Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 08:00
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Du svamlar.

Min tes var om allt annat är lika (ägarens vinst osv) och arbetsgivaravgiften togs bort, skulle inte då arbetstagaren få 31% högre lön? Om du håller med om det bör du även inse att det är arbetaren som betalar arbetsgivaravgiften.

Om man antar att allt annat är lika så kan man ju föra fram vilka verklighetsfrämmande teorier som helst. Men arbetsgivaravgifterna har ju ändrats både uppåt och neråt tidigare utan att det har påverkat lönerna. Så din "tes" håller inte för trycket från verkliga livet.

Sen är det mycket riktigt så att, förutom att lönesumman är beräkningsunderlaget, de anställda har noll att göra med arbetsgivaravgifterna.
Citera
2018-11-05, 16:02
  #206
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Jag tror bestämt att mitt sarkastiska inlägg inte riktigt nådde fram. Jag ber om ursäkt för det.

Jag anser inte att världens mest perversa och konfiskatoriska skattesystem samt den rättsröta som upprätthåller varbölden skatteverkets terror mot den svenska civilbefolkningen, är något att skämta om.
Citera
2018-11-06, 22:00
  #207
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag anser inte att världens mest perversa och konfiskatoriska skattesystem samt den rättsröta som upprätthåller varbölden skatteverkets terror mot den svenska civilbefolkningen, är något att skämta om.
Det får du givetvis tycka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback