Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-22, 15:28
  #13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Under Järvaveckan poserade Jonas Sjöstedt med en känd asylaktivist som dömdes för sexuella ofredanden av en 13årig flicka. Det är ett känt fall då efterspelet förvånade många och högt uppsatta kommunala sossepampar och svenska kyrkan ställde sig på Moradis sida hjälpte Arif. Offret smutskastas och näthatades till och med av medlemmar ur #jagärhär. Löfvén poserade tidigare med samma sexualförbrytare.

Accepterar V sexuella ofredanden? Värnar V om flickor och kvinnor? Vad har reaktionerna varit om Åkesson tagits för att posera med en dömd sexualförbrytare? En känd pedofil.

https://imgur.com/a/j5zyf6y

https://nyheteridag.se/plus/har-pose...ntera-det-har/

Det klingar extra dåligt med #metoo och Lars Ohly.

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig

(FB) Skvaller om afghanaktivisten Arif Moradi

En notis är att Arif fick uppehållstillstånd efter att ha sexuellt våldfört sig på barnet. Som ungdomsledare för kyrkan har han visat att han har "konverterat" , kan inte återvända till shit hole landet han kom ifrån.
Känt? Hur känd?
Du kanske har koll på dina polare. Men det gör dem inte kända.
Jag kan på rak arm bara namnge tre sexualförbrytare varav Örebroarens namn kräver en Googling. Har för mig att han hette Eliasson. Sedan minns jag Hagamannen samt Eklund.
De är kända utanför min kompissfär
Citera
2018-06-22, 16:45
  #14
Medlem
8711s avatar
Lustigt att vänsterfolk försöker försvara Löfvens och Sjöstedts poserande med våldtäktsmän med att dom inte visste vilka det var. Samtidigt skriker man högt och kräver Sverigedemokraterna som parti och Jimmie Åkesson som partiledare på svar angående vad helt okända folk skriver i kommentarsfält och vad helt okända lokalpolitiker gör på sin fritid som man omöjligt kunde ha känt till.

Med den måttstocken borde definitivt både Löfven och Sjöstedt känna till dessa tre våldtäktsmän som man poserar med på bilderna och förklara sig.
Citera
2018-06-22, 17:24
  #15
Medlem
Mosbulles avatar
Jag trodde Sjöstedt hade bättre koll....
Varför Jonas varför?

Posera med acklet ger dig inga roster
Citera
2018-06-22, 18:25
  #16
Medlem
Å ena sidan kan jag förstå Sjöstedt, han har troligen ingen koll alla på vilka alla personer som poserar på bilder med honom är. Jag misstänker att det kommer fram mängder med människor som vill ta en bild osv. Det är knappast så att de presenterar sig för honom. Löfven har väl gjort det där ett antal gånger också, även med Moradi om jag inte minns helt fel just nu. Fanns väl någon från SD också som tog en selfie på den där balen i Österrike, han visste väl kanske iofs vem personen var -- fast å andra sidan det kan ju Sjöstedt ha gjort också eller har han dementerat det hela? Fast det kanske vore ett lika stort problem det.

Samtidigt är väl inte direkt Moradi en helt okänd person, de har ju gnällts en hel del om honom och hans fall. Så man kan nog kanske tycka att även om inte Sjöstedt hade koll kanske hans sekreterare och pressfolket borde ha lite koll.

Sedan kan man nog också tycka att det verkar ju vara ett visst mått av dubbelmoral här då när och om andra anklagas för det också. Jag tror inte det hela har så stor betydelse, det är knappast så att V kommer förlora några % på denna selfien.
Citera
2018-06-26, 00:52
  #17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Å ena sidan kan jag förstå Sjöstedt, han har troligen ingen koll alla på vilka alla personer som poserar på bilder med honom är. Jag misstänker att det kommer fram mängder med människor som vill ta en bild osv. Det är knappast så att de presenterar sig för honom. Löfven har väl gjort det där ett antal gånger också, även med Moradi om jag inte minns helt fel just nu. Fanns väl någon från SD också som tog en selfie på den där balen i Österrike, han visste väl kanske iofs vem personen var -- fast å andra sidan det kan ju Sjöstedt ha gjort också eller har han dementerat det hela? Fast det kanske vore ett lika stort problem det.

Samtidigt är väl inte direkt Moradi en helt okänd person, de har ju gnällts en hel del om honom och hans fall. Så man kan nog kanske tycka att även om inte Sjöstedt hade koll kanske hans sekreterare och pressfolket borde ha lite koll.

Sedan kan man nog också tycka att det verkar ju vara ett visst mått av dubbelmoral här då när och om andra anklagas för det också. Jag tror inte det hela har så stor betydelse, det är knappast så att V kommer förlora några % på denna selfien.

Om man är vänster och sysslar med sådant hela dagarna så borde man ha lärt sig vilka dessa figurer är som syns allra mest av afghanerna. Både Sjöstedt och Löfven borde känt till Moradi. Om inte så borde dom ju ta avstånd i efterhand, men det gör man ju inte heller. I Löfvens fall har det därtill hänt minst tre gånger med olika våldtäktsmän som han poserar med på bilder och skämmer ut sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback