Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 02:47
  #1
Medlem
Hej jag är nu dömd för mitt andra ringa narkotikabrott mitt första för 1 år sedan fick jag en varning av transportstyrelsen bara och om jag förstår det rätt så kommer dem erbjuda mig att lämna drogtester jag får bekosta själv för att behålla det, hur funkar det om jag vägrar göra det och dem drar mitt körkort på 12 månader, kan jag bara undvika köra bil dem 12 månaderna då och sen är det fritt fram eller måste jag söka nytt lämp och kort efter den tiden om jag nu struntar i det och bli tvingad att lämna drogtester?
Isåfall är det ju smartare att lämna drogtester från början och få behålla det utan återkallelse.. men hur funkar det?
Citera
2018-06-21, 05:42
  #2
Medlem
Lämnar du inga prover kommer du inte få något nytt lämplighetsintyg, du är ansedd olämplig tills du har bevisat dig annat.
Citera
2018-06-21, 06:35
  #3
Medlem
Du åker på drogtest hur du än väljer att göra,
Ett tips från en som varit där
Gör exakt det dom ber dig om, det är den lättaste lösningen.
Citera
2018-06-21, 07:19
  #4
Medlem
lirpa90s avatar
Jag torska min andra ringa och en rattfylla samtidigt (Jag hade 0.2 promille) och blev av med körkortet i 12 månader, behövde inte ta ett enda prov för att få tillbaka körkortet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback