Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 15:58
  #13
Medlem
8711s avatar
Citat:
S nya taktik: polisanmäl debattmotståndarna!

Är syftet att skrämma politiska motståndare till tystnad? Jag förstår inte vad S-politiker vill uppnå med att polisanmäla. Alla tycks dock eniga om dårskapen i detta panikartade agerande från Socialdemokraternas sida.

Först polisanmäls M-landstingsråd i Stockholm för att patienter dör i sjukvården, av riksdagsledamoten Hans Hoff (S). Sedan polisanmäler riksdagsledamoten Magnus Manhammar (S) riksdagskollegan Magnus Persson (SD) för förtal. Detta efter att ha nämnt att Manhammar som anställd på vänsterextrema Expo ägnat sig åt åsiktsregistrering.

Citat:
Och den polisanmälde riksdagsledamoten Magnus Persson (SD) tar anmälan med ro. I en kommentar skriver han:

”Har idag blivit polisanmäld … för att jag för flera månader sen i en debatt i Sveriges riksdag sa att Manhammar och hans arbetsgivare, vänsterextrema Expo, sysslar med åsiktsregistrering, något jag står för till 100%. Tycker hela ärendet är pinsamt för S och visar hur panikslagna dom är när de inte vågar ta debatten, utan springer till polisen istället.”

https://samtiden.nu/2018/06/s-nya-ta...tmotstandarna/
Citera
2018-06-21, 16:03
  #14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Mårten Schultz: Valrörelse till trots – detta är trams!

Att som riksdagsledamot göra meningslösa polisanmälningar mot sina politiska motståndare är trams – även om det är dags för valrörelse.

Juristprofessorn Mårten Schultz skräder inte orden. I sin krönika i Svenska Dagbladet skriver han:

”Alla beslut om fördelning av offentliga medel kan leda till katastrofala konsekvenser. Det vet rimligen Hoff. Ändå kommer nu någon eller några personer i rättsväsendet att lägga tid på denna anmälan som istället skulle kunnat användas till brott. Det må vara valrörelse men det här är inte okej. Eller, för att parafrasera en partikamrat till Manhammar och Hoff: Det ni håller på med är trams.”

https://www.svd.se/valrorelse-till-t...detta-ar-trams
Citera
2018-06-21, 16:20
  #15
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Ingenting är omöjligt i Sverige för skydda vänstern i en debatt.

Dock tror jag att Mannhammar får tåla detta då det ingår i en politisk debatt och att Mannhammar är en offentlig person som politiker.

Men som sagt. Vi är i Sverige. Konstigare saker har hänt.
Precis, för det är precis vad det handlar om.

Vad vi ser är en agendasosse med långvarig bakgrund hos Soros-fanzinet Tidskriften EXPO som nu ifrågasätts för att han just åkt runt och åsiktsregistrerat privatpersoner, något vi vet är vanligt inom den Stasi-liknande gren där EXPO/Researchgruppen (fd AFA Dokumentation)/Piscatus/Acta Publica verkar. Det är alltså ingen lögn utan tvärtom väl belagd fakta. Och när Manhammar kritiseras för detta i en riksdagsdebatt av en riksdagskollega svarar han genom att POLISANMÄLA!!!

Ska vi tolka detta som att det hädanefter inte går att utesluta att man polisanmäls om man kritiserar en sosse? Eller om man kritiserar EXPO? Ja, jag skulle personligen inte hålla det för uteslutet att det är dit vi färdas när samhällslögnen måste bevaras och det inte räcker med lögner och massmedial propaganda. Då är lagboken det sista trappsteget innan militärjunta och dissidentläger tar vid.

Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Kan vara bra att klargöra gränserna. Har SDaren gått över gränsen så ska han dömas.
Hurdå gått över gränsen? Genom att belysa verkligheten? Ja, det brukar ju vara känsligt för sådana som dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skall den jävla sosse-pajasen stämma forskarna på FOI också?
Stämma dem vågar man kanske inte men det gnälldes och Oy Vey-ades högt när FOI-rapporten kom. EXPO var inte nöjda med att få en etikett på sig. Man är vana vid att få verka i det fördolda och finansieras med skattemedel och vad man sedan sysslar med ska pöbelsvennen inte bry sig om fram tills det att EXPO-agenterna knackar på dörren förklädda till "trolljägare" och Expressenjournalister. Man är vana vid att få samma spelrum som föregångarna inom ADL får i USA där de sällan kritiseras men ofta får agera experter inom vitt skilda ämnen.

Att EXPO nu har hamnat i dålig dager ogillas. Att FOI pekar ut dem som extremister är heller inte bra. Och nu belyses de smutsiga sysslorna till och med i riksdagsdebatter. Därav Manhammars reflexmässiga reaktion att göra rättssak av det. Det är så de alltid reagerar. All form av kritik är "förtal", "hets" och "hat". Och "hot". Som givetvis aldrig styrks med någonsomhelst form av bevis.

Min gissning är att det här rinner ut i sanden eftersom det riskerar att bli prejudicerande annars och då kan alla möjliga former av brunsmetande beskyllningar som man vanemässigt kastar mot SD komma att bli svåra att fortsätta med. EXPO-agenten Manhammar får helt enkelt falla på sitt svärd här, för det längre målets skull.
Citera
2018-06-21, 17:47
  #16
Medlem
Både Löfvén och Magdalena Andersson har rakt upp i ansiktet på Jimmie Åkesson kallat honom Nazist, Facist och Rasist. Snyggt sossar! Annie Lööf kan också häva ur sig invektiv.
Jimmie anmälde inte. Han är impregnerad.
Citera
2018-06-21, 19:41
  #17
Medlem
Kan ju vara bra att lägga ut debatten så folk vet vad som diskuteras i tråden:

Citat:
Anf. 118 Magnus Manhammar (S)
Herr talman! Jag skulle vilja säga att Sverigedemokraternas anförande här i kammaren är en skymf mot generationer av löntagare och fackligt förtroendevalda som har kämpat för en bättre arbetsmiljö i det här landet. Jag nämnde tidigare i mitt anförande en del av det historiska arbete som gjorts, och jag säger det igen: Det har här i Sverige genom åren gjorts otroligt stora insatser för arbetsmiljön. Det har gjort stor skillnad. När Sverigedemokraterna säger att de driver en politik för att förbättra arbetsmiljön för Sveriges löntagare är det en skymf eftersom det är lögnaktigt. Det stämmer inte med verkligheten.

I verkligheten är det så, herr talman, att Sverigedemokraterna är, skulle jag säga, ett av den svenska historiens mest arbetar- och löntagarfientliga partier. Man har i denna kammare bara den senaste mandatperioden till exempel drivit på hårt för att det inte ska kunna krävas kollektivavtal vid upphandling. Kollektivavtal är ju helt avgörande för att vi ska kunna ha facklig organisering och fackligt förtroendevalda som ser över arbetsmiljön på arbetsplatsen.

Ett stort arbetsmiljöproblem i dag är visstidsanställningar. Människor blir tvungna att ta sådana anställningar gång på gång; de staplas på varandra. Ett förslag som den här regeringen lade fram om att avskaffa detta var uppe i kammaren för beslut tidigare under mandatperioden. Då valde Sverigedemokraterna att som enda parti i riksdagen rösta emot det.

Jag skulle vilja höra från Magnus Persson, som själv har varit fackligt aktiv och tagit ställning för sina arbetskamraters arbetsmiljö, hur detta hänger ihop. Magnus Persson inledde sitt anförande med att tala om inkonsekvent arbetsmarknadspolitik. Jag skulle vilja säga att detta verkligen är inkonsekvent: att å ena sidan säga att man är för bättre arbetsmiljö men å andra sidan göra allt för att förstöra svensk arbetsmiljö.

(Applåder)

Anf. 119 Magnus Persson (SD)
Herr talman! Magnus Manhammar kan ju läsa Sverigedemokraternas budget. Vi satsar betydligt mer än regeringen på arbetsmiljöarbetet i Sverige. Vi satsar mer på utbildning för skyddsombud och på ett institut för forskning. Vi satsar mycket mer pengar hela vägen på arbetsmiljö. Du kan själv läsa det, Magnus Manhammar - det är inga konstigheter.

Magnus Manhammar får gärna stå här och raljera lite över mig och vad jag har jobbat med; jag ska ta det sedan och inte förlänga detta. Men vi satsar betydligt mer pengar än Magnus Manhammar och regeringen på arbetsmiljöarbetet. Att kalla det en skymf får Magnus Manhammar och Socialdemokraterna stå för. Jag tycker att Sverigedemokraterna visar rätt riktning.


Anf. 120 Magnus Manhammar (S)
Herr talman! Tack för svaret, Magnus! Det som är en skymf är att man inte är ärlig med det man vill. De låtsaspengar som Sverigedemokraterna satsar är inga riktiga pengar, för när det väl ska bli omröstning här i riksdagen om den typen av satsningar, som vi ju själva driver från regeringens sida, röstar Sverigedemokraterna emot. De röstar på Moderaternas budget för att fälla de positiva förslagen när det gäller arbetsmiljö. Det är inkonsekvent och sorgligt.

Jag har här en lista med några exempel på sådant som Sverigedemokraterna röstat nej till under förra mandatperioden. Jag nämnde tidigare de förslag man har haft under den här mandatperioden och sådant man driver inför framtiden. Lagen om anställningsskydd, LAS, vill Sverigedemokraterna plocka sönder för att förstöra grundtryggheten för arbetstagarna på svensk arbetsmarknad. Det kommer att påverka oss alla negativt.

Här är listan på sådant Sverigedemokraterna under förra mandatperioden har röstat emot när det gäller bättre arbetsmiljö: Man röstade nej till nollvision när det gäller dödsolyckor i arbetet, nej till förebyggande arbetsmiljöarbete, nej till förstärkt företagshälsovård, nej till förstärkt arbetslivsforskning, nej till fler arbetsmiljöinspektörer och nej till meddelarfrihet för anställda i privata välfärdsföretag. Listan är lång, och jag kan fortsätta räkna upp saker resten av dagen, men vi har inte den tiden.

Jag tycker att det är sorgligt att Sverigedemokraterna påstår sig vara ett arbetarparti samtidigt som de slår undan fötterna helt för svensk arbetarrörelse, liksom för folk som är fackligt aktiva, tar ställning för en bättre arbetsmiljö och ställer upp för sina arbetskamrater. Man driver en politik som slår sönder arbetsmiljöarbetet.

De pengar som Magnus Persson nämner att Sverigedemokraterna har i sin budget är bara låtsaspengar. De spelar ingen roll, för man röstar ändå på Moderaterna. Då är det ingen mening. Var ärliga med vad ni vill, och stå upp för den politik ni har!

(Applåder)


Anf. 121 Magnus Persson (SD)
Herr talman! Det är typiskt Magnus Manhammar att plocka lite russin ur kakan och säga att vi ljuger. Men det är Magnus Manhammar som ljuger.

Till skillnad från Socialdemokraternas företrädare i den här debatten har jag själv jobbat som anställd i 25 år och drivit frågan inom byggbranschen. Jag vet hur viktigt det är med ett bra samarbete mellan företag och anställda.

Det blir lite surrealistiskt om man tänker på att Socialdemokraternas företrädare Magnus Manhammar inte har någon som helst arbetslivserfarenhet över huvud taget. Hans enda cv i dessa frågor handlar om att han har åkt runt som anställd av den vänsterextrema organisationen Expo och åsiktsregistrerat personer på svenska arbetsplatser. Jag har själv varit på arbetsplatser dit Magnus Manhammar kommit för att åsiktsregistrera människor. I min värld är detta Stasifasoner.

Detta val av företrädare visar hur Socialdemokraterna mer och mer tappar förankringen i den svenska arbetarrörelsen och de utmaningar den står inför. Vill Socialdemokraterna få något som helst förtroende bland vanliga löntagare i dessa frågor tycker jag att deras företrädare i den här debatten ska ta ledigt från politiken, kanske skaffa sig ett vanligt jobb, få lite skit under naglarna och se hur verkligheten ser ut.

http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/v...etstid_H501AU8

Har svårt att se att detta skulle vara brottsligt. Snarare är det ju sossen som framstår som en idiot som genom sin polisanmälan drar till sig uppmärksamheten att han aldrig haft ett riktigt jobb.
Citera
2018-06-22, 02:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Både Löfvén och Magdalena Andersson har rakt upp i ansiktet på Jimmie Åkesson kallat honom Nazist, Facist och Rasist. Snyggt sossar! Annie Lööf kan också häva ur sig invektiv.
Jimmie anmälde inte. Han är impregnerad.

Har Stefan och Magdalena verkligen kallat Åkesson både Nazist, Fascist och rasist rakt upp i ansiktet.
Jag är säker på att du nu kommer bidra med länkar som tydligt visar att du inte ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamantpojken
Kan ju vara bra att lägga ut debatten så folk vet vad som diskuteras i tråden:



http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/v...etstid_H501AU8

Har svårt att se att detta skulle vara brottsligt. Snarare är det ju sossen som framstår som en idiot som genom sin polisanmälan drar till sig uppmärksamheten att han aldrig haft ett riktigt jobb.

Jag vet inte exakt vad det är Manhammar polisanmäler för. Jag förmodar att det är "vänsterextrema organisationen Expo och åsiktsregistrerat personer på svenska arbetsplatser. Jag har själv varit på arbetsplatser dit Magnus Manhammar kommit för att åsiktsregistrera människor."?
Antar vidare att han anser det är förtal ifall hans ställning är att han aldrig åsiktsregistrerat någon och risken är väl att SD-pajasen har aningen svårt att bevisa att så är fallet. Dock högst tveksamt att detta skulle leda någonstans oavsett, även om jag kan tycka att man ska vara jävligt försiktig med att anklaga folk för saker om man inte har mycket bra på fötterna, då man annars lätt framstår som en lögnare och förtalare. Och det gäller oavsett vem som anklagar vem.
__________________
Senast redigerad av hex27 2018-06-22 kl. 02:50.
Citera
2018-06-22, 10:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Har Stefan och Magdalena verkligen kallat Åkesson både Nazist, Fascist och rasist rakt upp i ansiktet.
Jag är säker på att du nu kommer bidra med länkar som tydligt visar att du inte ljuger.

Jag följer slaviskt Svt Forum och nästan alla Riksdagsdebatter som sänds där. Kan tyvärr inte länka då jag inte exakt vet datum. Facist och Rasist var tom i en partiledardebatt. Det väckte rubriker i tidningar.
En annan gång i en debatt för ca ett år sedan tog Löfvén tillbaka rasist och nazist när Jimmie direkt frågade om Löfvén menade att Jimmie var detta. Löfvén sa då att han menade partiet var rasistiskt och nazistiskt.

Magdalena hävde ur sig detta i en debatt i riksdagen. Röd i ansiktet och med svarta stirrande svarta ögon kallade hon Jimmie detta, rakt upp i ansiktet, från sin talarstol till Jimmie, som stod i talarstolen som de brukar stå i när de begärt repliker.
Ulf Kristersson var nybliven partiledare för M, och han vände sig till Magdalena och sa att sådana invektiv var inte värdiga och tillåtna i plenisalen. ( Hopp väte hos mig.) Magdalena blev ännu rödare i facet.

Jag har tyvärr inga länkar. Tror du mig inte får du låta bli. Jag ljuger inte. Det tillhör inte min religion och kultur.

Trevlig Midsommar!
Citera
2018-06-22, 16:49
  #20
Medlem
8711s avatar
Citat:
Politiker måste sluta plåga polisen med pr-anmälningar

Hans Hoff och Magnus Manhammar, riksdagsledamöter (S), polisanmäler politiska motståndare. Fullständigt omdömeslöst, även om polisen hade mindre att göra.

Magnus Manhammar valde nyss att polisanmäla Magnus Persson (SD) för förtal.

I en debatt om arbetsmiljö i riksdagen 8 mars avslutade Persson med att säga om Manhammar att "hans enda cv i dessa frågor handlar om att han har åkt runt som anställd av den vänsterextrema organisationen Expo och åsiktsregistrerat personer på svenska arbetsplatser."

Manhammar tog inte replik. Talman Urban Ahlin (S) ingrep inte.

Citat:
Det är nämligen så att Regeringsformen ger riksdagsledamöter rätt att säga både det ena och det andra: "Talan får inte väckas mot den som utövar eller har utövat uppdrag som riksdagsledamot på grund av hans eller hennes yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget, utan att riksdagen har medgett det genom ett beslut som minst fem sjättedelar av de röstande har enats om."

Det borde Manhammar känna till.

https://www.expressen.se/ledare/poli...r-anmalningar/
Citera
2018-06-22, 23:37
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag följer slaviskt Svt Forum och nästan alla Riksdagsdebatter som sänds där. Kan tyvärr inte länka då jag inte exakt vet datum. Facist och Rasist var tom i en partiledardebatt. Det väckte rubriker i tidningar.
En annan gång i en debatt för ca ett år sedan tog Löfvén tillbaka rasist och nazist när Jimmie direkt frågade om Löfvén menade att Jimmie var detta. Löfvén sa då att han menade partiet var rasistiskt och nazistiskt.

Magdalena hävde ur sig detta i en debatt i riksdagen. Röd i ansiktet och med svarta stirrande svarta ögon kallade hon Jimmie detta, rakt upp i ansiktet, från sin talarstol till Jimmie, som stod i talarstolen som de brukar stå i när de begärt repliker.
Ulf Kristersson var nybliven partiledare för M, och han vände sig till Magdalena och sa att sådana invektiv var inte värdiga och tillåtna i plenisalen. ( Hopp väte hos mig.) Magdalena blev ännu rödare i facet.

Jag har tyvärr inga länkar. Tror du mig inte får du låta bli. Jag ljuger inte. Det tillhör inte min religion och kultur.

Trevlig Midsommar!

Så dina källor består förutsägbart av din livliga fantasi och dina vantolkningar.
Det håller inte du, oavsett hur religiös eller kulturell du är.
Trevlig midsommardag.
Citera
2018-06-23, 16:22
  #22
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Så dina källor består förutsägbart av din livliga fantasi och dina vantolkningar.
Det håller inte du, oavsett hur religiös eller kulturell du är.
Trevlig midsommardag.
räcker det här? https://lemurtube.com/video/SR0pZSw3...-nyfascistiskt
Citera
2018-06-23, 16:33
  #23
Medlem
Erk Swedes avatar
Här har vi en artikel om eländet.. https://ladycobra.wordpress.com/2014...nyfascistiskt/
Citera
2018-06-24, 00:00
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
räcker det här? https://lemurtube.com/video/SR0pZSw3...-nyfascistiskt

Hade lite svårt att se Åkesson på klippet, var han gömd bakom någon reporter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback