Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-20, 01:07
  #1
Medlem
xorizovs avatar
Nu har Youtube Premium lanserats i Sverige. Kostar 119 kr månad men man får 3 månaders gratisperiod (För nya användare tydligen).

Ingen reklam, tillgång till Youtube Music, Youtube Originals, Youtube Kids, Youtube Gaming, Google Play Music.

https://www.youtube.com/premium
__________________
Senast redigerad av xorizov 2018-06-20 kl. 01:25.
Citera
2018-06-20, 01:17
  #2
Medlem
pponmms avatar
Läste du det finstilta? Eller är det bara jag som missförstår?

Citat:
Det är bara nya prenumeranter på YouTube Red, Music Premium, YouTube Premium och Google Play Music som får gratis provperioder, introduktionserbjudanden och kampanjpriser.

Kan man alltså se på filmer gratis precis som på Netflix? Jag vet att man kan hyra filmer, men då måste man ju betala för det. Får man alla filmer gratis med YouTube Premium?

Editor: Man får bara en provperiod på 1 månad dessutom.
Citera
2018-06-20, 01:33
  #3
Medlem
Inte speciellt lockande när man redan betalar för en myriad av streamingtjänster: Viaplay, Cmore, HBO osv... Att då börja betala för Youtube är inget alternativ för mig i varje fall då dom inte erbjuder något av tillräckligt värde.

Reklamen slipper man ju redan, tack vare en tillräckligt bra ad-blocker. Youtube gaming är ju absolut ingenting mot Twitch, som redan erbjuder samma sak gratis, fast bättre på alla sätt och vis. Det skulle väl isf vara om Twitch blir helt nedlusat av reklam och betalväggar, vilket det väl förr eller senare säkert blir eftersom folk i slutändan alltid är giriga efter mer pengar.
Citera
2018-06-20, 01:34
  #4
Medlem
xorizovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Läste du det finstilta? Eller är det bara jag som missförstår?



Kan man alltså se på filmer gratis precis som på Netflix? Jag vet att man kan hyra filmer, men då måste man ju betala för det. Får man alla filmer gratis med YouTube Premium?

Editor: Man får bara en provperiod på 1 månad dessutom.

Jag fick tre månaders gratis provperiod. Har inte haft google play music på länge. Det finns något som heter Youtube Originals där man kan titta på en del filmer, dokumentärer och serier. dock rätt så begränsat än så länge.

Webbsidan Swedroid har en kortare artikel samt kommentarer från läsare.
https://swedroid.se/google-lanserar-...emium-sverige/
__________________
Senast redigerad av xorizov 2018-06-20 kl. 01:40.
Citera
2018-06-20, 01:40
  #5
Medlem
gato12s avatar
Fick också ett tre månaders erbjudande. Som jag inte nappat på än, utgår alltid från att det är nåt lurt med villkoren...
Citera
2018-06-20, 02:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fick också ett tre månaders erbjudande. Som jag inte nappat på än, utgår alltid från att det är nåt lurt med villkoren...

Här kan du gotta ned dig i villkoren:
https://www.youtube.com/t/terms_paidservice

Vad som i varje fall framgår är att efter gratistittandet så övergår det till ett avgiftsbelagt abonnemang automatiskt.
Citera
2018-06-20, 02:43
  #7
Medlem
kalkryggars avatar
Nja...jag är lite rädd för Youtubes fruktansvärt dåliga kundservice. Jag har sett hur många videos som helst när folk kontaktar supporten och ingen får någonsin svar. Skulle aldrig koppla mitt kontokort till såna.
Citera
2018-06-20, 02:47
  #8
Medlem
4yoonlys avatar
Man kan undra om dom kommer göra det outhärdligt att titta på ex. Youtube efter detta dock.
Kommer det vara reklam som gör klippen osv super jobbiga för att dom vill ha fler betalande?

Problemet för dem är att ta betalt för något som varit "gratis"...

Men men är inte helt insatt i vad jag får för dessa pengar ännu så vi får väl se.
Citera
2018-06-20, 03:39
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Man kan undra om dom kommer göra det outhärdligt att titta på ex. Youtube efter detta dock.
Kommer det vara reklam som gör klippen osv super jobbiga för att dom vill ha fler betalande?

Problemet för dem är att ta betalt för något som varit "gratis"...

Men men är inte helt insatt i vad jag får för dessa pengar ännu så vi får väl se.

Om gratis-Youtube blir jobbigt/svårt/dåligt så öppnar dom verkligen upp för att någon konkurrent på riktigt kan ta upp fajten med Youtube. Om jag förstår rätt så skulle väldigt många önska det. Säg att VK tar upp den fajten genom att skapa ett bra gratis Youtube fast VKtube typ. En rysk variant som inte löween kan ställa några krav på utan att få fingret tillbaka. Fy fan va gott det skulle smaka.
Citera
2018-06-20, 03:47
  #10
Medlem
SnilleFixs avatar
Tycker dom kan sänka priset lite, särskilt om man bara vill blockera reklam i mobilen när man är ute och kör som jag.
Citera
2018-06-21, 14:20
  #11
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om gratis-Youtube blir jobbigt/svårt/dåligt så öppnar dom verkligen upp för att någon konkurrent på riktigt kan ta upp fajten med Youtube. Om jag förstår rätt så skulle väldigt många önska det. Säg att VK tar upp den fajten genom att skapa ett bra gratis Youtube fast VKtube typ. En rysk variant som inte löween kan ställa några krav på utan att få fingret tillbaka. Fy fan va gott det skulle smaka.

Ja det är sant, det finns ju faktiskt alternativ!
Citera
2018-06-22, 09:41
  #12
Medlem
patrik-wids avatar
Youtube Music är ju rena skämtet. Man skall alltså betala 100kr i månaden för 128kb/s. Det är ju sämre kvalitet än man får på gratisversionen av Spotify, som ligger på 160kb/s.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback