Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 23:51
  #1
Medlem
Får väldigt ljusa bryn på sommaren och tänkte testa att gå och färga dem för skojs skull.

Hur starkt är medlet? Har känslig hud i pannan nämligen

Tackar
Citera
2018-06-20, 08:40
  #2
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Får väldigt ljusa bryn på sommaren och tänkte testa att gå och färga dem för skojs skull.

Hur starkt är medlet? Har känslig hud i pannan nämligen

Tackar

Jag brukar göra det ibland. Bäst är om du väljer en färg utan ammoniak för det kan sticka i ögonen annars!
Citera
2018-06-20, 10:54
  #3
Medlem
Jag har aldrig haft problem med ögonbrynsfärg på så sätt att jag upplevt den som stark, men en väninna till mig färgade på salong för en månad sen och fick en kraftig allergisk reaktion som förutom andningssvårigheter innebär att hennes ögonbryn och området runt omkring med rött och varigt.
Citera
2018-06-20, 14:35
  #4
Medlem
oj fan. Kanske hoppar det då.
Citera
2018-06-20, 22:49
  #5
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
oj fan. Kanske hoppar det då.
Nej, du behöver verkligen inte hoppa över det. Risken att det ska bli tokigt är typ 0,01%.

Gör så att du smörjer in din hud runt ögonbrynen med vaselin. Det kommer att göra så att färgen inte fastnar på huden. Använd också en ögonbrynspenna. Den kostar typ 60 spänn. Du kommer att lyckas jättebra med det här färgandet!
Citera
2018-10-19, 13:27
  #6
Medlem
Om jag som man, vill börja måla ögonbrynen (tydligen helt inne numera och norm), vad bör jag köpa? Var köper jag kosmetika för detta? Någon som kan rekommendera något bra kit på nätet?

Känns lite fjolligt, men utseendet är viktigt.
Citera
2018-10-19, 23:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Om jag som man, vill börja måla ögonbrynen (tydligen helt inne numera och norm), vad bör jag köpa? Var köper jag kosmetika för detta? Någon som kan rekommendera något bra kit på nätet?

Känns lite fjolligt, men utseendet är viktigt.

Skulle rekommendera att hellre försiktigt färga dem! Annars köp nåt som är för ögonbryn tex på Åhléns , dom har bra sortiment . Jag tycker det blir bäst och mest naturligt om man väljer en torr färg (i typ ögonskuggs-format alltså) som man sen målar på med en pytteborste/pensel. Målar du ögonbryn med penna så blir det ofta alldeles för skarpt.

Eller så köper du en ögonbryns färgning. Läs nog. Testa jättekort tid först. Sen kan du testa att ta lite mer tid å sen lite mer om du vill ha mer effekt.
Då slipper du måla olika olika dagar osv. Obs välj inte svart utan brun färg om du inte är kolsvart i håret!
På nätet:
https://www.lyko.se/depend/depend-og...-brun-06849a13

En bra nybörjar grej kan annars vara att faktiskt bara noppa bort lite hårstrån som växer långt utanför själva brynet å sen varje gång du vill va extra fin kamma brynen med en vanlig liten smal kam. Kamma uppåt. Sen ta lite hårspray på kammen å kamma i det så det blir ordning på brynen å hårstråna ligger i ordning . Gör mer än man tror.
__________________
Senast redigerad av Siasoss 2018-10-19 kl. 23:50.
Citera
2019-09-10, 18:25
  #8
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Skulle rekommendera att hellre försiktigt färga dem! Annars köp nåt som är för ögonbryn tex på Åhléns , dom har bra sortiment . Jag tycker det blir bäst och mest naturligt om man väljer en torr färg (i typ ögonskuggs-format alltså) som man sen målar på med en pytteborste/pensel. Målar du ögonbryn med penna så blir det ofta alldeles för skarpt.
Puffar den här tråden lite..
Hastigt och mindre lustigt har jag utvecklat allergi mot permanent brynfärg och måste alltså lära mig att använda något annat. Mina ögonbryn har bra form och är inte glesa så jag behöver egentligen bara ha något som gör att de syns eftersom de är väldigt ljusa.

Är alltså brynskugga bäst om man vill ha en naturlig färg? Behöver den fästas med något sedan? Tänkte om det börjar regna och inte tänker på att man fyllt i dem..
Citera
2020-04-26, 17:04
  #9
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Om jag som man, vill börja måla ögonbrynen (tydligen helt inne numera och norm), vad bör jag köpa? Var köper jag kosmetika för detta? Någon som kan rekommendera något bra kit på nätet?

Känns lite fjolligt, men utseendet är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Puffar den här tråden lite..
Hastigt och mindre lustigt har jag utvecklat allergi mot permanent brynfärg och måste alltså lära mig att använda något annat. Mina ögonbryn har bra form och är inte glesa så jag behöver egentligen bara ha något som gör att de syns eftersom de är väldigt ljusa.

Är alltså brynskugga bäst om man vill ha en naturlig färg? Behöver den fästas med något sedan? Tänkte om det börjar regna och inte tänker på att man fyllt i dem..

Prova t.ex. Dr Hauschka, Eye And Brow Palette. Det är en multifunktionell produkt och jag använder den själv mest som vanlig skugga men den ska funka som brynskugga också.
Citera
2020-04-26, 20:08
  #10
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Prova t.ex. Dr Hauschka, Eye And Brow Palette. Det är en multifunktionell produkt och jag använder den själv mest som vanlig skugga men den ska funka som brynskugga också.
Tack för tipset, den ska jag ta en titt på!
Har kört med en mjuk och suddbar penna från Sensai och den har varit riktigt bra, men vill gärna testa en brynskugga nu när pennan snart tar slut.
Citera
2020-04-26, 20:28
  #11
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack för tipset, den ska jag ta en titt på!
Har kört med en mjuk och suddbar penna från Sensai och den har varit riktigt bra, men vill gärna testa en brynskugga nu när pennan snart tar slut.

Kom på nu också att när det gäller färg så har Depends ögonbrynsfärg nyligen bytt konsistens och förpackning. Det innebär kanske att innehållet ändrats lite så om du var allergisk mot den gamla kanske du tål den nya nu. Men har man haft allergiska reaktioner så ska man ju ändå vara försiktig med permanenta färger. (EU förbjöd för ca 10 år sen att vissa ögonbrynsfärger för hemmabruk skulle få säljas även som fransfärg pga att de ansågs skadliga och kunde ge reaktioner på ögat. Jag själv använder dock fortfarande brynfärg på fransarna på egen risk.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback