Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-20, 16:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Det är nog inte så enkelt: De som begår de brott är oftast född här, i Malmö, av väldigt bittra föräldrar? Som inte vill ge avkall på, vara sig sig det ena ena eller det andra? Många av "familjerna", har ju halva sin släkt här. Och eftersom, deras "barn" bor hemma till de är 27, kan ju ungas "missförstånd", uppstå, de små, kriminella, emellan? Kanske orkar inte föräldrarna, att prata med sina barn, om det de lämnade?
Jag begriper bara inte, varför de vill tjäna en massa pengar på brott? Vafan? Att köra runt i en fanci sportbil? who cares? Det verkar som om att pengar och heder, är det viktigaste för dem? Deras föräldrar har ju aldrig lärt dem, hur man bör leva i en demokrati?

Haha Du ger dig på en antropologisk analys. Väldigt bra - mycket sunt -

Vi skall in på området kriminologi också! Rättvisan är blind inom romersk rätt
__________________
Senast redigerad av Bacto 2018-06-20 kl. 16:47.
Citera
2018-06-20, 17:30
  #14
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Dansk media rapporterar nåt liknande. Åk inte till Malmö. Hittar inte länkarna just nu, tyvärr.


https://www.bt.dk/krimi/person-skudt-i-koebenhavn-er-afgaaet-ved-doeden''

Och? vad hjälper det os? Vi är ju övergivna medborgare, precis som de är? Eftersom vi inte lever i schweiz, har vi ju inte en enda litan fena att komma med? Vi kan gnälla och rösta, hur fan vi vill, men en omvänt "diktatur", är inte så lätt att slå ut. Då måste vi först och främst ha en massa svenska ungdomar, som inte lever på energidryck, och antidepressiva? Och alla andra jävla drogar? Vi måste ju förlita os på er? Ni som är unga? Men om ni väljer att droga ner er, och tycka synd om er själva? Då kanske de andra får backa? Inte konstigt att de håller på som de gör, de har ju ingen motstånd?
Citera
2018-06-20, 17:43
  #15
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Hur ska det nu gå med "malmöbilden" Sorry för att jag garvar åt eländet men det känns på något sätt att folk som röstat för eländet kanske får hålla sig inne


Ja, ingen våga ens att gå ut och köpa glass. Tack och lov har jag semester nu, och hoppas bara att de har skjutit ner dem de skall, innan jag börjar jobba igen. Men vist. Skyddsväst och hjälm. (Typ motorcykel hjälm, al cowed?
Citera
2018-06-20, 18:37
  #16
Medlem
Tjoflos avatar
Alla FB pundare kan sluta köpa knark av dessa blattelangare, det är en bra start.
Citera
2018-06-20, 18:48
  #17
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Det är nog inte så enkelt: De som begår de brott är oftast född här, i Malmö, av väldigt bittra föräldrar? Som inte vill ge avkall på, vara sig sig det ena ena eller det andra? Många av "familjerna", har ju halva sin släkt här. Och eftersom, deras "barn" bor hemma till de är 27, kan ju ungas "missförstånd", uppstå, de små, kriminella, emellan? Kanske orkar inte föräldrarna, att prata med sina barn, om det de lämnade?
Jag begriper bara inte, varför de vill tjäna en massa pengar på brott? Vafan? Att köra runt i en fanci sportbil? who cares? Det verkar som om att pengar och heder, är det viktigaste för dem? Deras föräldrar har ju aldrig lärt dem, hur man bör leva i en demokrati?

Bara för att man råkat födas i Sverige av icke-svenskar, betyder inte det att man som grovt kriminell ska få stanna i Sverige. Jag skulle inte vara somalier ifall mina svenska päron åkt till Somalia och jag blev född där. Lagstiftning ska formas efter det samhälle som är, inte tvärtom. Och det går att stifta nya lagar. Om bara viljan finns. Och den viljan växer sig starkare hos svenskarna för varje dag som går.
Citera
2018-06-20, 21:48
  #18
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Alla FB pundare kan sluta köpa knark av dessa blattelangare, det är en bra start.
👍
Citera
2018-06-20, 22:33
  #19
Avstängd
YP4XQs avatar
Och snart börjar Islam att visa sitt riktiga ansikte i Sverige. Welcome kärleks-mångkultur refugees!
Citera
2018-06-21, 05:59
  #20
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, ingen våga ens att gå ut och köpa glass. Tack och lov har jag semester nu, och hoppas bara att de har skjutit ner dem de skall, innan jag börjar jobba igen. Men vist. Skyddsväst och hjälm. (Typ motorcykel hjälm, al cowed?

Jag citerar alla dina inlägg i tråden på en gång (Bildligt talat).

Det finns ett genomgående problem i ditt resonemang, och detta är inte ett personligt påhopp på dig, hoppas jag du förstår, men sättet du tänker är "Svenskt".

Man röstar, och tycker ens engagemang är nog där.
Man vill ha en vardag där man kan "Happy go lucky" varenda dag.
Man vill att någon annan skall ta problemet i alla lägen..

Till slut har man velat att "någon annan" skall ta hand om problemet i alla enskilda nivåer, så då är man i ett läge...steg för steg..ojdå, nu är vi framme?!?!


Där rättsväsendet inte förmår skydda anmälare, där slödder släpps ut igen, där DU hamnar i skiten för att du har försvarat dig..osv.

Rent sjuka slutprodukter av en sjuk kedja.


Svensken har röstat fram det, Svensken har hela tiden trott att "Någon annan" skall ta tag i det.


Vill man resultat så får man vara villig att göra saker.
End of story.

Det är inte Invandrarna som är problemet.
Det är Svenskarna.


Notera att pappskallen inte alls förstått frågan.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-06-21 kl. 06:11.
Citera
2018-06-21, 06:05
  #21
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Men gå bara ut? Vad ska dom göra? Tvivlar på att du skulle dö. Fegis
Tryck upp dina xanax rektalt för lite extra mod och släng dig i famnen på närmsta gangstermongoloid.
Kaosluder.
Citera
2018-06-21, 08:07
  #22
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Dansk media rapporterar nåt liknande. Åk inte till Malmö. Hittar inte länkarna just nu, tyvärr.
Danskjävlarna kan gott stanna i sitt eget jävla land...4 skjutna personer på ett par dagar i Köpenhamn...
https://ekstrabladet.dk/112/mand-sku...-stede/7205213
https://www.sydsvenskan.se/2018-06-2...de-i-kopenhamn
Citera
2018-06-21, 17:18
  #23
Medlem
Det är väl fortfarande ingen oskyldig som skjutits? DVS helt utomstående utan band till kriminella.
Citera
2018-06-21, 21:10
  #24
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Det är väl fortfarande ingen oskyldig som skjutits? DVS helt utomstående utan band till kriminella.


Hoppas inte det, men snart är det väl jag som får en kula i nacken, om jag råkar gå förbi? På fell tid, på fel dag?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback