Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 07:25
  #25
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Ska man tolka det som att Manhammar förlorade debatten? Annars hade han nog kunnat reda ut det hela under replikskiftet och tagit överhand.
Citera
2018-06-26, 00:43
  #26
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Ska man tolka det som att Manhammar förlorade debatten? Annars hade han nog kunnat reda ut det hela under replikskiftet och tagit överhand.

Klart han gjorde. Han är ju lättkränkt så det förslår vilket detta bevisar. Han har själv gjort sig halvkänd för sina utspel och raljanta sätt om Sverigedemokraterna och Sverigedemokrater. Men att säga honom ett sanningens ord och berätta om hans bristfälliga erfarenheter fick man tydligen absolut inte göra. Då ska det polisanmälas.
Citera
2018-06-26, 00:56
  #27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Både Löfvén och Magdalena Andersson har rakt upp i ansiktet på Jimmie Åkesson kallat honom Nazist, Facist och Rasist. Snyggt sossar! Annie Lööf kan också häva ur sig invektiv.
Jimmie anmälde inte. Han är impregnerad.

Skulle Sverigedemokrater polisanmäla sådant så hade man behövt lägga resten av tiden fram till valet på att samla alla sådana grova anklagelser och övertramp. Kolla hur flera sossar och vänsterpartister uttryckt sig om Sverigedemokraterna, enskilda Sverigedemokrater och om Jimmie Åkesson exempelvis. Vänsterpartister som kallt honom rasist och nazist helt öppet.

Det är patetiskt att sossarna har tagit till polisanmälningar som politisk kampanjmetod inför ett val. Flera av deras riksdagsledamöter lämnade alltså in polisanmälningar mot olika politiska motståndare samtidigt för att få uppmärksamhet och synas i media. För självklart förstår man att det här är trams som kommer läggas ned direkt utan utredning överhuvudtaget. Det enda man kan få ut av det är medial uppmärksamhet.
Citera
2018-06-26, 10:18
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Skulle Sverigedemokrater polisanmäla sådant så hade man behövt lägga resten av tiden fram till valet på att samla alla sådana grova anklagelser och övertramp. Kolla hur flera sossar och vänsterpartister uttryckt sig om Sverigedemokraterna, enskilda Sverigedemokrater och om Jimmie Åkesson exempelvis. Vänsterpartister som kallt honom rasist och nazist helt öppet.

Det är patetiskt att sossarna har tagit till polisanmälningar som politisk kampanjmetod inför ett val. Flera av deras riksdagsledamöter lämnade alltså in polisanmälningar mot olika politiska motståndare samtidigt för att få uppmärksamhet och synas i media. För självklart förstår man att det här är trams som kommer läggas ned direkt utan utredning överhuvudtaget. Det enda man kan få ut av det är medial uppmärksamhet.

Det man får ut av replikskiftet här i tråden är, att man ser hur paniskt hjärntvättade sossarnas representanter även här är. Hex27 kunde endast åberopa mina eventuella brister. Man skadar sig själv genom att nedlåtande sig till att argumentera med dylika.
Läser man replikskiftet i den aktuella debatten, som refererade här i tråden, så ser man klart hur tomt i huvudet det är hos sossen beträffande normal tankeförmåga. Slutligen " reder de ris åt sin egen ända ".
Citera
2018-07-06, 00:35
  #29
Medlem
8711s avatar
Han har ju tydligen polisanmält politiska motståndare även tidigare, så det är ett upprepat beteende.

Citat:
SD:s ordförande polisanmäls efter minaret-inlägg

Riksdagsledamoten Magnus Manhammar (S), ordförande för Socialdemokraterna i Karlskrona polisanmäler Sverigedemokraternas ordförande i Karlskrona, Christopher Larsson, för hets mot folkgrupp. Detta efter ett inlägg på Facebook om den nya minareten i Karlskrona.

Citat:
Socialdemokraterna skriver om anmälan i ett pressmeddelande:

”Inlägget kopplar samman den nya minareten med terrordåd. Det inleds med meningen ”En sorgens dag sker på fredag, då kommer minareten för första gången skandera ut över Karlskrona att ’Allah är stor’, samma fras ’Allah akhbar’ som islamister skriker när de spränger sig i luften”.

– Jag tycker det är djupt olyckligt och mycket allvarligt när politiker sprider hat mot oskyldiga människor, och någonstans måste vi säga ifrån, säger Manhammar till BLT.

http://www.blt.se/karlskrona/sds-ord...inaret-inlagg/

För detta fick han ett brev med skit i på posten.

Politiker fick brev med bajs

http://www.blt.se/karlskrona/politik...brev-med-bajs/
Citera
2018-07-08, 23:33
  #30
Medlem
Det här är ju fantastiskt roligt.
Jag kan inte påstå att jag är helt förtjust i SD, men efter detta står dom mig betydligt närmare än parasiterna inom S.

Kan polisen själv välja att lägga ner eller måste en åklagare ta beslut?
När vet man hur det går?
Någon som vet?

(Jag kissar snart på mig av anspänningen.)
Citera
2018-07-09, 14:41
  #31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaHunden
Det här är ju fantastiskt roligt.
Jag kan inte påstå att jag är helt förtjust i SD, men efter detta står dom mig betydligt närmare än parasiterna inom S.

Kan polisen själv välja att lägga ner eller måste en åklagare ta beslut?
När vet man hur det går?
Någon som vet?

(Jag kissar snart på mig av anspänningen.)

Kan inte tänka mig något annat än att det ligger allra längst ned i en stor hög av papper och kommer fortsätta göra så då polisen är underbemannad när många har semester i juli månad. Den som tittade på den först måste ha funderat på om han skulle bränna skiten, torka sig i arslet med den, riva den i småbitar eller bara slänga den i papperskorgen.

I papperskorgen kommer den hamna oavsett vad så fort någon hinner ta tag i den. OM den skulle leda till något så har det gått för kort tid fortfarande och det är inte ett prioriterat ärende om man säger som så
Citera
2018-07-09, 22:43
  #32
Medlem
Du har förmodligen rätt.
Annars kunde man ju hoppas att det blev ett prioriterat ärende som drog resurser från någon mordutredning ute i favelan.
Citera
2018-07-10, 09:18
  #33
Medlem
Mer om Manhamnar: (FB) Vad vet vi om Magnus Manhammar (S)? - EXPO-agenten i Riksdagen.

Det bästa med denna polisanmälan är att vi nu får upp ögonen för den här filuren som efter gymnasiet endast verkat inom SSU och två år på Expo.
Jag tror på den psykologiska teorier som säger att vi, eller åtminstone vi män, strävar efter makt och pengar på de sätt vi kan. Manhammars enda chans var att bli antirasist. Att dra demaskuliniseringen så långt det går.

Alla bör veta att det är dylika lågkompetenta personer som fyller upp leden i S numer. Inte konstigt de gnäller så mycket om rasism när partiet främst består av gnällspikar.
Citera
2018-07-10, 14:09
  #34
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jag trodde att sjuklöverns politiker hade lärt sig att det inte lönar sig att mobba (sd). Men Manhammars meningslösa polisanmälan (inte en chans att den leder till någon påföljd) visar att så inte är fallet.

Och därmed får han plats i den icke-celebra skaran i denna tråd: (FB) Dom tror dom är listiga och bekämpar SD när dom i själva verket...
Citera
2018-07-10, 14:18
  #35
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaHunden
Du har förmodligen rätt.
Annars kunde man ju hoppas att det blev ett prioriterat ärende som drog resurser från någon mordutredning ute i favelan.


Nu är det så vist ordnat att förtal är ett brott som vanligtvis den förtalade själv får driva (sk "enskilt åtal"), utom i väldigt speciella fall. Sedan är det aldrig kriminaliserat att förtala en organisation, till ett exempel ett parti, ett företag eller en förening. (Vi kallar dessa "juridiska personer"). SD och S är sådana.

Därför är det förstås helt huvudlöst att driva ett förtalsåtal mot SD när SD kallar S för idioter, fosterlandsförrädare och allmänna korkskallar, om man nu inte specifikt namnger en bestämd person och skändar denne med något verkningsfullt påstående, till exempel "Lefan Stölven är pedofil! Här är vidimerade utdrag ur Lexbase och en kopia på domen, med länk". (Detta är, såklart, ett fiktivt exempel).

Den som funderar på vad man måste säga för att åka dit kan ju kolla på lyckade förtalsmål. Ett av de enkla sätten att åka fast är att sprida sanningar, när sanningen är tillräckligt skändlig. (Paradexempel, att berätta att den nyinflyttade grannen har en dom på sig, särskilt om brottet är illa omtyckt).
Citera
2018-07-10, 23:00
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
...
Den som funderar på vad man måste säga för att åka dit kan ju kolla på lyckade förtalsmål. Ett av de enkla sätten att åka fast är att sprida sanningar, när sanningen är tillräckligt skändlig. (Paradexempel, att berätta att den nyinflyttade grannen har en dom på sig, särskilt om brottet är illa omtyckt).

Va? Du skojar?
Hur kan det vara förtal?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback