Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 22:31
  #1
Medlem
Hej!
Funderar på att åka till Valencia några dagar i augusti. Det enda som finns planerat i nuläget är att kolla fotboll på Mestalla. Hur är Valencia som stad? Hur är folket? Hur är festlivet? Jag kommer förmodligen att åka själv, vilket jag har viss erfarenhet av tidigare. Pratar även bra spanska då jag studerat en del spanska tidigare. Tror ni det kan bli kul i Valencia? Några tips på vad man ska hitta på?
Citera
2018-06-20, 23:05
  #2
Medlem
regndroppens avatar
Testa Paella i Valencia, den har ju sitt ursprung där ifrån. Fotboll på Mestalla lät kul. Vad jag har hört är Valencia en studentstad så utelivet lär det inte vara fel på.
Citera
2018-06-21, 01:38
  #3
Medlem
Riktigt trevlig stad, rekommenderas varmt. Finns ett akvarium som e rätt häftigt.
Citera
2018-06-24, 18:24
  #4
Medlem
Adelaides avatar
Valencia har alltid varit lite av en arbetarstad, vilket gör att engelska inte är lika utbrett som i Madrid eller Barcelona. Så spanskakunskaper är en stor fördel.
Citera
2018-07-26, 19:36
  #5
Medlem
Inte alltför stor stad. Trevligt nere på stranden, men du lär korsa genom ett mindre säkert område för att åka från stan till stranden. Dagtid är det nog lugnt, nattetid lite mer osäkert
Citera
2018-12-10, 23:02
  #6
Medlem
Mysig stad, jättevarma och trevliga människor, god mat. Du kommer inte att ångra dig!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2952143

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback