Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-20, 18:13
  #13
Medlem
WalterSullivans avatar
dubbelpost.
Citera
2018-06-21, 22:38
  #14
Medlem
Dominiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Lättfil med whey 100

Hur är det att äta det där? Känns jävligt konstigt.
Citera
2018-06-23, 10:21
  #15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Vad brukar ni äta till frukost under deff? Och äter ni just denna frukost för att den mättar bäst eller för att den är godast eller billigast eller något annat? Själv är jag extremt fantasilös och det blir keso, och jag är väldigt less på keso just nu.
Jag kör exakt så här:

197 g Weider Gourmet Oat Flour Brownie
106 g Star Nutrition Soy Protein Isolate Choklad
60 g Grainway Skalade Hampafrön
17 g Go For Life Raw Cacao Nibs
15 g Risenta Chiafrön
10 g Jozo light salt med jod (den med 70% kaliumklorid)
1-3 kapslar Omnivegan
1-3 tabletter ICA kalciumkarbonat

Totalt, avrundat, 130 g protein, 130 g kolhydrater, 60 g fett, och 34 g fiber, 6 g salt, 1600 kcal och täcker exakt alla essentiella näringsämnen.

Detta är min frukost under deffen och det enda jag äter under hela dagen. Jag äter så här för att det är optimalt, veganskt och ger grymt bra resultat på både viktnedgång och ökad muskelmassa.
Citera
2018-06-25, 05:49
  #16
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominius
Hur är det att äta det där? Känns jävligt konstigt.

Tycker filen blir mycket godare likaså proteinpulvret så det är win-win så att säga.
Citera
2018-06-25, 12:21
  #17
Medlem
Luvvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Vad brukar ni äta till frukost under deff? Och äter ni just denna frukost för att den mättar bäst eller för att den är godast eller billigast eller något annat? Själv är jag extremt fantasilös och det blir keso, och jag är väldigt less på keso just nu.

När jag vill gå ner i vikt äter jag tre ägg till frukost och/eller gör eget proteinbröd, gjort av ägg, philadelphiaost och fiberhusk.

Edit:
Citat:
Ägg är en bra källa till jod, selen och samtliga fettlösliga vitaminer som till exempel vitamin D.

https://www.livsmedelsverket.se/livs...ckling-och-agg

Mvh. Luvven
__________________
Senast redigerad av Luvven 2018-06-25 kl. 12:38.
Citera
2018-06-29, 12:19
  #18
Medlem
Jag kör alltid 250g kvarg med 25g havregryn i, inte för att det är det godaste frukostalternativet kanske, men mättar bra, jag tycker det är helt okej gott och fungerar med mitt övriga måltidsupplägg resten av dagen.
Citera
2018-08-24, 10:12
  #19
Medlem
Rauno1s avatar
50gr glutenfria, havregryn, blåbär, 2kokta ägg och 20gr vassleprotein om tid finnes, Annars slänger jag in en foopreppinglåda i micron.

Grötfrukosten äter jag för att det finns en teori om att man boostar fettförbränningen genom en frukost på långsamma kolhydrater och lite mer fett. Havregryn och ägg är näringsrikt o det känns bra, Bra start på dagen.
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-08-24 kl. 10:15.
Citera
2018-08-24, 12:19
  #20
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
50gr glutenfria, havregryn, blåbär, 2kokta ägg och 20gr vassleprotein om tid finnes, Annars slänger jag in en foopreppinglåda i micron.

Grötfrukosten äter jag för att det finns en teori om att man boostar fettförbränningen genom en frukost på långsamma kolhydrater och lite mer fett. Havregryn och ägg är näringsrikt o det känns bra, Bra start på dagen.
Den teorin är felaktig. Fettförbänning pågår konstant, mer eller mindre, och vill man förlora fettmassa så är det ett kaloriunderskott som gäller. Då kommer förbränningen vara större än inlagringen. Dygnets totala intag vs förbränning. Även om en kost med mer fett och lägre andel kolhydrater kommer ge en ökad fettförbränning så säger det inget om den faktiskta förlusten av fettmassa.
Citera
2018-08-24, 14:23
  #21
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Brukar bli ägg till frukost när jag bantar, om jag inte tränar direkt på morgonen utan då blir det en proteinshake med extra kolhydrater.
Citera
2018-08-26, 12:16
  #22
Medlem
Oatley havedryck med chokladsmak (3DL) tillsätter whey 100 ca 1 DL i en shaker.
2 Wasa sportknäcke med lite Bregott, 15g kalkon/macka samt 1/4 avokado på varje macka.
Dricker även Mivitotal.
Under en högproteinkost brukar jag börja dagen med att dricka ett glas ljummet vatten med bikarbonat för att neutralisera magens PH.

Försöker hålla en hyfsad form året om och få i mig de essentiella byggstenar kroppen behöver för att fungera maximalt.
Stenhårda deffperioder blir det inte längre för mig.
Citera
2018-09-29, 22:27
  #23
Medlem
Ägg och bacon. Ibland brukar jag hälla sirap på det som sås. Men det är endast när jag är på mina kcal fattigaste dieter
Citera
2018-10-21, 02:18
  #24
Avstängd
Ägg Only, hela ägg bra fetter med energi och bra protte
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback