Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-23, 17:43
  #61
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Trump gick till val på devisen America First, varför är någon förvånad över att han faktiskt håller den linjen?
Nej, det är inte förvånande.
Dock vill han få bort dessa tullar och tariffer, eller säger Trump att USA ska ha vilka tullar och tariffer man vill i USA.
Medans andra länder ska ha noll?
Det låter i och för sig extremt America first.
Men du som bor i Sverige(om du gör), hur glad blir du att USA lägger detta på dig som konsument?
Citera
2018-06-23, 18:55
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu vet inte jag var du har hört han säga det, men de är de facto ickeglobalistiskt att införa handelstullar.

Jag förstår inte varför ni vill att folk ska definiera globalism åt er, vet ni inte vad det betyder?

https://www.conservapedia.com/Globalism
https://www.merriam-webster.com/dictionary/globalism

Vad betyder globalism då?
Citera
2018-06-23, 23:02
  #63
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad betyder globalism då?

Läste du länkarna?
Citera
2018-06-23, 23:06
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Läste du länkarna?

Förklara vad globalism är. Tack på förhand. Jag diskuterar inte med länkarna utan med andra användare på FB. Så förklara vad det är du anser?
Citera
2018-06-23, 23:41
  #65
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Förklara vad globalism är. Tack på förhand. Jag diskuterar inte med länkarna utan med andra användare på FB. Så förklara vad det är du anser?

Då kommer du framledes att lova att aldrig länka igen? I sådant fall ger jag dig en förklaring i ren text och så slipper vi några framtida länkar från dig.
Citera
2018-06-24, 00:18
  #66
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Då kommer du framledes att lova att aldrig länka igen? I sådant fall ger jag dig en förklaring i ren text och så slipper vi några framtida länkar från dig.
Inser efter dina upprepad vägran att förklara vad globalism är, inte ens med egna ord klarar du detta.
Vilket är anmärkningsvärt när man är så aggressiv om att globalism är så hemskt.

Ved är det i din förklaring om vad globalism är som du inte vill vi ska veta?
Och lustigt nog så arbetar Trump hårt för ekonomisk globalism, och med tidigare erfarenheter av den så öppnar sig gränserna mer.

Jag är nu övertygad om att du inte förstår riktigt vad globalism är ens, för annars hade ett svar kommit för länge sedan.
Din tid är förverkad här, och frågan kvarstår till du svarar.
Men det vet vi nu inte sker.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback