Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-20, 14:58
  #1
Medlem
Hej!
skriver angående ett köp jag fastnat så fruktansvärt länge på,
jag har tänkt att köpa in både en robot damsugare samt en robot gräsklippare, men priserna är så oerhört dyra på dem, har vänt mig till massa sket företag som endast blåser en på pengar så jag tänkte göra mig ett försök och vända mig hit och se vad folk kan rekommendera.
robot gräsklippare är så dyra så jag vågar inte spilla pengar på fel sort , helst en mellan dyr med bra kvalite på!
är tacksam för alla svar, seriösa svar tack

Tack på förhand :-)
Citera
2018-06-20, 15:02
  #2
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Köp inte robot gräsklippare!!! Väldigt mycket igelkottar ute i skymningen som blir överkörda, stått massor i lokal tidningen om det! Fast du kanske inte har något emot att vakna på morgonen och hitta en halvt död igelkott..
Citera
2018-06-20, 15:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Köp inte robot gräsklippare!!! Väldigt mycket igelkottar ute i skymningen som blir överkörda, stått massor i lokal tidningen om det! Fast du kanske inte har något emot att vakna på morgonen och hitta en halvt död igelkott..

hej!
usch nej! det finns inga igelkottar inom mitt område som tur, stenkoll på det har jag.
men jag är såpass gammal så jag klarar inte att göra det själv, blir så trött jag och min man, tänkte att de blir smidigare o köpa på sig en robot som gör det åt oss istället. sonen har inte tid att komma över och göra det hela tiden heller
Citera
2018-06-20, 17:35
  #4
Medlem
Hej,

Angående robotdamsugare så är de lite beroende på hur ditt hus/lägenhet ser ut och vad du har tänkt dig att spendera.

Jag kan rekommendera Neato serien. Dom går systematiskt genom rummen och studsar inte på känsla/tur utan åker runt ben och tar alla utrymmen innan den åker tillbaka och laddar sig.

Jag är iaf helnöjd. Typ denna: https://www.mediamarkt.se/sv/product...e-1276949.html

Eftersom du ska köpa båda och kanske inte har bråttom kan de vara värt att på tex mediamarkt vänta till "köp två få den billigaste för halva priset" grejen dom ofta kör.

Gräsklippare har jag ingen koll på.
Citera
2018-06-20, 17:58
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Köp inte robot gräsklippare!!! Väldigt mycket igelkottar ute i skymningen som blir överkörda, stått massor i lokal tidningen om det! Fast du kanske inte har något emot att vakna på morgonen och hitta en halvt död igelkott..

Fake news!

Markfrigången längst fram under kåpan på en robotgräsklippare av kvalitet ligger på 2 - 3 cm. Det går inte under en igelkott där.
Citera
2018-06-20, 18:00
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evabritt163
Hej!
skriver angående ett köp jag fastnat så fruktansvärt länge på,
jag har tänkt att köpa in både en robot damsugare samt en robot gräsklippare, men priserna är så oerhört dyra på dem, har vänt mig till massa sket företag som endast blåser en på pengar så jag tänkte göra mig ett försök och vända mig hit och se vad folk kan rekommendera.
robot gräsklippare är så dyra så jag vågar inte spilla pengar på fel sort , helst en mellan dyr med bra kvalite på!
är tacksam för alla svar, seriösa svar tack

Tack på förhand :-)

Satsa på Neato och Husqvarna.

Och vänd dig inte till sketföretag eller till sketfabrikat. Här är ett praktexempel på att du får vad du betalar för. Tycker inte ens att det är oerhört dyrt som du påstår.
Citera
2018-06-20, 20:33
  #7
Medlem
Tack för alla svar!
får bli mellan mediamarkt eller eller elgiganten, updaterar innan jag köper, letar efter bästa möjliga pris för kvaliten.

tack ännu en gång för alla svar, tipsa gärna fler om ni vet något bra, ska leta lite till innan de spikas
Citera
2018-06-21, 05:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Satsa på Neato och Husqvarna.

Och vänd dig inte till sketföretag eller till sketfabrikat. Här är ett praktexempel på att du får vad du betalar för. Tycker inte ens att det är oerhört dyrt som du påstår.

+1 på Husqvarna. Köp gärna med installation om du ska vara helt säker på att det ska fungera bra, i alla fall om tomten är lite knepig.
Citera
2018-06-21, 14:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fake news!

Markfrigången längst fram under kåpan på en robotgräsklippare av kvalitet ligger på 2 - 3 cm. Det går inte under en igelkott där.


Har aldrig förstått de där heller, dom går långsamt som fan så igelkotten borde ju enkelt kunna gå därifrån och att hamna under den är ju helt orimligt. Måste vara fake news från någon manuell trädgårdsarbetare som inte vill mista sitt jobb.
Citera
2018-06-21, 16:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiceX
Har aldrig förstått de där heller, dom går långsamt som fan så igelkotten borde ju enkelt kunna gå därifrån och att hamna under den är ju helt orimligt. Måste vara fake news från någon manuell trädgårdsarbetare som inte vill mista sitt jobb.

problemet är att när det är fara å färde så rullar igelkotten ihop sig och flyr inte
men man kan klippa på dagtid då är det normalt inga igelkottar ute

https://www.google.se/search?ei=ObMr....0.8ia5npFRNLI

t
__________________
Senast redigerad av tergo 2018-06-21 kl. 16:27.
Citera
2018-06-21, 17:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
problemet är att när det är fara å färde så rullar igelkotten ihop sig och flyr inte
men man kan klippa på dagtid då är det normalt inga igelkottar ute

https://www.google.se/search?ei=ObMr....0.8ia5npFRNLI

t

Ok de låter ju rimligt att dom rullar ihop sig men låter ändå konstigt att klipparen kan köra över dom. Jag är kluven i frågan helt enkelt Tur att jag inte har gräsmatta så jag måste fatta ett beslut
Citera
2018-06-22, 01:47
  #12
Moderator
Oddballs avatar
Korrigerade rubriken: robot damsugare ---> robotdammsugare


Oddball
Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback