Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-28, 21:06
  #313
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Jag tänker inte gå in på semantik, principerna
förblir desamma oavsett.

Jag ligger som jag känner för det, blir jag en slampa eller hora i någon annans ögon bryr jag mig inte. Du ser, jag har inget behov av att uppfatta mig själv som "god" eller "korrekt utifrån andras mallar eller att tvinga på andra min personliga moral till skillnad från er retarderade henmänniskor.

Om du inte bryr dig varför kastar du då runt en massa insulter, höger och vänster vid vartannat inlägg? Nej jag tror du är butthurt eller vad säger du, böggis?
Citera
2018-06-28, 23:16
  #314
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Om du inte bryr dig varför kastar du då runt en massa insulter, höger och vänster vid vartannat inlägg? Nej jag tror du är butthurt eller vad säger du, böggis?

Den får du klura på.
Citera
2018-06-29, 14:30
  #315
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Japp. Precis som vanligt i framtiden.. Svenska kvinnor är psykfall.

Nja, nu tar du i så du spricker. Vi kvinnor gillar visserligen att sätta dit karlar och visst kan vi vara lite orättvisa ibland, men för det är vi ju inte psykfall.

I såfall skulle alla som ljuger ihop sexanklagelser vara psykfall, och det faller ju på sin egen orimlighet.
Citera
2018-06-30, 18:22
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Personkemi är trots allt bara annat ord för passion och lågan som brinner starkast brinner ofta inte så länge, gör inga dumma beslut medan du vandrar genom den elden för annars blir du aska.
Personkemi kanske skulle kunna vara ett annat ord för passion men det är inte vad jag menade. Personkemi är något man har med nära vänner också, annars hade man inte varit nära vänner. Eller släkt och familj som man faktiskt vill ha omkring sig.
Citera
2018-06-30, 19:11
  #317
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Personkemi kanske skulle kunna vara ett annat ord för passion men det är inte vad jag menade. Personkemi är något man har med nära vänner också, annars hade man inte varit nära vänner. Eller släkt och familj som man faktiskt vill ha omkring sig.

Hur stor chans är det då att någon manlig vän kommer ligga med dig ngn gång i framtiden?

Tillslut så handlar attraktion om allt annat än vänskap, och efter en tid så kan man mycket väl få reda på att man egentligen hade så lite gemnsamt att man inte ens kan vara vänner när passionen svalnat.

Familj ska i regel vara en kontrakt som grundar sig på att familjens väl är viktigare än individens väl. Inga barn mår bra av att leva i splittrade pyttipanna familjer:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...0.2006.00493.x

Trots ekonomiska välfärdsprogram i Norge visade den största studien i skilsmässobarn i Skandinavien att skilsmässobarn har 2 gånger risk att drabbas av psykologiska besvär och drogberoende.

Det är ju så att vi lever i ett samhälle med allt fler psykologiska besvär och allt "självutnämnda experter" kan komma med är socioekonomiska förklaringar.

Men det viktiga här är att familjen tycks vara en dekadent institution som inte är värd någon stor investering från mäns sida. Jag kan ju själv tänka mig någon dag skaffa familj med kvinnor från mer traditionella länder i Europa (och flytta bort dit), men desto modernare landet är desto svårare har jag att tro på att sådan investering är något värt. Passion tänker jag aldrig ta med i beräkningen, inte för att binda mig i livslånga kontrakt och skapa liv som sedan lämnas att finna sin väg genom splittrad tillvaro.
Citera
2018-06-30, 22:32
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hur stor chans är det då att någon manlig vän kommer ligga med dig ngn gång i framtiden?

Tillslut så handlar attraktion om allt annat än vänskap, och efter en tid så kan man mycket väl få reda på att man egentligen hade så lite gemnsamt att man inte ens kan vara vänner när passionen svalnat.[/quote]
Jag förstår inte riktigt vad frågan syftar till men personkemi är ju inte en och samma sak i varje relation, sexuell attraktion kan vara en del av personkemin eller inte och del av personkemin i olika stor grad. För mig är inte attraktion helt skilt från vänskap, vänskap är en förutsättning för att jag ska ta attraktionen på allvar. Men vi kanske definierar vänskap olika, jag definierar det i sammanhanget som vänskapliga (varma, respektfulla) känslor.

Citat:
Familj ska i regel vara en kontrakt som grundar sig på att familjens väl är viktigare än individens väl. Inga barn mår bra av att leva i splittrade pyttipanna familjer:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...0.2006.00493.x

Trots ekonomiska välfärdsprogram i Norge visade den största studien i skilsmässobarn i Skandinavien att skilsmässobarn har 2 gånger risk att drabbas av psykologiska besvär och drogberoende.

Man kan inte skilja lätt familjens väl från individerna i familjens väl. Man kan inte ha olyckliga individer och en lycklig familj. Man kan, om man har stöd från samhället på alla nivåer, ha en välbehållen struktur som ger vissa resultat som man skulle kunna tolka som välmående, men nu är det inte så. Man kan inte tolka resultatet av sådana studier som att risken för psykiska besvär och drogberoende skulle halverats om föräldrarna hållit ihop. Släkter med en historia av disharmoni kommer vara mer splittrade än släkter med en mer harmonisk historia nu när det inte längre finns överväldigande yttre skäl att hålla ihop. Och siffrorna när det gäller känslomässiga problem och beteendeproblem är kring 4% för sammanhållna familjer jämfört med kring 8% för separerade föräldrar i Sverige. Jag tycker skillnaden är förvånande liten. Men vad diskuterar vi egentligen? Jag ledde in diskussionen på ett sidospår som jag själv inte vet vad jag hade för syfte med.
Citera
2018-07-01, 00:09
  #319
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Tillslut så handlar attraktion om allt annat än vänskap, och efter en tid så kan man mycket väl få reda på att man egentligen hade så lite gemnsamt att man inte ens kan vara vänner när passionen svalnat.
Jag förstår inte riktigt vad frågan syftar till men personkemi är ju inte en och samma sak i varje relation, sexuell attraktion kan vara en del av personkemin eller inte och del av personkemin i olika stor grad. För mig är inte attraktion helt skilt från vänskap, vänskap är en förutsättning för att jag ska ta attraktionen på allvar. Men vi kanske definierar vänskap olika, jag definierar det i sammanhanget som vänskapliga (varma, respektfulla) känslor.



Man kan inte skilja lätt familjens väl från individerna i familjens väl. Man kan inte ha olyckliga individer och en lycklig familj. Man kan, om man har stöd från samhället på alla nivåer, ha en välbehållen struktur som ger vissa resultat som man skulle kunna tolka som välmående, men nu är det inte så. Man kan inte tolka resultatet av sådana studier som att risken för psykiska besvär och drogberoende skulle halverats om föräldrarna hållit ihop. Släkter med en historia av disharmoni kommer vara mer splittrade än släkter med en mer harmonisk historia nu när det inte längre finns överväldigande yttre skäl att hålla ihop. Och siffrorna när det gäller känslomässiga problem och beteendeproblem är kring 4% för sammanhållna familjer jämfört med kring 8% för separerade föräldrar i Sverige. Jag tycker skillnaden är förvånande liten. Men vad diskuterar vi egentligen? Jag ledde in diskussionen på ett sidospår som jag själv inte vet vad jag hade för syfte med.

Jag tror att du får räkna med att det inte finns någon absolut gränslinje mellan extrem psykisk ohälsa som syns i statistiken och andra mindre problem som inte syns.

De där 8% som syns ha allvarliga problem med brott och beteendeproblem har antagligen en eftersläppande 40% som har problem av mindre allvarlig karaktär, medan de 4% med sammanhållen familj lär ha en mindre eftersläppande grupp med "mindre grad av problem", kanske runt 20%.

I vilket fall så vet vi att mannen och barnen är de som blir mest olyckliga av skilsmässor, är mannen däremot singel upp till 40-50 så blir han tvärtom inte olycklig. Det är själva känslan av misslyckande när det gäller familjeprojektet som alltså skapar ruiner av män runt den åldern, och vi alla vet att män i regel (och här måste vi vara ärliga om mäns natur) inte klarar av att skapa en varm familjekänsla när de bor ensamma med barnen varannan vecka, så det kommer i regel inte göra någon stor skillnad. Sedan behöver de betala en massa i underhåll åt barn som ibland lever mest som bonusbarn åt någon annan okänd man.

Så män måste i regel tänka otroligt väl med vem han skriver familjekontraktet med, och inte låta sig fångas i en kvinnas spindelnät. Det är mannens naturliga strategi i livet; att få sex utan att gå in i denna fälla, alternativt; ingå i relationer med kvinnor som har familjeideal som ett större vackrare ideal än individens lycka (tex kvinnor från Sydeuropa). De män som kan få sex enkelt lär inte vilja fångas överhuvudtaget (därmed playerkulturen/"pickup artists"/fuckboys som ständigt växer), de män som inte kan få enkel sex är därmed gruppen som mest kan skaka på fundamenten; ifall denna grupp blir allt mer cynisk kring just vad det kostar för en man att skapa familj med en modern kvinna då blir återstående alternativen ganska så få.

Den moderna livsstilen måste svältas bort rent darwinistiskt, inte bara hos högfertila lågutbildade kvinnor från extremt traditionella länder; men även västerländska kommer förr eller senare selektera bort modernism genom att moderna kvinnor får otroligt få barn.

Statistiken är talande, män vill inte gifta sig:

https://www.lifesitenews.com/news/yo...-women-anymore

Samtidigt vet vi att konservativa får många fler barn än liberala:

https://www.thecut.com/consent.html?...t.com&orig_qs=


Detta handlar som egentligen om att själva familjekonceptet och monogami är konservativt till sin själva natur: du kan inte skapa nya kontrakt från intet och drömmeri om att skapa familjekonstellationer genom stora stammar som alla tar hand om varandras barn är ren världsfrånvänd fantasi från vänsterns sida. När familjeidealen faller ihop återstår egentligen bara insemination, som oftast högst leder till 1 barn i trista ensamma mammor med deras enda barn. Inte ett drömtillvaro riktigt.

Hela frågan är givetvis bara löst förknippad med trådens ämne, men vad handlar all denna hacklande på fuckboyfenomenet ifall inte en törst att ha relationer med män som bara vill smita undan från ansvar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback