Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 18:18
  #1
Medlem
cybergrodans avatar
Jag hade först en iPhone 6 som började fucka ur, speciellt så var det batteriet som dog fort som fan. Då köpte jag ett nytt och satt i (har gjort detta flera gånger tidigare utan problem), batteritiden ändrades inte alls - den var alltså lika dålig fortfarande. Sen slutade högtalaren för samtal att fungera och tillslut även selfiekameran. Då köpte jag igår en ny iPhone 6 och återställde en säkerhetskopia från förra luren. Problemet är att även nu så drar batteriet ur fort som fan?!

Jag har raderat appar som jag ganska nyligen har laddat ner, jag har kollat under batteritider men det är ingen app som utmärker sig för att dra nå mycket. Jag har varit noga med att stänga ner alla program och jag har ljusstyrkan ganska lågt. I morse hade jag 100 % och nu, trots att jag inte använt telefonen nästan någonting idag, så är det 27 %... Någon som vet vad det kan vara? Bör jag återställa den? (har försökt undvika detta).
Citera
2018-06-20, 18:53
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns det app till ifån som visar belastningen dom olika apparna har över dagen?
Väldigt dålig mottagning där du befinner dig så telefonen måste öka sändareffekten?
Citera
2018-06-20, 19:09
  #3
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns det app till ifån som visar belastningen dom olika apparna har över dagen?
Väldigt dålig mottagning där du befinner dig så telefonen måste öka sändareffekten?
Nja vet inte om det finns någon app, men det finns redan en sån funktion i telefonen. Det är ingen app som visar på att den skulle dra något mycket. Och nix, bor mitt i en stad och har aldrig haft några problem med täckningen...
Citera
2018-06-20, 19:23
  #4
Medlem
Drama-Llamas avatar
Vad sade Apple när du hörde av dig till dem?
Citera
2018-06-20, 19:32
  #5
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vad sade Apple när du hörde av dig till dem?
Ja jag köpte telefonen igår och jag har jobbat hela dagen, tror du på riktigt att jag inte hade nämnt i trådstarten ifall jag hade kontaktat dem?
Citera
2018-06-20, 19:34
  #6
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja jag köpte telefonen igår och jag har jobbat hela dagen, tror du på riktigt att jag inte hade nämnt i trådstarten ifall jag hade kontaktat dem?
Jag tror att det kan vara en ganska bra idé att göra det.
https://support.apple.com/sv-se
Citera
2018-06-20, 20:26
  #7
Medlem
När en iPhone är nyinstallerad indexeras data, foton osv. Det kan vara en orsak till att den både känns lite slö och att batteriet tar slut fortare än väntat.
Citera
2018-06-21, 16:19
  #8
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
När en iPhone är nyinstallerad indexeras data, foton osv. Det kan vara en orsak till att den både känns lite slö och att batteriet tar slut fortare än väntat.
Hm ja det har jag hört tidigare! Mycket möjligt att det är så, idag har batteriet varit lite bättre faktiskt. Jag ska ge det några dagar, annars får jag göra en en återställning.
Citera
2018-06-23, 18:51
  #9
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Att det skall vara så helvetes svårt att låta bli det här tjafset i varenda tråd... Vi har, som ni vet, en tråd där ni kan gagga i all evighet om huruvida Apple är himmel eller helvete. Prova där eller räkna med ännu fler varningar. /MOD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback