Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 22:55
  #1
Medlem
Celticos avatar
Jag lämna in en monitor på reperation hos LG, för fjärde gången. Varje gång har jag fått panelen utbytt. Denna modell lider av fel som gör att döda pixlar uppkommer efter en kort användning.

Fjärde gång betyder få en ny skärm eller bli krediterad.

Jag valde att bli krediterad för jag orkar inte få samma eviga problem.

Dock uppgav dom nu att de inte kan kreditera mig för skärmen är en gråimport från annat EU land. Trots att supporten tidigare lova mig att allt är lugnt och att det kommer fixa sig...

Jag håller givits inte med, ett för att jag har samma reperationsrättigheter inom EU och då ska kreditering gälla också som om jag skulle ha köpt den i Sverige.

Butiken jag köpte den hos har upphört.

För mig finns bara ett alt. antingen kreditera LG Nordic mig eller så kräver dom kreditering av det land som LG representerar som utgav skärmen.

Var ska jag göra för att driva detta vidare?
Citera
2018-06-20, 00:34
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Jag lämna in en monitor på reperation hos LG, för fjärde gången. Varje gång har jag fått panelen utbytt. Denna modell lider av fel som gör att döda pixlar uppkommer efter en kort användning.

Fjärde gång betyder få en ny skärm eller bli krediterad.

Jag valde att bli krediterad för jag orkar inte få samma eviga problem.

Dock uppgav dom nu att de inte kan kreditera mig för skärmen är en gråimport från annat EU land. Trots att supporten tidigare lova mig att allt är lugnt och att det kommer fixa sig...

Jag håller givits inte med, ett för att jag har samma reperationsrättigheter inom EU och då ska kreditering gälla också som om jag skulle ha köpt den i Sverige.

Butiken jag köpte den hos har upphört.

För mig finns bara ett alt. antingen kreditera LG Nordic mig eller så kräver dom kreditering av det land som LG representerar som utgav skärmen.

Var ska jag göra för att driva detta vidare?

Är det inte du som borde kräva krediteringen från det land som du köpte den i? Visst kunde LG Nordic göra det som goodwill, men jag kan inte se varför dom skulle vara tvungna att göra det.
Citera
2018-06-20, 00:39
  #3
Medlem
Celticos avatar
Jag är intresserad av vad lagen säger och om det finns en EU lag.

LG Nordic eller LG UK, vad spelar det för någon roll, både representerar LG.
Citera
2018-06-20, 05:06
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
Köper du från EU är det två års garanti. Finns lite variationer dock. Skulle vara bra om vi fick veta vilket land du köpt från?

Förövrigt älskar jag fortfarande min gamla LG G2 som tyvärr åkte i kras
Citera
2018-06-24, 19:51
  #5
Medlem
Du har köpt den på Elgiganten? De brukar köpa in prylarna centralt och hoppa över det garanti och serviceåtagande som svenska agenten erbjuder.
Citera
2018-06-24, 23:57
  #6
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du har köpt den på Elgiganten? De brukar köpa in prylarna centralt och hoppa över det garanti och serviceåtagande som svenska agenten erbjuder.
Har elgiganten upphört?
Citera
2018-06-25, 10:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Har elgiganten upphört?

Sant, missade det. Men som sagt, Elgiganten är nog i särklass största gråimportören...
Citera
2018-07-13, 12:21
  #8
Medlem
Celticos avatar
OK, efter 3 månader med mycket om och men, och ärendet skickats vidare mellan olika avdelningar så har Nordic RMA chefen i Danmark nekat en ny skärm och de kommer fortsätta reparera en defekt model.

Ett företag som går med vinst med biljoner vill inte visa good-will till en kund och ersätta en skärm med 7000:-!! Vad kan man då tycka om dom? Själv är småföretagare och sätter alltid kunden först, även om jag själv skulle gå minus.

Inte nog med detta, reparationskostnaderna är antagligen lika dyra som om de skulle ersätta mig. Det är bara att jag nu kommer fortsätta stå utan skärm och behöva skicka tillbaka den om 3 månader, för som jag sa modellen är defekt.

ALDRIG MER LG, undvik deras b-plast produkter.
Citera
2018-08-05, 16:10
  #9
Medlem
Celticos avatar
Nu har jag varit på semester i 3 veckor. Innan jag åkte fick jag klartecken av LG att dom skulle underrätta workshopen Infocare att den skulle reperaras, likaså dubbelkolla jag med Infocare att de skulle ta kontakt med LG och se till att få svar.

Nu nån dag innan jag åker hem ringer jag Infocare och får ett svar att de inte har fått några uppgifter, så skärmen står nu fortfarande och vilar, och jag är fortfarande utan skärm i 3 mån.

LG... hur kan vuxna människor få ett jobb och sen sköta detta så uselt att jag letar efter ord som jag inte hittar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback