Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-05, 08:56
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Jag använder pressbyrån när jag åker tåg och ofta är sent ute. Då får det bli pressbyrån på stationen om jag behöver handla nått till resan.

Sedan använder jag pressbyrån när det är långt till andra alternativ, tex på sjukhus. Eller när det gäller mindre inköp som ska inmundigas direkt, tex en kaffe eller en godisbit.

Finns tex 7-11 tar jag lika gärna det.

Enligt vissa trådpostare är du på väg att dras ned i skulder och hamna i Lyxfällan.

Om jag tar T-banan till Centralen och väntar på tåget och kommer på att jag behöver köpa något att läsa under resan är jag tacksam för Pressbyrån.
Citera
2020-04-05, 09:00
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Enligt vissa trådpostare är du på väg att dras ned i skulder och hamna i Lyxfällan.

Om jag tar T-banan till Centralen och väntar på tåget och kommer på att jag behöver köpa något att läsa under resan är jag tacksam för Pressbyrån.

T-banan hade nog varit en för kort sträcka att färdas för att jag skulle handla tidnings på pressbyrån. Då blir det mobilen istället.
Citera
2020-04-05, 13:33
  #123
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har hämtat ut mindre belopp utan problem, belopp över tusen däremot har jag också fått det svaret och med motiveringen att de bara får ha en begränsad välxelkassa. Tror inte att de jävlas med folk eftersom det iaf kostar runt 40 kr att lösa in avin och alla vill ju tjäna pengar.

Det är klart att alla vill tjäna pengar och ingen har heller påstått att de vill jävlas med folk. Till mig sade de ingenting om att de "bara får ha" en begränsad växelkassa, utan bara att de säger nej i den butiken eftersom de inte har kontanter till det.

Problemet är att Pressbyrån säger sig erbjuda tjänsten, samtidigt som de själva väljer när de i praktiken vill utföra den. Då borde det stå redan på avierna att Pressbyrån bara accepterar ett visst belopp. I mitt fall var beloppet under 1000 kr som de inte accepterade.

Om folk gillar butiker som säger sig, centralt/officiellt, erbjuda tjänster som de sedan inte gör, okej för dem. Jag gillar tyvärr inte sådant.
Citera
2020-04-06, 14:23
  #124
Avstängd
Grejen är Sekten Reitan - precis som 7/11
Citera
2022-03-19, 10:02
  #125
Medlem
halaltarzans avatar
Är ingen storkund direkt men har ändå lagt märke till att de verkar ha en ganska stor personalomsättning i de butikerna runtomkring där jag bor. Är det tråkigt att jobba där eller?
Citera
2022-03-20, 03:23
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är ingen storkund direkt men har ändå lagt märke till att de verkar ha en ganska stor personalomsättning i de butikerna runtomkring där jag bor. Är det tråkigt att jobba där eller?

Det är förmodligen en anledning, men många butiker är ju så små att endast en person jobbar åt gången. Lägg därtill att behöva deala med berusade, påtända eller andra mindre trevliga personer.
Citera
2022-03-20, 06:04
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Det är förmodligen en anledning, men många butiker är ju så små att endast en person jobbar åt gången. Lägg därtill att behöva deala med berusade, påtända eller andra mindre trevliga personer.
Samma som företag i usa speciellt fastfood, de tjänar på det
Hög personalomsättning=
personal/fack hinner aldrig förbättra arbetssituationen
Citera
2022-07-12, 12:14
  #128
Medlem
Lite nyfiken efter många år utanför landet; Vad kostar t.ex. en 33/50 cl dricka på Pressbyrån idag i Sverige?
Vad kostar en 200g påse chips? (Eller om dom nu har gjorts mindre)
Citera
2022-07-13, 09:43
  #129
Avstängd
Pressbyrån ägs inte längre av pressen (vlseledande namn) utan av Sekten Reitan
som sätter Franchisees på slavkontrakt - likt 7/11
Citera
2022-07-13, 16:42
  #130
Medlem
moshans avatar
Börjar alltid må lite konstigt när jag går in på Pressbyrån. Jag tycker att det luktar konstigt där inne. Billig korv blandat med lukten av lotter och plast.
Citera
2022-09-06, 18:41
  #131
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tycker att Pressbyrån har bra utbud på vanliga tidningar som handlar om mobiler och datorer.

Någon som jobbar på Pressbyrån och vet varför de plockat bort erotiksidan på hemsidan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback