Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 14:43
  #1
Medlem
Tja FB!
Till stor del av mitt liv så har FB vart som en bibel för mig. Alltid när problem uppstått så har jag gått in här och läst och lärt mig nya saker. Nu behöver jag stor hjälp!
Finns två saker i livet som jag alltid velat göra, och dessa är lumpen och pilot. Eftersom jag föddes med en liten hörselskada så blev jag nekad till båda dessa yrken och allt känns meningslöst..

Jag har kollat runt överallt vad tusan jag ska hålla på med i framtiden men hittar inget som intresserar mig... Så nu är de upp till er!
Som jag nämnde så går jag för stor del genom FB och nu får ni avgöra vad jag ska utbilda mig till.

Kom med alla möjliga förslag och förhoppningsvis så har ni något intressant.

Min framtid ligger i era händer.
Citera
2018-06-19, 14:55
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Berätta lite om dig själv så blir det lite lättare för oss.
Citera
2018-06-19, 15:19
  #3
Medlem
brandman
Citera
2018-06-19, 15:21
  #4
Medlem
ReiseReises avatar
Vad har du för grundutbildning och vad ligger den på? Du kan ju inte bara tro att du kan bli pilot eller arkeolog bara sådär.
Citera
2018-06-19, 15:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Berätta lite om dig själv så blir det lite lättare för oss.

Är utbildad undersköterska och flyttar hellre till mars än att jobba inom vården.

Gillar att resa och få en överraskning varje dag, menar då att jag är spontan och nyfiken.
Gillar naturen så som jag lika gärna gillar städerna.
Älskar utmaningar och nya äventyr helt enkelt.
Citera
2018-06-19, 15:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad har du för grundutbildning och vad ligger den på? Du kan ju inte bara tro att du kan bli pilot eller arkeolog bara sådär.

Jag är utbildad undersköterska och läste upp både matematik, svenska, engelska, fysik you name it.
Blev antagen till pilotutbildningen men nekades pga hörseln...
Citera
2018-06-19, 15:25
  #7
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidiggryningsmorne
Är utbildad undersköterska och flyttar hellre till mars än att jobba inom vården.

Gillar att resa och få en överraskning varje dag, menar då att jag är spontan och nyfiken.
Gillar naturen så som jag lika gärna gillar städerna.
Älskar utmaningar och nya äventyr helt enkelt.


Tråkigt att du inte tycker om vården. Jag hade annars rekomenderat ett jobb på läkare utan gränser. Har flera kompisar som jobbar där och de har en lägenhet i Bryssel vid deras kontor där de förbereder sig för alla utlandsresor till tex Pakistan, Nepal, Nigeria, Tadzjikistan osv. De älskar sitt yrke just pga det du beskriver.
Citera
2018-06-19, 17:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidiggryningsmorne
Tja FB!
Till stor del av mitt liv så har FB vart som en bibel för mig. Alltid när problem uppstått så har jag gått in här och läst och lärt mig nya saker. Nu behöver jag stor hjälp!
Finns två saker i livet som jag alltid velat göra, och dessa är lumpen och pilot. Eftersom jag föddes med en liten hörselskada så blev jag nekad till båda dessa yrken och allt känns meningslöst..

Jag har kollat runt överallt vad tusan jag ska hålla på med i framtiden men hittar inget som intresserar mig... Så nu är de upp till er!
Som jag nämnde så går jag för stor del genom FB och nu får ni avgöra vad jag ska utbilda mig till.

Kom med alla möjliga förslag och förhoppningsvis så har ni något intressant.

Min framtid ligger i era händer.

En bransch som är lite grå nu är ju men någorlunda lik pilot är ju sjöfart, sjökapten eller sjöingenjör, doc så har ju också dom hörselkrav men kan tänka mig att det inte är lika strikt som pilotutbildningar har.
Sen finns det ju landjobb för folk med diverse sjöexamen har också, men vad är du intresserad utav att jobba med?
Citera
2018-06-19, 23:38
  #9
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikförtydligande inom parentes. 0.03-inlägg är raderade och varningar utdelade. Vänligen besvara frågeställningen med fokus på vad man kan utbilda sig till. Eftersom forumet är Utbildning & Studier.

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback