Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-10-05, 17:18
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Att inte kunna sluta köpa sex låter lite luddigt. Det låter ungefär som om någon skulle påstå att han inte kan sluta köpa potatis. Vad, mer exakt, i sexköpet är det som du känner dig beroende av? Är det själva sexet? I så fall har det ju inte så mycket med själva prostitutionen att göra. Är det kravlösheten som lockar? Det har egentligen inte heller så mycket med prostitution att göra.

Eller har det att göra med känslan av att du betalar någon för att ha sex?

Det är väl själva överlämnandet av pengarna som lockar? TS kanske kan byta till monopolpengar som han kan överlämna till tiggarna utanför ICA?
Citera
2020-10-05, 17:24
  #38
Medlem
Man växer väl ifrån det som man tex växer ifrån sitt dead-end-jobb men ändå går dit av ren vana och hoppas på nåt magiskt vis att nästa lön ska vara lika underbar som första gången man fick lön och kunde roa sig för egna pengar.

Men, upplevelsen tappar smaken allteftersom och man blir mäh. Det är så med det mesta i livet, en del av ens inre tröttnar på upplevelsen som i sig är sig lik bara att dopaminmängden varierar. Man kan då öka insatsen, typ söka gatuhoror i nån farlig kåkstad i nåt uland där man riskerar att bli slaktad på riktigt. Man kan också dröja lite längre mellan tillfällena och då känns det väl okej, men kommer aldrig bli "fantastiskt". Känner du att det är dags att sluta, sluta bara. Vill du fortsätta, gör det.
Citera
2020-10-27, 11:55
  #39
Medlem
Jag har lyckats sluta, brist på pengar efter att ha blivit pensionär så var det bara att sluta efter många många år som kund hos både horor och thaimassage, men det händer faktiskt att någon hör av sig och ger ett fritt besök, av sådana som jag har känt i många år, men det är inte så ofta tyvärr, men slutat köpa sex har gått bra
Citera
2020-12-18, 19:06
  #40
Medlem
Jag vet inte om regelbundna sexköp blir som en drog. Det är väl snarare så att sex är så skönt och om det går en period utan sex så ökar behovet av sex mer och mer ju längre tiden går. Men skulle väl i så fall kunna säga behovet av sex är som en slags drog. I och med att jag en gång har börjat köpa sex, samt sett att prostitutionsmotståndarna ljuger när de beskriver branschen, så finns det ingen tröskel att kliva över och inga moraliska betänkligheter för mig att köpa sex när jag känner behov. Av olika skäl kommer det alltid finnas tillfälle i livet (tjejen bortrest, arbetsresa, man är singel men har inte lust att "ragga" för tillfället, med mera, med mera ...) där man känner behov av sex men har inte någon partner lätt tillgänglig och då jag inte har några betänkligheter vad gäller sexköp så har jag aldrig kommit att sluta.
Citera
2021-01-03, 16:07
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Jag vet inte om regelbundna sexköp blir som en drog. Det är väl snarare så att sex är så skönt och om det går en period utan sex så ökar behovet av sex mer och mer ju längre tiden går. Men skulle väl i så fall kunna säga behovet av sex är som en slags drog. I och med att jag en gång har börjat köpa sex, samt sett att prostitutionsmotståndarna ljuger när de beskriver branschen, så finns det ingen tröskel att kliva över och inga moraliska betänkligheter för mig att köpa sex när jag känner behov. Av olika skäl kommer det alltid finnas tillfälle i livet (tjejen bortrest, arbetsresa, man är singel men har inte lust att "ragga" för tillfället, med mera, med mera ...) där man känner behov av sex men har inte någon partner lätt tillgänglig och då jag inte har några betänkligheter vad gäller sexköp så har jag aldrig kommit att sluta.

Så jävla sexigt är det inte att köpa sex av nån som inte är tänd på det. Det måste du hålla med om. Sådana situationer kan du träffa på närsomhelst vid sexköp.
Citera
2021-01-03, 17:22
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Så jävla sexigt är det inte att köpa sex av nån som inte är tänd på det. Det måste du hålla med om. Sådana situationer kan du träffa på närsomhelst vid sexköp.

Fast det händer ju också vid vanlig sex att man upptäcker/misstänker att fast eller tillfällig sexpartnern egentligen inte är så tänd eller oengagerad. Och framförallt så händer det ibland i relationer, som många kan vittna om, att partner slutar att vara intresserad av sex av olika anledningar.

Jag skulle ljuga om jag påstode att jag inte har varit med om situationer vid köpsex där sexet varit trist eller dåligt för att tjejen varit oengagerad. Men det händer ju också i livsmedelsaffären att man betjänas av en expedit som tydligt visar att hon är uttråkad, betjänas av en servitris som inte är serviceminded på restaurangen eller möter en vrång flygvärdinna under resan. Så sexköp är inget unikt.

Det är givetvis bäst upplevelse med en glad och serviceminded expedit/servitris/flygvärdinna, men även när detta inte gäller så kan man bli maten som man köpt/beställt vara mycket god och man kommer fram till resmålet med en sur flygvärdinna. På samma sätt är det med sexköp – jag har haft sköna orgasmer och blivit sexuellt tillfredsställd (jämför mätt när det gäller mat) även när tjejen inte varit jätteengagerad och har i gengäld haft helt underbart sex när tjejens engagemang har varit på topp.
Citera
2021-01-07, 16:51
  #43
Medlem
Självklart har du en poäng i det! Ha det fint
Citera
2021-01-07, 17:16
  #44
Medlem
Det är klart att det är mycket svårt för en man med normal sexdrift att frivilligt avstå från regelbundet sex.

Det enda sättet att sluta är att komma fram till att nackdelarna överväger fördelarna.
Citera
2021-01-14, 23:13
  #45
Medlem
Det blev definitivt en drog för mig.
Sättet att sluta var att flytta till landet, byta yrkesbana till en mindre stressig.
Regelbunden träning blev min nya ”drog”.
Citera
2021-01-14, 23:19
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Att inte kunna sluta köpa sex låter lite luddigt. Det låter ungefär som om någon skulle påstå att han inte kan sluta köpa potatis. Vad, mer exakt, i sexköpet är det som du känner dig beroende av? Är det själva sexet? I så fall har det ju inte så mycket med själva prostitutionen att göra. Är det kravlösheten som lockar? Det har egentligen inte heller så mycket med prostitution att göra.

Eller har det att göra med känslan av att du betalar någon för att ha sex?

För mig har det aldrig handlat om nån slags maktutövning genom betalning.
Jag drogs till det förbjudna, tabubelagda, anonymiteten...
Och visst, vissa aspekter av det kan man tillfredsställa utan att behöva betala, men det blir mer omständigt.
Behöver man en ”fix” nu, på en gång, då är det lättast att betala.
Varför köper du kläder när du skulle kunna sy själv?
Citera
2021-02-06, 08:16
  #47
Medlem
Det är väl snarare sexet i sig som skulle kunna tolkas som en drog isåfall. Men det säger ju ingenting om huruvida det är sunt eller destruktivt. Man måste nog titta mer på vilka konsekvenser det får i livet i övrigt. Om man är helt uppslukad av sina sexuella begär så är det såklart att det kan leda till ett väldigt destruktivt beteende som kan få rätt stora negativa konsekvenser. Men om man kan använda sig av sin kåthet vid väl valda tillfällen då ser jag det bara som sunt. Sex är skönt och att ha en sexdrift är fint och fullständigt naturligt. Sen är den olika stark hos olika människor. Att köpa sex är en fantastisk möjlighet att få leva ut sina sexuella behov på ett sunt och fint sätt.

Men visst om man har ett destruktivt förhållningssätt till sin sexualitet eller andra underliggande begär som bekräftelse, intimitet etc. så kan också sexköpen bli problematiska.
Men det är inte själva sexköpet som är det primära problemet.
__________________
Senast redigerad av MartiN-78 2021-02-06 kl. 09:08.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback