Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-21, 06:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Ingen ide att vara noggrann Paypal och Ebay är skit och full av bedragare.

Sammt ingen bra för miljön att skicka produkter tvärs övervärlden.
Och man ska väl hjälpa lokala företag bättre för sverige men enkelt att titta på internet och beställa något:/
Ja, så för jag då en dialog med en tolvåring. På vilket sätt är Paypal fullt av bedragare? Har företaget anställt misstänkt kriminell personal?

På vilket sätt är Ebay fullt av bedragare? Ebay säljer ingenting.
Citera
2018-06-21, 16:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Ingen ide att vara noggrann Paypal och Ebay är skit och full av bedragare.

Sammt ingen bra för miljön att skicka produkter tvärs övervärlden.
Och man ska väl hjälpa lokala företag bättre för sverige men enkelt att titta på internet och beställa något:/
Finns inga bedragare hos PayPal. Det är transaktioner mellan kund och säljare. Liksom en enkel banköverföring via Swedbank och Handelsbanken exempelvis.

På Ebay gäller det att man granskar säljaren, kontrollerar deras omdömen osv. Gör man det blir man inte bedragen. Det är även svårt att bli bedragen då pengar aldrig förs över till säljaren förrän kunden godkänt leveransen, eller efter en viss inställd tid.

Det är lite svårt att stödja svensk lokalhandel när utbudet är så jävla kasst som det är i det här landet. Jag tror de flesta köper från Ebay pga att produkten inte existerar inom den svenska handeln.
Citera
2018-06-21, 18:13
  #15
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Köpte en hel del nintendo kartonger och manualer jävligt billigt och parade ihop med svenska spel och sålde de komplett för en bra peng på tradera efteråt
MVH
Citera
2018-06-21, 18:21
  #16
Medlem
Jag köper uteslutande via eBay UK. Frakt från UK och Tyskland har alltid funkat smärtfritt. En förutsättning är ju att man har vettig kommunikation med säljaren. I synnerhet om man handlar objekt för 10K och uppåt.
Citera
2018-06-22, 14:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Ja, så för jag då en dialog med en tolvåring. På vilket sätt är Paypal fullt av bedragare? Har företaget anställt misstänkt kriminell personal?

På vilket sätt är Ebay fullt av bedragare? Ebay säljer ingenting.
Har du inte hört alla skräck historier från paypal kunder?
Citera
2018-06-22, 14:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Har du inte hört alla skräck historier från paypal kunder?
Jag har använt Paypal regelbundet sedan 2001 och har aldrig haft några som helst problem. Ingen av mina bekanta heller. Skräckhistorierna är nog vad det låter som - historier. Annars får du ge mig exempel.
Citera
2018-06-23, 00:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag har använt Paypal regelbundet sedan 2001 och har aldrig haft några som helst problem. Ingen av mina bekanta heller. Skräckhistorierna är nog vad det låter som - historier. Annars får du ge mig exempel.

Va då har du haft tur. Hur håller du koll på transaktionerna när det står สวัสดี
Och när du anväder paypal så kan dom när som hälst låssa ditt konto och ta pengarna.
Citera
2018-06-23, 00:19
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Va då har du haft tur. Hur håller du koll på transaktionerna när det står สวัสดี
Och när du anväder paypal så kan dom när som hälst låssa ditt konto och ta pengarna.
Det står aldrig สวัสดี, hur ska det kunna göra det? Paypal låsa mitt konto? Snälla sluta rök svamp. Du vet inte vad du talar om. Inte ett smack. Nada. Zilch. Zero. Ge mig konkreta exempel eller håll för evigt tyst.
Citera
2018-06-23, 20:11
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Det står aldrig สวัสดี, hur ska det kunna göra det? Paypal låsa mitt konto? Snälla sluta rök svamp. Du vet inte vad du talar om. Inte ett smack. Nada. Zilch. Zero. Ge mig konkreta exempel eller håll för evigt tyst.

jo det står liknade på transaktioner läs detta
Det står 申金莲 om du handlar från kina hur ska man hålla koll på dom?
http://www.paypalsucks.com/

https://www.youtube.com/watch?v=K2OxjGMZAHU

https://www.youtube.com/watch?v=qsY3AMtneFI
__________________
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-06-23 kl. 20:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback