2018-06-19, 19:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Är det någon som har provat CBD-olja?

Om så är fallet: vad emot och hur har den fungerat för dig?
Citera
2018-06-19, 21:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Provat men ingen som helst effekt.
Citera
2018-06-19, 21:43
Medlem
Vet inte om det var en slump men upplevde att jag blev överjävligt sugen på kolhydrater, vilket inte direkt var en bra effekt. Tycker jag pissade mindre också (har en ganska överaktiv blåsa annars) men det kan ha varit av en slump... Överjävligt dyrt är det iallafall.
Citera
2018-06-19, 21:46
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Provat men ingen som helst effekt.

Vad hade du tänkt dig att den skulle behandla för symptom dock?

Såvitt jag kan se, så är dom egenskaper med flest bevis bakom sig för CBD att den har antiinflammatoriska egenskaper (INTE främst smärtlindrande! finns åtskilligt med bevis på att smärtlindringen från cannabis har sitt ursprung i THC! och inte cbd) samt möjligen svaga antipsykotiska egenskaper.

Hade du verkligen besvär med något av det ovan? Annars vette fan om det är nån mening med att ta CBD... : \
Senast redigerad av Ninjor1987 2018-06-19 kl. 21:48.
Citera
2018-06-19, 21:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987

Såvitt jag kan se, så är dom egenskaper med flest bevis bakom sig för CBD att den har antiinflammatoriska egenskaper (INTE främst smärtlindrande! finns åtskilligt med bevis på att smärtlindringen från cannabis har sitt ursprung i THC! och inte cbd) samt möjligen svaga antipsykotiska egenskaper.

Hade du verkligen besvär med något av det ovan? Annars vette fan om det är nån mening med att ta CBD... : \
Har sjukdomar&problem som cbdolja påstås hjälpa mot så testet hade ett syfte.
Citera
2018-06-19, 21:55
Medlem
BewilderedHulders avatar
För dyrt för att ens prova det på mitt cannobinoidsystem.
Citera
2018-06-20, 00:35
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Är det någon som har provat CBD-olja?

Om så är fallet: vad emot och hur har den fungerat för dig?
Den oljan man kan köpa i butik har inte gett mig ett skit men den lillebrorsan har köpt funkar. Kommer i tjocka sprutor, är mörkgrön och kanske inte kan klassas som olja, mera som kräm. Kostar dessutom skjortan, ca:4000 per spruta. Vet dock inte var han fått den från
Citera
2018-06-20, 08:55
Medlem
Hej!

Inte testat själv ännu men enligt vad jag har läst så är det viktigt att hitta ett bra företag som säljer en bra olja.

Själv överväger jag Endoca.com.
Citera
2018-06-20, 13:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987

Endocannabinoider binder till CB1 och CB2 receptorer och har antikonvulsiva egenskaper, annars skulle de inte användas mot epilepsi.

Antikonvulsiva används dessutom i behandling av BP, borderline etc, så CBD bör ha effekt inom dessa också då det inverkar på glutamat-nivåerna, vilket också förklarar dess stöd inom behandling av psykoser.

CB1 och CB2 receptorer i sin tur utövar modulerande effekter på opioid-receptorerna (vars agonism renderar i smärtlindring*) genom bidirektionella mekanismer.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16806307

I USA är förskrivning av medicinsk cannabis till opiat-beroende också godkänd i vissa stater, just på grund av dessa farmakologiska mekanismer.

Jag använde CBD-olja för ett par år sedan när jag hade PTSD.
Det var det enda som hjälpte mot mardrömslika flashbacks.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-06-20 kl. 13:21.
Citera
2018-06-20, 16:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Endocannabinoider binder till CB1 och CB2 receptorer och har antikonvulsiva egenskaper, annars skulle de inte användas mot epilepsi.

Antikonvulsiva används dessutom i behandling av BP, borderline etc, så CBD bör ha effekt inom dessa också då det inverkar på glutamat-nivåerna, vilket också förklarar dess stöd inom behandling av psykoser.

CB1 och CB2 receptorer i sin tur utövar modulerande effekter på opioid-receptorerna (vars agonism renderar i smärtlindring*) genom bidirektionella mekanismer.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16806307

I USA är förskrivning av medicinsk cannabis till opiat-beroende också godkänd i vissa stater, just på grund av dessa farmakologiska mekanismer.

Jag använde CBD-olja för ett par år sedan när jag hade PTSD.
Det var det enda som hjälpte mot mardrömslika flashbacks.
höjer? sänker? (se min fetning)
Citera
2018-06-20, 18:05
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
höjer? sänker? (se min fetning)

Det hämmar propageringen av glutamat-impulser över kortex, agerar som en broms kan man säga.

Förenklar man det så blir det att det minskar.

Vill du dock ha verkligen sänka glutamat-nivåerna skall du testa en ketogen diet. Mindre än 20 g kolhydrater per dag, bara nyttiga fetter och proteiner.

Du hamnar i ketosis efter ett par dagar, då ökar noradrenalin nivåerna och dopamin-nivåerna samt att glutamat-nivåerna minskas.

Pigg, fräsch, alert, lättsamt.
Skrivit om det mycket utförligt i detta inlägg.

(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Se till dock att verkligen gå all in i det, det är lite små-irriterande att pendla in och ut mellan ketosis, om du råkar få i dig för mycket kolhydrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in