jag.
Du tänder på KUK och har legat med män i 20 år men vill kalla dig själv heterosexuell, vem försöker du lura?

Varför är dessa män ok med kuk i röven men inte att kalla sig själva bisexuella?

Är en sak om någon testar samkönat sex en enstaka gång eller tänder på någon enstaka person av samma kön och ändå kallar sig hetro....

Men att som man vara en vanemässig korvryttare ( eller för den delen knulla andra män i röven ) och ändå hävda sin heterosexualitet är bara patetiskt. Snacka om att leva i förnekelse.
Stackars deras fruar.
Hoppas de iaf har vett att skydda sig.

Tror också att för fruarna är känslan av otrohet och svek inte mindre, utan snarare större om det någonsin skulle komma fram.
__________________
Senast redigerad av Ostbert 2019-11-24 kl. 14:57.
Citera
2019-11-24, 21:28
  #67
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Frågan är dock hur många män som är 100% heterosexuella. Rätt få skulle jag tro.

Rätt många skulle jag tro. Hur enkelt som helst att få bögsex. Bullshit att man skulle jaga kvinnor om man nöjde sig med män. Det första jag skulle göra om jag var bi är väl att ligga runt, det går ju att göra helt anonymt. Varför i helvete skulle man inte testa det.

Hur fan kan folk vara så jävla korkade.
Citera
2019-11-25, 01:57
  #68
Medlem
Charlemanges avatar
Snacka om nyhetstorka. Det är ju helt fel så klart .
Att vara heterosexuell innebär att man tänder på det motsatt könet , vilket är det som är normalt för människan som är ett däggdjur som parar sig vår sexualdrift är inställd på att föra våra gener vidare det är enkelt så funkar genetiken i ca 97 % .
Allt annat är bluff.
Samma med könsbyten nu för tiden det är enbart i detta landet det pågår en internetbubbla.
Citera
2019-11-27, 15:45
  #69
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Varför är det så jävla viktigt vad man kallar sig? Man gör väl det man känner för?

Själv är jag 100% homo i vad jag tänder på. Dock skulle väl inte hela min värld rasa om jag skulle råka tända på en kvinna.

Varför är detta ämne så laddat för många "straighta"? Sköt dig själv och skit i andra! Ibland knullar folk med killar och ibland med tjejer. Vissa håller sig till bara det ena och vissa blandar. Vissa ändrar preferens med tiden. Hur kan det vara ett problem i ett vettigt samhälle?

Jag tror många blandar ihop den politiserade (av vänstern kapade-) svenska HBTQXZÅÄÖ-rörelsen med sexuell läggning. Gör inte det.

Det "viktiga" är väl att artikeln är så jävla dum så man baxnar. Om Expressen publicerar en artikel med rubriken "Man kan inte bli blöt av vatten" eller liknande uppenbar felaktighet hade folk blivit upprörda på artikeln/journalisten. Detta trots att ingen går runt och tycker att det är en livsviktig fråga huruvida man blir blöt av vatten eller inte.

Tänder man på personer av samma kön i den grad att man har sex med dem är man uppenbarligen inte heterosexuell. Rubriken är idioti. Med det sagt har jag noll problem med vuxna, samtyckande människor som ligger med varandra oavsett kön.
Citera
2019-11-27, 16:02
  #70
Medlem
Findusofelixs avatar
För min del får människor göra som dom tycker, precis som några andra redan skrivit

Men för mig betyder hetero, att man tänder på det motsatta könet, och homo, att man tänder på samma kön som man är själv, och bi, att man tänder på båda könen.
Jag har förstått det som att det är vad man tänder sexuellt på som räknas, då det heter tex heterosexuell.
Ifall man menar att man kan älska båda könen utan att tända sexuellt kanske det finns ett annat namn för det?

Kanske inte alla törs stå för sin sexuella läggning helt enkelt?
Citera
2019-11-28, 05:49
  #71
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Tänder man på personer av samma kön i den grad att man har sex med dem är man uppenbarligen inte heterosexuell. Rubriken är idioti. Med det sagt har jag noll problem med vuxna, samtyckande människor som ligger med varandra oavsett kön.

Jag håller med dig. Dock är det för många en viktig identitetsfaktor om man ser sig som homo eller hetero. Larvigt, men så är det.

Inom forskning, medicin etc så använder man begreppet män som har sex med män istället för det laddade homo/hetero eller gay/straight.
Citera
2019-11-28, 06:14
  #72
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YberSoldat
Vad är nu detta för idéer? Män som påstår att de är hetero smygligger med andra män?

https://www.aftonbladet.se/relatione...-med-man/promo

Givetvis betalvägg men låter fake-news i mina öron.


Handlar detta egentligen om män i heteroförhållanden som ligger runt med andra män vid sidan av?
Kan tänka mig Aftonbladet inte får det rätt med termenologierna.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback