Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 00:20
  #1
Medlem
lukaspro11s avatar
Asså ett fotbolls-Vm i Norden hade ju inte varit helt fel, Sverige, Danmark och Finland skulle ju kunna dela på mästerskapet
Enligt vad jag har läst finns det 8 arenor totalt som håller kraven dock behöver en megarena byggas med minst 80 000 i kapacitet men för att chanserna ska öka för att få arrangera skulle man ju typ kunna bygga ut någrs nuvarande arenor

Hotell fins det ju mängder av i Sverige och infrastrukturen antar jag är bra men pengarna är ju ett problem eftersom det är väldigt uppenbart att man måste köpa till sig Vm
Chanserna kanske inte är så stora för Sverige,Fi... men det vore ju värt ett försök eller?
Citera
2018-06-21, 00:22
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Nej, helt meningslöst att ösa pengar över sådant. Låt stora länder som har resurserna göra det. Och vad ska vi med en megaarena med 80 000 platser till efter detta spektakel?
Citera
2018-06-22, 11:53
  #3
Medlem
Hunden007s avatar
tok körda är vi när inte vår egen nya nationalarena kan få vara 1 av 13 arenor som håller EM2020 så är chanserna små.

jag tar hellre att vi har ett dammästerskap för då behöver vi inte satsa på arenor som ekar tomma efteråt. låt England eller Spanien ha Mästerskapet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback